ועדות קבלה יתאפשרו ביישובים של עד 1,000 בתי אב, במקום 400 כיום - גם ביו״ש

כך אישרה אתמול ועדת השרים לענייני חקיקה. לפי הצעת החוק שהגיש ח"כ יצחק קרויזר, תחולתו של חוק ועדות הקבלה תורחב וניתן יהיה להקים ועדות קבלה ביישובים רבים יותר מאשר היום. ההצעה תעלה להצבעה טרומית ברביעי הקרוב

שיתוף הכתבה
ח"כ יצחק קרויזר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית (באדיבות המצולם)ח"כ יצחק קרויזר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית (באדיבות המצולם)

עדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (א' ) הצעת חוק שמאפשרת לקיים ועדות קבלה בישובים שבהם עד 1000 בתי אב, במקום עד 400 כיום, ולעשות זאת גם מעבר לקו הירוק בנוסף לגליל, הגולן והנגב כפי שמתיר החוק כיום

את הצעת חוק "האגודות השיתופיות" הגיש יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר, והיא תעלה להצבעה בקריאה טרומית בכנסת ברביעי הקרוב. ההצעה מבקשת להרחיב את תחולתו של "חוק ועדות הקבלה" שעבר בכנסת בשנת 2011, ולפיה ניתן יהיה להקים ועדות קבלה ביישובים רבים יותר מאשר היום. ועדת קבלה ביישוב קהילתי יכולה למנוע הצטרפות של תושבים חדשים מסיבות של חוסר התאמה למרקם החברתי תרבותי. 

החוק הקיים חל על יישובים בנגב ובגליל הכוללים עד 400 בתי אב, והחוק המוצע יחול על יישובים שבהם "שווקו עד אלף מגרשים לבניית בתי קבע" ויחול לא רק על הנגב והגליל אלא גם על חבלי ארץ נוספים לרבות על יהודה ושומרון.

"הצעת החוק באה מתוך תפיסה שהגדלת היישובים בפריפריה, בנגב, בגליל וביו"ש הינה בראש ובראשונה אינטרס לאומי ביטחוני"

 

ח"כ קרויזר מסר כי "עד היום קבע החוק מכסה של 400 משפחות שניתן היה לקלוט תוך שמירה על הצביון הקיבוצי והיישובי, דבר שמנע את גידולם של ישובים רבים שרצו לשמור על המרקם היישובי המאפיין ומייחד אותם. הצעת החוק באה מתוך תפיסה שהגדלת היישובים בפריפריה, בנגב, בגליל וביו"ש הינה בראש ובראשונה אינטרס לאומי בטחוני ובאה על מנת לסייע לישובים להתרחב בהתאם לאורח החיים המקובל בישוב ולהחיל את החוק גם עליהם". 

מי שיקדם בפועל את הנושא הוא שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, גם הוא מעוצמה יהודית. הוא מסר כי "הצעת החוק להגדלת מכסת המשפחות שיוכלו לגשת לוועדות הקבלה חשובה מאוד ומצטרפת להחלטה שאותה מקדם השר בממשלה להכיר בציונות כערך מכריע, כדי לקדם בין היתר מתן הטבות לחיילים ומשרתי מילואים בנגב ובגליל. חייבים להציל את הנגב והגליל".

 

המכון הישראלי לדמוקרטיה: ההצעה תפגע במיעוטים ובאוכלוסיות חלשות

המכון הישראלי לדמוקרטיה הגיש ביום חמישי האחרון מסמך לשר המשפטים ולוועדת השרים לחקיקה, שכתבו פרופ' מרדכי קרמניצר, ד"ר עמיר פוקס וד"ר נדיב מרדכי, ובו נכתב כי "הצעת החוק תרחיב את ההכשר המוענק על ידי חוק ועדות הקבלה לפגיעה בשוויון כלפי מיעוטים ואוכלוסיות מוחלשות, בזכות לפרטיות, באיסור האפליה ובכבוד האדם במובנו הגרעיני ביותר.

פרופ מרדכי קרמניצר (המכון הישראלי לדמוקרטיה)פרופ מרדכי קרמניצר (המכון הישראלי לדמוקרטיה)

"על אף שהחוק כולל איסור אפליה, הוא מאפשר בפועל, אפליה עקיפה כאשר הוא מונע ממיעוטים ואוכלוסיות מוחלשות שונות מלהתקבל ליישובים קהילתיים עד 400 בתי אב תחת טענת 'חוסר ההתאמה', ולמשל מי שאינם יהודים, משפחות חד הוריות, להט"ב ועוד. בכך החוק מכשיר גזענות והדרה. כחלק מתהליך הקבלה, עוברים המועמדים חיטוט בחייהם, בנבכי אישיותם ובצנעת משפחתם, כל זאת בפני אנשים שיהיו בעתיד שכניהם. בכך ישנה גם פגיעה קשה ביותר בזכות לפרטיות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדת השרים לענייני חקיקהיצחק קרויזריצחק וסרלאוףהמכון הישראלי לדמוקרטיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...