בעל נכס נמנע מלעדכן את שכניו בהיתר שהוציא – ועדת הערר ביטלה אותו

תקנות התכנון והבנייה מחייבות שכלל בעלי הדירות בבית משותף יעודכנו בבקשות להיתרי בנייה שמוציא מי מבעלי הדירות בבניין. היתר שאישרה הוועדה המקומית בני ברק להקמת מרפסת סוכה בוטל על ידי ועדת הערר, בטענה שהדבר הוסתר מהשכנים

שיתוף הכתבה
מרפסות סוכה (depositphotos)מרפסות סוכה (depositphotos)

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב קיבלה בשבוע שעבר עררים של שני בעלי דירות בבניין בבני ברק, שבו אישרה הוועדה המקומית היתר בנייה למרפסת סוכה, והורתה על ביטול ההיתר. זאת לאחר שמצאה כי לא ניתנה הסכמת כלל בעלי הדירות, וחלקם אף לא יודעו בדבר בקשת ההיתר, כפי שמחייבות תקנות התכנון והבנייה .

הדירה שלגביה הוגשו העררים ממוקמת בקומה הראשונה בבניין שכולל 24 יחידות דיור בבניין ברחוב אהרון דב פוקס בבני ברק, והעוררים הם בעלי זכויות בדירה בקומה השלישית של המבנה. לטענתם, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לא יידעה את כל בעלי הדירות במתחם בדבר הגשת הבקשה להיתר. עוד טענו העוררים כי הדבר נעשה בידיעת הוועדה המקומית, מאחר שכך צוין בהערות בדיקת בקשת ההיתר של הוועדה. עוד טענו העוררים כי הבקשה להיתר היא לבנייה קיימת שנבנתה שלא כדין, וכי אין התאמה בין הבקשה להיתר לבין המצב בשטח והתקנות של הוועדה המקומית לגבי מרפסות שמש ומרפסות סוכה.

טענה תכנונית נוספת שהעלו העוררים מתייחסת לכך שהחלטת הוועדה המקומית בעניין מרפסת הסוכה המוצעת בבקשה להיתר, היתה צריכה לקבל חוות דעת משפטית. הסיבה, לטענתם, לצורך בחוות דעת כזו היא משום שנוצלו מלוא הזכויות במבנה, כך שמרפסת השמש שנבנתה שלא כדין ושעליה מוגשת הבקשה להיתר, חורגת משטחי הבנייה המותרים.

ועדת הערר, בראשות עו"ד אייל אילוז, קיבלה את טענות העוררים והסבירה שלפי תקנה 36(א) לתקנות התכנון והבנייה, "לא תוגש בקשה להיתר, אלא אם ניתנה הסכמת כל בעלי הזכויות במקרקעין". לפי סעיף ב' של אותה תקנה, במידה שמי מבעלי הזכויות במקרקעין לא נתן הסכמתו לבקשה, על מבקש ההיתר לשלוח לו הודעה בדבר הבקשה להיתר – דבר שלא נעשה במקרה הזה.

באשר לפן התכנוני שבבקשה, ועדת הערר קבעה כי "במידה שקיימת מרפסת סוכה בדירה, כל שניתן על פי תוכנית הסוכות ובהתאם לתנאים שנקבעו בתוכנית זו, הוא להרחיב את מרפסת הסוכה הקיימת ולא לאפשר תוספת סוכה במיקום שונה, בטח שלא מעבר לקו הבניין, כפי שמבוקש בבקשה להיתר שבפנינו".

לבסוף, קבעה הוועדה שמבקש ההיתר יוכל להגיש לוועדה המקומית בקשה מתוקנת, בהתאם לקביעות ועדת הערר בתוך 30 יום ממועד ההחלטה. במסגרת הבקשה החדשה, תבוטל מרפסת הסוכה בחזית הצפונית של המבנה, ובמקומה תוצג הרחבה של מרפסת הסוכה הקיימת בחזית המזרחית עד לשטח מקסימלי של 8 מ"ר, בהתאם לתוכנית הסוכות החלה על השטח. הדיון בבקשה המחודשת ייערך רק לאחר שהוועדה המקומית תדאג לביצוע של כל הוראות הדין, ותוודא משלוח הודעות לכל בעלי הזכויות בבית המשותף.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדת הערר המחוזית תל אביבאייל אילוזבני ברקמרפסת סוכה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...