הונג קונג מתעוררת? הנדל"ן מסמן שכן: קרקע במפרץ קוזוויי נמכרה על ידי הרשויות תמורת 2.5 מיליארד דולר

ההפגנות המתמשכות, והקורונה שהגיעה מייד אחריהן, הביאו את הונג קונג למצב כלכלי קשה • ייתכן שהמכירה האחרונה – שלא הייתה כמותה מצד המדינה מאז 1997 – מעידה על שינוי ומביאה רוח אופטימית

שיתוף הכתבה
מפרץ קוזוויי בהונג קונג (שאטרסטוק)מפרץ קוזוויי בהונג קונג (שאטרסטוק)

האם מכירת נדל"ן באחד האזורים השוקקים בהונג קונג (לכל הפחות בימים כתיקונם) מעידה במשהו על האפשרות של התאוששות הכלכלה המקומית? מומחים שונים טוענים שכן, ובוודאי כאשר מסתכלים על תג המחיר: 2.5 מיליארד דולר.

המיוחד בעניין זה הוא בעיקר העובדה שמדובר בצעד נדיר במיוחד: בפעם האחרונה שעשו זאת הרשויות בהונג קונג, היינו עדיין באלף הקודם. זה קרה ב-1997, לפני כמעט 25 שנה

מדובר במכירה מעניינת למדי: חלקת אדמה במפרץ קוזוויי, מתחם שנחשב לאזור הקניות מהמרכזיים באי, שנמכרה על ידי הרשויות בהונג קונג. המיוחד בעניין זה הוא בעיקר העובדה שמדובר בצעד נדיר במיוחד: בפעם האחרונה שעשו זאת הרשויות בהונג קונג, היינו עדיין באלף הקודם. זה קרה ב-1997, לפני כמעט 25 שנה.

אבל, כידוע, אנחנו כאן בענייני נדל"ן – וזה הזמן לדבר על הכסף, שלטענת המומחים מעיד על התאוששות מסוימת בכלכלה "ההונג קונגית". החברות Hysan Development Co. ו- Chinachem Group רכשו יחד את הקרקע, תמורת הסכום הנקוב למעלה – 2.5 מיליארד דולר. העובדה המעניינת עוד יותר היא שההערכות לגבי שווי הקרקע דיברו על כ-1.9 מיליארד דולר. המסקנה, כנראה: הקרקעות באי מבוקשות, ואפשר להצביע על סימן אופטימי אחרי תקופה ארוכה שהייתה שלילית למדי.

הקרקע המדוברת היא בשטח של 159,330 רגל מרובע, שנמכרה על ידי השלטונות במכירה פומבית. ההערכות, כך בכתבה שמפרסם אתר TheRealDeal, הן כי היא תאפשר הקמה של כ-1.1 מיליון מטרים רבועים של שטחים בנויים – היקף גדול מאוד, בטח ובטח באי צפוף כל כך

הקרקע המדוברת היא בשטח של 159,330 רגל מרובע, שנמכרה על ידי השלטונות במכירה פומבית. ההערכות, כך בכתבה שמפרסם אתר TheRealDeal, הן כי היא תאפשר הקמה של כ-1.1 מיליון מטרים רבועים של שטחים בנויים – היקף גדול מאוד, בטח ובטח באי צפוף כל כך.

עוד מצוין בכתבה כי היזמים נדרשו לכלול בפרויקט גם מבנים קהילתיים ומקומות חניה ציבוריים, שיסייעו מאוד לקובע הקניות המוביל, והצפוף בפני עצמו. מאחר שבתקופה האחרונה, בשל הבעיות שאיתם התמודד האי, מחירי הנכסים והשכירויות ירדו משמעותית, מחיר כה גבוה יחסית להערכת השווי (הבדל של כ-600 מיליון דולר) בהחלט יכול להיתפס כמעודד עבור מי שכלכלת הונג קונג חשובה לו. סממן נוסף לכך הוא התמודדותם של יזמים רבים במכירה הפומבית – לדברי אנשי TheRealDeal מדובר ביזמים מהגדולים באזור.

סימן נוסף להתאוששות הכלכלה התרחש גם כן השנה, מעט מוקדם יותר, עם שבירת שיא חדש במחיר לרגל מרובע: חברת CK Asset Holdings מכרה יחידת חמישה חדרים במגדל שהקימה, תמורת 59 מיליון דולר. המכירה הזו שיקפה מחיר של 17,542 דולר לרגל מרובע – שיא חדש (ויש שיאמרו, כאמור, מעודד למדי) עבור הונג קונג.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:The Real Dealהשקעה בנדל"ן בחו"למשבר הקורונהנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...