בשל השיפור במדדי הנדל"ן: ישראל במקום ה-35 במדד קלות עשיית עסקים

לפי דו"ח הבנק העולמי, עלתה ישראל בתוך שנה 14 מקומות במדד רישום נכס, ו-30 מקומות בתוך שנתיים במדד היתרי בנייה • העלייה במדד הכללי: 19 מקומות בשנתיים

שיתוף הכתבה
שיפור במדדי הנדל"ן (קרדיט שאטרסטוק)שיפור במדדי הנדל"ן (קרדיט שאטרסטוק)

עלייה מרשימה לישראל במדד קלות עשיית העסקים, מדד ה-Doing Business של הבנק העולמי, אשר נובעת בעיקרה משיפור משמעותי במדדים הקרושים בענף הנדל"ן. מנתונים שמתפרסמים הבוקר (ה') מדורגת ישראל במקום ה-35 מתוך 190 מדינות – עלייה של 14 מקומות בתוך שנה אחת, ו-19 מקומות בשנתיים האחרונות.

את עיקר העלייה מייחס הבנק העולמי למדדים ספציפיים, וביניהם שניים המשתייכים לענף הנדל"ן: מדד רישום נכס והקמת נכס, ומדד היתרי בנייה. באשר למדד הראשון, עלתה ישראל השנה 14 מקומות; במדד השני עלתה ישראל 30 מקומות בתוך שנתיים. נציין גם את מדד תשלום המיסים, שמציג את השינוי המשמעותי ביותר, ובו הגיעה השנה ישראל למקום ה-13 - לעומת המקום ה-90 בשנה שעברה. 

משרד המשפטים פעל בשנים האחרונות לשיפור הסביבה העסקית בישראל, גם בענף הנדל"ן באופן ספציפי וממוקד, בין היתר באמצעות המהפכה המקוונת בטאבו, לצד פיתוח מתודולוגיה ותוכנית עבודה לשיפור מקומה של ישראל במדד.

מדד ה-Doing Business של הבנק העולמי מהווה אינדיקטור לקלות עשיית עסקים במדינות השונות. הוא בוחן עשרה פרמטרים שונים המשפיעים על הקמת עסקים, על ניהולם ועל תפעולם היומיומי, ועל פי אלו מעניק ציון למדינה הנבדקת. בשנת 2018 קיבל אגף החשב הכללי במשרד האוצר לידיו את ריכוז הטיפול במדד, מול הבנק העולמי ומול משרדי הממשלה - כהמשך ישיר להמלצות הוועדה הבין-משרדית לשיפור הסביבה העסקית שמינה החשב הכללי, רוני חזקיהו.

יש לציין, לצד העובדה שבשנתיים האחרונות חלה עלייה מרשימה, כי אך לפני עשור, בשנת 2009, דורגה ישראל במקום גבוה יותר - המקום ה-29 במדד ה-Doing Business.


  
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות פרסום הנתונים: "הישג זה הוא תוצאה של עבודה מאומצת של הממשלה, של משרד ראש הממשלה, של משרד האוצר, של משרד המשפטים ושל משרדים נוספים. ועדת השרים לרגולציה בראשותי מביאה לחיסכון של מיליארדי שקלים. נמשיך לפעול לצמצום הרגולציה לטובת רווחת אזרחי ישראל".
 
שר האוצר, משה כחלון: "הזינוק במדד מהווה בשורה אדירה לכלכלת ישראל. זו מגמה שמשדרת לשווקים הבינלאומיים תפיסה של מלחמה בבירוקרטיה והסרת חסמים, שפותחות את המשק ומקילות על עשיית עסקים. זו תוצאה של עבודה יומיומית קשה של כל משרדי הממשלה, בהובלת החשב הכללי במשרד האוצר".

 
שר המשפטים, אמיר אוחנה: "אני רואה ברגולציה ובבירוקרטיה גורמים הפוגעים בחירות הפרט ובכללי השוק החופשי, ולכן עם כניסתי לתפקיד שר המשפטים העליתי לראש סדר העדיפויות של המשרד את הנושא, על מנת לחתוך בהתערבות המדינה בנושאים שאין לה יתרון יחסי בהם. אנו פועלים ביתר שאת על מנת להמשיך מגמה זו למען הציבור הישראלי, ואני סמוך ובטוח שגם בשנה הבאה נזכה לראות שיפורים משמעותיים והישגים שיציבו את מדינת ישראל בשורה הראשונה ביחס למדינות העולם, ובמקום טוב אף יותר בקלות עשיית העסקים".
 
החשב הכללי, רוני חזקיהו: "מדובר בקפיצה משמעותית בדירוג של מדינת ישראל, המבטאת רפורמות שקודמו במהלך השנים האחרונות וכן את המשך השיפור בתהליכים בתוך משרדי הממשלה, בהם מגמת הדיגיטציה והמעבר לשירותים מקוונים. במהלך שנת 2019, בעבודה משותפת עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, שיקפנו לבנק העולמי את הנתונים והצעדים שבוצעו בשנים האחרונות בכל עשרת תחומי המדד".
 
ערן יעקב, מנהל רשות המיסים: "שיפור השירות לאזרח ולמגזר העסקי והדיגיטציה של השירותים נמצאים בליבה של התוכנית האסטרטגית שלאורה צועדת רשות המיסים בשנים האחרונות, וזאת במטרה להקל על עשיית עסקים במשק ולקדם מיצוי זכויות. המאמצים הללו דורשים השקעה של משאבים רבים, ולעיתים שיתוף פעולה בין מספר רב של גורמים. אנו שמחים לראות שהמאמצים נושאים פרי ומקבלים ביטוי. זוהי רק תחילתה של דרך: אנו מקווים כי הציבור ייהנה משיפורים נוספים שעליהם אנו שוקדים בתקופה הקרובה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןרשות המיסיםאמיר אוחנהבנימין נתניהורוני חזקיהוערן יעקב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...