יוכלו לבנות דו-משפחתיים: עיריית ראשל"צ תסדיר זכויות של משפחות שהתיישבו לפני מאה שנה במזרח העיר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר צפויה להמליץ על הסדרת זכויותיהם של תושבי רחובות שיבת ציון-טביב בשכונת השומר, 8 בתים של משפחות עולים שהתיישבו שם בשנות ה-20. זאת בכפוף לתנאים כמו שילוב חלק מזכויות הבנייה למבנים ציבוריים ופתרונות לחניה

שיתוף הכתבה
בית הכנסת שמיועד לשימור ברחוב שיבת ציון (ישראל פרקר) בית הכנסת שמיועד לשימור ברחוב שיבת ציון (ישראל פרקר)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשון לציון צפויה בשבוע הבא להמליץ על הסדרת זכויותיהם של תושבי רחובות שיבת ציון-טביב בשכונת השומר, כך שיוכלו לבנות בתים דו-משפחתיים ברחובות אלו. מדובר בשמונה בתים שרובם חד-קומתיים, בשטח 5 דונם, של משפחות עולים שהתיישבו בבתים אלו בתחילת המאה העשרים.

הבתים היו אז בבעלות חברת פיק"א להתיישבות יהודית, בבעלותו של אדמונד ג'יימס דה רוטשילד. עם השנים עברו הקרקעות לבעלות עיריית ראשון לציון אך לא הוסדרו זכויות התושבים. רחוב שיבת ציון הוא רחוב קטן שבו שכנו שכונת התימנים ושיכון לעולים חדשים, וכיום רוב הבניינים בו משותפים.  

כיום תהליך ההסדרה בעיצומו ומספר משפחות כבר השלימו את מעבר הקניין אליהם. לפי המתווה שהוצג לתושבים, הם יוכלו לבנות בתים דו-משפחתיים. בשבוע הבא תדון הוועדה בהמלצה להפקדה של תוכנית איחוד וחלוקה המסדירה את הזכויות, ומשנה את הייעוד של הקרקע מבנייה רוויה לבתים דו משפחתיים.

התוכנית החדשה תכלול 11 דירות במבנים דו משפחתיים לפי החלוקה הבאה: בשני מבנים תהיה דירה אחת בכל מבנה, בשלושה מבנים יהיו שתי דירות בכל מבנה ובמבנה אחד 3 דירות. התוכנית קובעת גם 1,121 מ"ר למבני ציבור בשני תאי שטח, הקטנה מהייעוד המקורי שהיה ל-2,535 מ"ר. אחד מהמבנים שצפויים להריסה הוא בית הכנסת שערי הישועה ברחוב טביב. 

הוועדה המקומית צפויה לאשר את התוכנית בכפוף לתנאים הבאים: הזכויות הלא מנוצלות בייעוד למגורים ישומרו על ידי שילובן כחלק מזכויות הבנייה למבנים ציבוריים, שינוי ייעוד משבילים לייעוד מבנים ציבוריים, תיאום פתרונות חניה ועוד.  

ברחובות שיבת ציון וטביב נמצאים כמה מבנים היסטוריים שאינם חלק מהתוכנית, בהם בית הכנסת דק"ק שאליו הגיעו עולים מתימן בשנות העשרים ומיועד לשימור, סניף מרפאה של קופת חולים עממית שנפתח בשנות ה-20 של המאה הקודמת והוסב אחר כך לגן ילדים והיום משמש למועדון גמלאים וכמתנ"ס.

בשכונה נמצאת גם חטיבת הביניים הראשונה בראשון לציון שנבנתה בשנות השמונים על שמו של המשורר מרדכי טביב. ברחובות אלו גם כמה פרויקטי תמ"א בשלבים שונים, מהיתר ועד אכלוס, ביניהם של י.ח גרינברג ומעוז דניאל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זכויות בנייהראשון לציוןהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשון לציון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...