המועצה הארצית לתכנון ובנייה ממליצה על הקמת שני יישובים ברמת הגולן

היישובים המוצעים צפויים לאכלס כ־2,000 משפחות. המועצה נימקה ההחלטה בכך שהקמת היישובים תאפשר מתן שירות טוב יותר ליישובי רמת הגולן; החברה להגנת הטבע התנגדה: "יש לחזק יישובים קיימים"

שיתוף הכתבה
קצרין (שאטרסטוק) קצרין (שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה היום (ג׳) להמליץ לממשלה על הקמת שני יישובים חדשים ברמת הגולן - "מטר" ו"אורחה" (שמות זמניים). היישובים צפויים לאכלס כ-2000 משפחות, ובכך לטענת המועצה לאפשר מתן שירות טוב יותר ליישובי רמת הגולן אשר כיום אינם עומדים ברף הנדרש לשם הקצאת שירותים קהילתיים יעילים.

ההחלטה הינה בהתאם להחלטת ממשלה 864 "תוכנית לעידוד צמיחה דמוגרפית בת קיימא ביישובי המועצה האזורית גולן וקצרין 22-25" מיום 26.12.21 במסגרתה הוחלט לבחון הקמת שני יישובים חדשים במועצה האזורית רמת הגולן. ההחלטה עברה ברוב של 17 מול 5. התנגדו לתוכנית - נציגי המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, נציגי האדריכלים ונציגי הטכניון.

מהחברה להגנת הטבע, שהנציגים שלה במועצה, כאמור, הצביעו נגד התוכנית, נמסר: "מכל הבחינות - סביבתית, אקולוגית, נופית, תכנונית, כלכלית וחברתית, יש עדיפות ברורה ומובהקת, להרחבתם וחיזוקם של יישובים קיימים, על פני הקמת יישובים חדשים".

אסף זנזורי, רכז מדיניות תכנון, בחברה להגנת הטבע הסביר את התנגדות החברה: "אין ספק, כי המטרה של מקדמי התכנית, היא לגזור סרט ולהציג לציבור מצג שווא, של עשייה. אין במהלך הזה, שום הגיון תכנוני, לא מבחינה סביבתית, לא מבחינה אקולוגית, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה חברתית. מכל ההיבטים האלה, יש עדיפות ברורה וחד משמעית, להרחבה ועיבוי של יישובים קיימים, על פני הקמת יישובים חדשים.

"רמת הגולן, היא אחד מאזורי הטבע, התיירות והפנאי, החשובים ביותר במדינת ישראל, אשר מושכת אליה רבבות מטיילים ונופשים, מדי שנה. הגיע הזמן לדבר על חיזוק הקיים ותמיכה בתושבי רמת הגולן, במעשים אמיתיים ונחוצים, כמו הקמה של בית חולים, חיזוק מוסדות החינוך ויצירת פתרונות תעסוקה. אנו עדים ללא יותר מזריעת חול בעיני הציבור, על ידי מיחזור יוזמות של הקמת יישובים חדשים, לצורך תמונה בעיתון, במסגרת קמפיין הבחירות, של הפוליטיקאים, שכבר יצא לדרך".

לאחר ההחלטה, שרת הפנים, איילת שקד אמרה: ״אנחנו נמצאים בשיאו של משבר דיור מהחמורים שהמדינה ידעה ולכן אל לנו להפסיק את המרוץ לפתירת המשבר גם אם יוצאים לבחירות. אנחנו ממשיכים בתנופת התכנון ומקימים יישובים חדשים ברמת הגולן. מעבר לתוספת המשמעותית של 2000 משפחות שצפויות להתאכלס, יש כאן ערך ציוני וחשוב״.

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר הוסיף: "החלטת המועצה הארצית מהווה צעד משמעותי בהגשמת מדיניות התכנון הלאומית לקידום וחיזוק ההתיישבות בגולן.  מדובר בצעד שמשקף מדיניות תכנונית חברתית המבקשת לחזק את ההתיישבות בפריפרייה ולפתח את הגולן כאזור אסטרוגי".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדהמועצה הארצית לתכנון ובנייהשלומי הייזלררמת הגולןקצריןמועצה אזורית רמת הגולן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...