צעד נוסף בדרך למימוש: הופקדה להתנגדויות התוכנית לבניית 7,000 יח"ד במרכז רובע שדה דב

הוועדה המקומית תל אביב פרסמה להתנגדויות הציבור את תוכניתה של רמ"י למרכז רובע שדה דב, שכוללת הקמת כ-7,100 יח"ד, 65 אלף מ"ר למסחר, 147 אלף מ"ר לתעסוקה ו-87 אלף מ"ר למלונאות. זו אחת מ-3 תוכניות שמרכיבות את התוכנית המתארית לרובע שדה דב שאושרה ב-2020, הכוללת 16 אלף יח"ד בסך הכל

שיתוף הכתבה
רון חולדאי על רקע הדמיה של רובע שדה דב (עיריית תל אביב, רשות מקרקעי ישראל)רון חולדאי על רקע הדמיה של רובע שדה דב (עיריית תל אביב, רשות מקרקעי ישראל)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, הפקידה היום (ג') להתנגדויות את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) למרכז רובע שדה דב, ובכך נפתח פרק זמן בן כחדשיים להגשת ההתנגדויות. מדובר בשלב משמעותי נוסף בדרך למימוש הקרקע. תוכנית מרכז הרובע כוללת את הקמתן של 7,128 יחידות דיור, ש-983 מהן יוקצו לטובת דיור בהישג יד בשטחי ציבור בבעלות עירונית, "מתוך ראייה שמגוון תושבים הינו אחד המרכיבים הנחוצים ליצירת עירוניות חיה ומתוך רצון לקדם שוויון חברתי בעיר", נכתב בתוכנית.

בנוסף כוללת התוכנית 65 אלף מ"ר למסחר, 147 אלף מ"ר לתעסוקה, ו-87 אלף מ"ר למלונאות וכן שטחים למוסדות חינוך וציבור. התוכנית מאפשרת בנייה מרקמית של 5-9 קומות, וכן בנייה מגדלית בגובה של עד45  קומות. 

כמו כן, בהסכם בין רמ"י לבין עיריית תל אביב נקבע כי 1,675 יח"ד יוקצו להשכרה, מהן 837 – 50% - במחיר מופחת. התוכנית כוללת גם הקמת פארק חופי שיהווה חלק מרצף חוף הים, ולאורכו תיבנה טיילת. התוכנית מגדירה גם "מרחב השוטטות" בחלקה המערבי, שמתוכנן לשמש ככיכר עירונית עם דפנות מסחריות, שימושי מלונאות, תרבות ומרחבי הליכה ושהייה, ותוכל לשמש גם "כשטח התכנסות לאירועים, הפגנות וכיו"ב". בסמוך למתחם, צפוי לעבור תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה, שיחבר את השכונה החדשה אל שאר חלקי העיר. 

התוכנית היא אחת מ-3 תוכניות שמרכיבות את התוכנית המתארית לרובע שדה דב שאושרה בשנת 2020, וקובעת את הקמתו של רובע עירוני הכולל 16,000 יחידות דיור, 3,700 חדרי מלון, 126,000 מ"ר למסחר, 322,695 מ"ר לתעסוקה ו-5,075 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור. 

הדמיות מתחם 2 – רובע דב. קרדיט: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים.הדמיות מתחם 2 – רובע דב. קרדיט: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים.

התוכנית מגדירה 3 מתחמי תכנון שלכל אחד יש גם תוכנית מפורטת שמחלקת את הזכויות בקרקע בין בעלי הקרקע השונים הכוללים את מדינת ישראל, עיריית תל אביב ומאות בעלי קרקע פרטיים שרובם תחת ניהול של מנהלי הגוש הגדול.

עבור המתחם הראשון, מתחם "אשכול", שבו רוב הקרקעות היו שייכות למדינה, כבר פורסמה תוכנית מפורטת. רמ"י שיווקה קרקעות במתחם כאשר חלק מהחברות היזמיות כבר החלו לשווק דירות. כעת עם הפקדת התוכנית המפורטת למתחם השני, גם בעלי הקרקעות הפרטיים מתקרבים צעד נוסף למימוש הקרקע. 

עו"ד נעמה שיף, שותפה במשרד שוב ושות', מציינת כי "מאות בעלי קרקעות מחזיקים בזכויות בקרקע בחלקה הידועה כחלקה 204 בגוש הגדול. לאחר פינוי שדה דב ואישור תוכנית שדה דב, שאפשרה את הגדלה הזכויות באזור ובנייה לגובה, בית המשפט קבע שבעלי הזכויות בחלקה יוכלו לקבל את הזכויות שלהם גם במתחם אשכול ובמתחם מרכז הרובע. כעת עם הפקדת התוכנית, נפתחת הדרך לחלוקת הזכויות על ידי מנהלי הגוש הגדול בין הבעלים שיקדמו את מימוש התוכנית"

מנהלת התכנון במרחב תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר, אמרה היום כי ״המאמצים המשותפים של העירייה ורמ"י בקידום בתכנון והפיתוח ברובע זה ובכלל מוכיחים את עצמם שוב ושוב. יצירת השכונה מהווה נדבך עירוני חשוב כחלק משלים ומקשר לאורך החוף המכיל היצע מגורים גדול ומגוון, וכן שטחים רבים פתוחים ובנויים לטובת הציבור."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבעיריית תל אביברמ"יהוועדה המקומית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...