אחרי כישלון מכרזי המלונאות: שווקו בהצלחה כ-16,500 מ"ר בערבה

התוכנית בפארק ספיר נותרה ללא זוכים במרבית שטחי המלונאות שהציעה, אך שטחי המסחר באותו מתחם נחלו הצלחה • ההצעות הזוכות – בגובה 66% בלבד ממחירי השומה

שיתוף הכתבה
היישוב ספיר הסמוך לפארק ספירהיישוב ספיר הסמוך לפארק ספיר

התוכנית החדשה לפארק ספיר שבערבה התיכונה מתחילה לקרום עור וגידים, למרות הכול: אחרי הכישלון של מכרזי רשות מקרקעי ישראל לשטחי מלונאות במתחם בתחילת ספטמבר, נסגרו בהצלחה שני מכרזים לשטחי מסחר ומשרדים בפארק – בשטח של 16,535 מ"ר. מדובר באותה תוכנית שבה שווקו שטחי המלונאות: היא מציעה כמה מתחמים, כולל מתחמי נופש וספורט, בשטח כולל של 954 דונם.

 

שני השטחים מתופסים את רוב שטחי המסחר המתוכננים לקום בפארק. שטח המסחר מתוכנן לכלול 3,000 מ"ר בנוי, על שטח בנייה מרבי של 4,600 מ"ר, ואילו אזור מיוחד המשלב חממות לחקלאות עם מלאכה הכוללת חזית מסחרית, תיירות ומסחר, צפוי לכלול 12,500 מ"ר בנוי ו-15,000 מ"ר מרבי. בשטחי המסחר תותר הקמת חנויות למסחר קמעונאי, בתי קפה, מסעדות, משרדים, דוכני מכירה, חנויות מיוחדות ועוד. במקום לא יותרו עסקי תעשייה ומלאכה.

 

מעניין לגלות כי ההצעות הזוכות, בשני המכרזים, היו נמוכות בצורה משמעותית ממחיר השומה שנקבע לכל אחד מהשטחים. כך, לשטח הגדול יותר, שמשתרע על פני 8,629 מ"ר, נקבע מחיר שומה של 453,000 שקל – וההצעה הזוכה הייתה בסכום של 318,000 שקל. לשטח הקטן יותר, שמשתרע על 7,906 מ"ר, נקבע מחיר שומה של 451,000 שקל, וההצעה הזוכה בו הייתה בסכום של 280,005 שקל. כך, ההצעות הזוכות הן בשיעור של כ-66% ממחירי השומה שנקבעו.

 

יש לציין כי המחירים הנמוכים לא נובעים בהכרח מביקוש נמוך: לשני המכרזים יחד הוגשו 14 הצעות, אם כי כולן היו, כמובן, נמוכות יותר מההצעה הזוכה. ממוצע ההצעות עמד על כ-185,914 מ"ר לשטח הגדול יותר, וכ-172,800 שקל עבור השטח הקטן יותר. נציין עוד כי המכרזים לא כוללים הוצאות פיתוח.

 

האם המכרזים הזוכים "יחיו" את התוכנית?

 

התוכנית לפיתוח ולהרחבת פארק ספיר משותפת לרמ"י, למשרד התיירות ולמועצה האזורית ערבה תיכונה. כאמור, בתחילת ספטמבר נסגרו בו מכרזים לשלושה מגרשים, שעליהם מתוכננים לקום 240 חדרי מלון, אך רק מכרז אחד נסגר עם זוכה – עבור 60 חדרים בלבד. מעניין לראות אם כעת, לאחר הזכייה בשני מגרשי המסחר והמשרדים, תקבל התוכנית זריקת עידוד.

 

בפרטי התוכנית נכתב כי "בכוונת המועצה לאפשר פיתוח יזמי לסביבות הפארק, בצביון תיירותי-מסחרי, בצמידות לכביש 90, תוך שמירת הפארק לכלל הציבור והפיכתו למוקד משיכה לציבור. המתחם אמור לתת מענה מסחרי, תעסוקתי, תיירותי ונופי לקבוצת היישובים אשר נמצאים תחת המועצה האזורית ערבה תיכונה".

 

יש לציין כי הבנייה במסגרת התוכנית מוגבלת לגובה של עד 9 מטרים (מתחת לפני הים, כהגדרתה),וזאת משום הסמיכות לשדה התעופה הפעיל עין יהב שנמצא מרחק קילומטרים ספורים משם ומשמש כלי טיס קטנים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פארק ספירערבה תיכונהמועצה אזורית ערבה תיכונהרשות מקרקעי ישראלמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...