בלעדי: רמ"י תמכור קרקע במתחם האלף, לאחר שהוגשה עליה בקשת פירוק שיתוף

במכרז שייסגר מחר מוצע מגרש להקמת 20 יח"ד, בקרקע שבה המדינה שותפה ב-40%. כיוון שניתן להקים במגרש רק בניין אחד בן כ-40 יח"ד ביקשו בעלי הזכויות את פירוק השיתוף בדרך של מכירה

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם האלף (טוטם הדמיות אדריכליות)הדמיית מתחם האלף (טוטם הדמיות אדריכליות)

רשות מקרקעי ישראל מוכרת קרקע במתחם האלף בראשון לציון לאחר שהוגשה בגינו תביעת פירוק שיתוף. באתר רמ"י התפרסם בספטמבר מכרז למכירת כ- 20 יחידות דיור במתחם בחלקה שיש בה בעלות משותפת של המדינה (40%) עם בעלי קרקעות פרטיים. המכרז עתיד להיסגר מחר (ב').

בחוברת המכרז מצוין כי מדובר ברכישת זכויות בעלות במגרש במושעא ( מגרש בבעלות של מספר בעלים עם זכויות משותפות) כלומר היזם שיזכה במכרז יקבל זכויות לבנייה של כ- 19.45 דירות, אך אלו לא תהיינה זמינות לבנייה. ומובהר כי  "לצורך מימוש הבניה בתחום המגרש יהיה על הרוכש להתקשר עם הבעלים במשותף, והוא לא יוכל לבוא אל הרשות בכל טענה בעניין זה", כלומר כל מתמודד ומגיש הצעה יצטרך להתנהל מול בעלי הרוב אשר דורשים למכור זכויותיו בהליך פירוק שיתוף. מדובר במגרש 3043  בשטח כוולל של 777 מ"ר,  שעל פי התב"ע הוא בייעוד של מגורים, מסחר ותעסוקה וניתן לבנות עליו בניין מגורים אחד בלבד ובו 47 יחידות למגורים עם שטחי מסחר.

בחודש יוני השנה כבר הוגשה תביעת פירוק שיתוף על ידי עשרה בעלי זכויות במגרש לבית משפט השלום בראשון לציון. את התביעה הגישו חלק מבעלי הקרקעות הפרטיים במגרש הכוללים בין היתר את יורשיו של עו"ד משה שוב ז"ל, ומהווים את רוב הבעלים במגרש. התביעה הוגשה על ידי עו"ד שמואל שוב, שותף מנהל במשרד שוב ושות'. 


בתביעה מבקשים הבעלים הפרטיים להורות על פירוק השיתוף במגרש בדרך של מינוי כונס נכסים ומכירת הזכויות לכל המרבה במחיר וזאת מפני שלטענתם לא ניתן לבצע חלוקה בעין (יצירת יחידות קניין חדשות, כאשר כל שותף זוכה ליחידה עצמאית - דנ"ק) של הזכויות בין הבעלים השונים, כיוון שכאמור מדובר בבניין אחד. אחרי מינוי הכונס הזכויות במגרש יימכרו למי שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר על המתחם כולו.
 

עסקאות במאות מיליוני שקלים במתחם האלף

במתחם האלף בוצעו בחודשים האחרונים מספר עסקאות בין יזמים ובעלים פרטיים, בעסקה אחת נמכרו 48% מזכויות במגרש לחברת ח. מיתר , על המגרש ניתן לבנות 67 יחידות דיור. תמורת העסקה יקבלו בעלי הקרקע 52% מהדירות שיבנו ואת יתרת הדירות החברה תוכל למכור בשוק החופשי. על פי ההערכה שווין של הדירות עם השלמתן יעמוד על למעלה מ- 4 מיליון שקל בממוצע כך ששווי העסקה כולה עומד על למעלה מ- 270 מיליון שקל.

עורך דין שמואל שוב שותף מנהל במשרד שוב ושות. צילום: סטודיו תומסעורך דין שמואל שוב שותף מנהל במשרד שוב ושות. צילום: סטודיו תומס

כמו כן בוצעה עסקה בין בעלי קרקעות ובין החברות בסר, ארמונות חן וצבי קופרלי לרכישת קרקע ביעוד מסחר ומבני ציבור, שבמסגרתה הוקנו לחברות 51.5% משווי הזכויות שיבנו שם ואילו לבעלי הזכויות יוותרו 48.5% מהזכויות בפרויקט שיבנה. בשתי העסקאות ייצג משרד שוב ושות' את בעלי הקרקעות הפרטיים. עסקת ענק נוספת היא  של עמרם ואברהם חי שרכשו 17.8 דונם תמורת 900 מיליון שקל להקמת כ-400 יח"ד ו-7,000 מסחר. מתחם האלף מתפרס על פני כ-1,000 דונם של משרדים, תעסוקה, פנאי ובילוי. 

במשרד שוב ושות' מבהירים כי "מי שיקנה את הקרקע ייכנס להליך פירוק שיתוף וכנראה שבסופו ימכור אותה". לאחרונה אמר ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך בוועידת פסגת הנדל"ן כי עצר את השיווקים במתחם, כך שנוצרת כאן הזדמנות לרכישת קרקע במתחם האלף.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם האלףשמואל שוברמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...