ועדת הפנים אישרה: הצעד שיאפשר להקים בדליית אל-כרמל 3,200 דירות חדשות

ועדת הפנים אישרה צו שמאפשר לגרוע כ-1,140 דונם מהגן הלאומי הר כרמל, לטובת הרחבת המועצה המקומית הדרוזית, במסגרת תוכניות לבניית שתי שכונות ענק חדשות בה, במבני מגורים של 4-5 קומות תוך שמירה על הנוף

שיתוף הכתבה
ח״כ יעקב אשר וראש מועצת דלית אל כרמל רפיק חלבי לאחר אישור הצו (יהודה רוסט) ח״כ יעקב אשר וראש מועצת דלית אל כרמל רפיק חלבי לאחר אישור הצו (יהודה רוסט)

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה היום (ב') צו שמאפשר לגרוע 1,142 דונם מהגן הלאומי הר הכרמל, לטובת קידום הרחבת המועצה המקומית דלית אל כרמל במסגרת שתי תוכניות ענק המאפשרות הוצאת היתרי בנייה באופן מיידי.

התוכנית, שיזם מנהל התכנון , ואושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה ב-2022, כוללת את הקמתן של כ-3,200 יחידות דיור בשכונות החדשות "אל ראנדה" ו-"ח'לת נאסר". מדובר על בינוי של 8 יח"ד לדונם, שיוקמו במבני מגורים של 4-5 קומות, חלקם משולבים בחזיתות מסחריות. התוכנית כוללת גם את בנייתה של קריית חינוך יסודי ועל יסודי, אשר תיתן מענה לשכונות החדשות ולשכונות הסמוכות. במקביל, התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים פתוחים, ערכי הטבע והנוף הייחודים לאזור, וכוללת טיפול בוואדיות שבתחומה ועל ידי יצירת קשר לוואדיות הסובבים ולגן הלאומי.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אשר, הציע לקרוא לרחובות בשכונה החדשה על שמות הנופלים במלחמה מהעדה הדרוזית. "אני שמח על אישור הצו, ומודה למנהל התכנון ולמשרדי הממשלה. אנחנו שמחים שנפלה בידינו הזכות לאשר את הצו. דווקא בימים האלה כשהעדה הדרוזית כאובה, אנחנו שמחים לתת את זריקת העידוד הזאת". התוכנית, שקודמה על ידי אגף מנהל התכנון , כוללת מבני ציבור, שטחי מסחר, שטחים לספורט, פנאי ונופש, והיא נערכה על ידי אדריכלית רוזה דיאמנט.

ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל, רפיק חלבי, הודה ליו"ר הוועדה ח"כ אשר ולשר הפנים ארבל על שהובילו במהירות את אישור הצו, ואמר: "יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם רשות הטבע ואנחנו חושבים כל הזמן איך לשמור על פארק והטבע". עוד אמר, "חוק קמיניץ הורג אותנו, חונק אותנו ופוגע בנו. הצעירים בונים באדמות פרטיות, וכשהבנים שלנו בונים הם חוטפים קנסות של מאות אלפי שקלים". התיקון שנקרא "חוק קמיניץ" מאפשר אכיפה מנהלית ללא הליך משפטי נגד עבירות בנייה, ומחמיר את הענישה על עבירות אלו.

"אני אומר תמיד שכשצעיר דרוזי מתגייס הוא מקבל גם צו 8 וגם צו הריסה, וזאת מציאות בלתי נסבלת. אנחנו קוראים לכם להקפיא את הקנסות הללו ולבטל את התקנות הקשות. היום כל פקח של יחידת האכיפה יכול לזמן אותי לחקירה ואח"כ לשלוח לי קנס בגובה אלפי שקלים". לדבריו, "איחוד וחלוקה באדמה פרטית זה לא דבר קל. האזרח הפשוט כשצריך לשלם 2 מיליון שקל זאת מציאות קשה וכואבת". 

"היישובים הדרוזיים עוברים מהפכה"

התוכנית להקמת שכונת המגורים "אל ראנדה", נוגעת לשטח כולל של כ-630 דונם, והיא ממוקמת במערב היישוב. מדובר בתוכנית ראשונה ביישובי הדרוזים שכוללת איחוד וחלוקה של קרקעות פרטיות אשר תכנונה התחשב בדפוסי הדיור של החברה הדרוזית. התוכנית ברובה ממוקמת על קרקע פרטית, וקדם לה מהלך מורכב ויסודי של שיתוף הציבור, שכלל בחינת והתאמה של המגרשים בתוכנית לבעליהם.

התוכנית להקמת שכונת "ח'לת נאסר", נוגעת לשטח של כ-207 דונם וכוללת 1,000 יח"ד חדשות. התוכנית הינה תוכנית איחוד וחלוקה, השומרת על חיבור לשכונות הקיימות בדרום היישוב. 

מנכ"ל מנהל התכנון , רפי אלמליח אמר היום כי הוא "מברך על החלטת ועדת הפנים ואת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר. ההחלטה תאפשר לקדם ולאשר תוכניות חשובות לפיתוח היישוב דלית אל כרמל. תוכניות אלו מאפשרות את התפתחות היישוב באופן ניכר, תוך הרחבת שטחי הפיתוח ומתן מענה לדורות הבאים. התוכניות שמות דגש על חיזוק מערך התשתיות ושטחי הציבור ביישובים ושמירה על השטחים הפתוחים העוטפים אותם".

נציגת מנהל התכנון בדיון, מיכל מרין, הסבירה כי "צריך להבין שהישובים הדרוזים עוברים בימים אלה מהפיכה תכנונית משמעותית ובכולם יש תוכניות מתאר כוללניות כשרובן כבר מאושרות. הראיה היא כוללת של כל צרכי היישוב כולל מגורים, תיירות ותעסוקה". 

לדברי ח"כ חמד עמאר, "הישובים הדרוזים סובלים בצורה בלתי הגיונית. אנחנו חיים בשמורות טבע אם נרצה או לא נרצה, ואנחנו לא יכולים להעתיק את הישובים שלנו. מה שחשוב לי זה לראות את ההיתרים ביד ולהתקדם". 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדליית אל-כרמלועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתיעקב אשרהיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...