הגלבוע: מכרז להפעלת מחצבת רוויה המורחבת שווק בהצלחה - בסכום של כ-251 מיליון שקל

הזוכה: חברת ההנדסה והחציבה אליקים בן ארי • המכרז מעניק לה חוזה הרשאה להפעלת המחצבה עד לנובמבר 2029 – עם אפשרות להארכת התקופה • סכום הזכייה גבוה פי עשרה ויותר ממחיר הסף

שיתוף הכתבה
עבודות של חברת אליקים בן ארי (אליקים בן ארי)עבודות של חברת אליקים בן ארי (אליקים בן ארי)

חברת אליקים בן ארי זכתה במכרז להפעלת מחצבת רוויה המורחבת שבגלבוע – תמורת סכום של 251,555,008 שקל. כך הודיעה אתמול (ג') רשות מקרקעי ישראל . מדובר במחיר גבוה פי עשרה ויותר ממחיר הסף למכרז, שנקבע על ידי רמ"י על 25 מיליון שקל. למכרז הוגשו שבע הצעות בסך הכול, במחיר ממוצע של 164,537,136 שקל. הצעתה של חברת אליקים בן ארי הייתה הגבוהה ביותר.

תקופת ההפעלה תחל במועד אישור ועדת המכרזים בדבר הזוכה בו, ותימשך עד נובמבר 2029. "הזוכה יוכל לפנות אל רשות מקרקעי ישראל ולבקש אישור לפעול במוסדות התכנון לשינוי שלביות התוכנית ולהארכת תקופת הפעילות במחצבה"

המכרז פורסם לראשונה על ידי רמ"י באוקטובר 2020. מאז פורסמו חמש הודעות על דחיית מועדים, עד לשיווק המוצלח אתמול. מהות המכרז - התקשרות בחוזה הרשאה להפעלת מחצבת רוויה. על פי תנאי המכרז, תקופת ההפעלה תחל במועד אישור ועדת המכרזים בדבר הזוכה בו, ותימשך עד נובמבר 2029. "הזוכה יוכל לפנות אל רשות מקרקעי ישראל ולבקש אישור לפעול במוסדות התכנון לשינוי שלביות תוכנית ג/12774 שבמסגרתה פורסם המכרז, ולהארכת תקופת הפעילות במחצבה, והרשות תוכל להאריך את תקופת ההרשאה כמפורט בחוברת המכרז".

כאמור, המכרז הוא חלק מתוכנית ג/12774 – תוכנית בשטח של כ-19,000 דונם אשר מגדירה את שטח שמורת הטבע "הגלבוע המזרחי". במסגרת התוכנית מתאפשרת גם הרחבת מחצבת רוויה, המיועדת לכריית חצץ מאבני גיר. הוראות התוכנית קובעות בין היתר כי המחצבה תורחב לכיוון צפון-מערב; כי מדרגות החיצוב ישונו, לצורך הגדלת ניצול שטח החציבה; היא קובעת הקצאה והסדרה של שטחים לתפעול נכון של האתר; מקצה שטח למפעלי ייצור ולעיבוד חומרי גלם; מקצה שטח ציבורי פתוח כחיץ בין המחצבה לשמורת הטבע; וקובעת הוראות לטיפול נופי במפגש בין המחצבה לבין שמורת הטבע מסביבה.

הוראות התוכנית קובעות בין היתר כי המחצבה תורחב לכיוון צפון-מערב; היא קובעת הקצאה והסדרה של שטחים לתפעול נכון של האתר; מקצה שטח למפעלי ייצור ולעיבוד חומרי גלם; מקצה שטח ציבורי פתוח כחיץ בין המחצבה לשמורת הטבע; וקובעת הוראות לטיפול נופי במפגש בין המחצבה לבין שמורת הטבע

החברה הזוכה נוסדה בשנת 1970 על ידי אליקים בן ארי, ועוסקת בחציבה, בפרויקטים הנדסיים, בהובלה כבדה ובתחום איכות הסביבה. היא נמצאת בבעלותה של קרן פימי – שרכשה 50% ממנה בספטמבר האחרון תמורת 135 מיליון שקל – בבעלות משפחת בן ארי ובבעלות תומר קוקו השקעות. לחברה ארבע מחצבות לבד מזו שבגלבוע: שלוש בישראל - בסמוך לאדורה שבהר חברון, בסמוך למשאבי שדה שבנגב ובמישור רותם שליד ים המלח, ואחת ברומניה.

נזכיר כי במאי 2020 זכתה החברה במכרז נוסף של רמ"י - מכרז להפעלת מחצבת גבעת יאשיהו, מחצבת סלעי בזלת באזור מגידו, תמורת כ-11.3 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאליקים בן ארימחצבת רוויהשמורת הטבע "הגלבוע המזרחי"תוכנית ג/12774
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...