לאחר שהכירה אשתקד בעליית שווי נדל"ן להשקעה - הרווח הנקי של מליסרון ירד ב-25%

למרות הירידה ברווח, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך 60 מיליון שקל. מנגד, הרווח הנקי עלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-30% לעומת 2021. ה-NOI של החברה עלה, בין השאר עקב חתימה על חוזים חדשים בקניוני החברה, תוך העלאת דמי השכירות

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מליסרון אופיר שריד (רמי זרנגר)מנכ"ל מליסרון אופיר שריד (רמי זרנגר)

מלירסון פרסמה אתמול (ד') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי רשמה הקבוצה רווח נקי של כ-220 מיליון שקל, לעומת 293 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 24.9%. השינוי ברווח הנקי נבע בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בעליית שווי נדל"ן להשקעה. במקביל לאישור הדו"חות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך 60 מיליון שקל. עם זאת, החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים רווח נקי בגובה של כמיליארד שקל - עלייה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הפדיונות בקניוני החברה עלו ברבעון השלישי של 2022 בכ-7% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 - מגמה שנמשכה גם באוקטובר. בחודש זה עלו הפדיונות בקניוני החברה בכ-9% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. העלייה המתמשכת בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים מתורגמת גם לעלייה ממוצעת של כ-8% בדמי השכירות הריאליים, בגין חוזים חדשים ומימושי אופציות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, בהמשך לעלייה ממוצעת של כ-5% ב-2021. 

ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו) המיוחסת לבעלים ברבעון השלישי עלתה בכ-11% ל-311 מיליון שקל (המשקפים קצב שנתי של 1.24 מיליארד שקל),לעומת 281 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ב-NOI נבעה בעיקר מחתימה על חוזים חדשים תוך עלייה בדמי השכירות, מעליית המדד ומכך שברבעון המקביל אשתקד העניקה החברה הקלות עקב משבר הקורונה בסך כ-4 מיליון שקל.

ה-FFO (רווח נקי בנטרול שערוכים והוצאות והכנסות חד-פעמיות) עלה ברבעון שעבר בכ-13% והסתכם ב-228 מיליון שקל, ומשקף קצב שנתי של 912 מיליון שקל. זאת לעומת 201 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה המשמעותית ב-FFO נבעה מהעלייה האמורה ב-NOI, לצד חיסכון בהוצאות הריבית כתוצאה מפעולות שנקטה החברה למיחזור החוב. להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים החדשים שבשלבי ביצוע ושסיומם צפוי ב-2025, והמשך מיחזור החובות, צפוי ה-FFO השנתי לגדול לכ-1.2 מיליארד שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות נכון לסוף הרבעון החולף עלה והסתכם בכ-9.6 מיליארד שקל, לעומת כ-8.7 מיליארד שקל בסוף 2021 – זינוק של כ-900 מיליון שקל מתחילת השנה, אחרי חלוקת דיבידנד בסך כ-120 מיליון שקל בספטמבר. 

במסגרת התוכנית האסטרטגית לפיתוח מנועי צמיחה נוספים, השלימה החברה ביולי האחרון את העסקה לרכישת 50% מאביב ייזום, שבאמצעותה נכנסה מליסרון לתחום הייזום למגורים. ההשקעה באביב ייזום מוצגת לראשונה בדו"חות אלה, ולפי שיטת השווי המאזני בסך של כ-601 מיליון שקל.

יו"ר מליסרון , ליאורה עופר, אמרה לאחר פרסום הדו"חות כי, "אנו מעבים את יכולותינו בעולמות הנדל"ן כמהלך תומך ומשלים לתפישתה ופעילותה של מליסרון. השבחת הנכסים הקיימים נעשית בין היתר באמצעות עירוב שימושים , לצד פיתוח פעילויות נוספות שישלימו את עסקי הליבה, ויביאו ליצירת ערך משמעותי לחברה בשנים הבאות".

מנכ"ל מליסרון , אופיר שריד, הוסיף כי, "אנו ממשיכים לפעול על פי התוכנית האסטרטגית שלנו להידוק הקשר עם לקוחותינו, וזאת באמצעות שיפור חוויית הקנייה, גיוון המותגים בקניונים, והטמעת חדשנות דיגיטלית מול לקוחותינו. בד בבד, אנו ממשיכים לפעול להרחבת מנועי הצמיחה שלנו, ובהקשר זה השלמנו השנה את כניסתנו לתחום המגורים באמצעות רכישת 50% מאביב ייזום".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מליסרוןאופיר שרידקניוני עופרליאורה עופראביב ייזום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...