שפך הירקון, ת"א: מרכז עירוני-ציבורי עם 355,075 מ"ר בנויים – והעתקת מבנים לטובת המשך רחוב אבן גבירול צפונה

הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית החדשה בצפון-מערב העיר, שתחזק את הקשר ואת הרצף העירוני בין מרכז העיר לבין החלק המתפתח שמצפון לירקון

שיתוף הכתבה
אזור שפך הירקון, תל אביב (שאטרסטוק)אזור שפך הירקון, תל אביב (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת "רוקח אבן גבירול", אשר מאפשרת הקמת "מרכז עירוני-ציבורי" חדש סביב שפך הירקון - בחלקו הצפוני של רחוב אבן גבירול, ממזרח לרצועת שפך הירקון, מדרום לתחנת הכוח רידינג ומצפון לשדרות רוקח. מדובר במרכז בשטח בנוי של 355,075 מ"ר – מהם 273,372 מ"ר שטחים למבני ציבור.

"התוכנית מציעה מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים לאורך נחל הירקון, עד לשפך הירקון, על פי מתווה תמ"מ 2/5, ובהתאם לתוכנית האב למתחם אבן גבירול-רוקח-הירקון, שאושרה בוועדה המקומית והמחוזית. המרחב מפותח כמרכז עירוני ציבורי, שיהווה חוליה מקשרת בין מרכז העיר מדרום, חצי האי הירקוני ממערב, והרובעים החדשים המפותחים מצפון במסגרת תוכניות שדה דב ו-3700 (תוכנית צפון-מערב).

המרחב מפותח כמרכז עירוני ציבורי, שיהווה חוליה מקשרת בין מרכז העיר מדרום, חצי האי הירקוני ממערב, והרובעים החדשים המפותחים מצפון במסגרת תוכניות שדה דב ו-3700 (תוכנית צפון-מערב)"

התוכנית מתווה רצועת שטח ציבורי פתוח לאורך נחל הירקון, רצועת מבני ציבור לאורך רחוב אבן גבירול, מרכז תחבורה בצומת רוקח ואבן גבירול, תחנת משנה לחשמל (תחמ"ש),אזור לתשתיות עירוניות ומבנה תעסוקה בחזית רדינג. לאורך נחל הירקון ועד לשפך לים מפותח שטח ציבורי פתוח עירוני, ליצירת רצף לפארק הירקון מדרום ולפארק החופי המתוכנן מצפון, עם חיבורים בגשרים לחצי האי הירקוני. בתחום השצ"פ יתוכנן אזור של פארק שיאזכר את פעילות ייצור החשמל בתחנת הכוח רדינג ויושמשו המכלים שאצרו דלק עבור התחנה, כמבנים ומתקנים לרווחת הציבור".

אחד המהלכים החשובים הכלולים בתוכנית הוא העתקה של מבנים קיימים באזור אל תחומי התוכנית, זאת כדי לאפשר את המשכו של רחוב אבן גבירול צפונה, אל אזור רובע שדה דב: "ממזרח לאבן גבירול מוצע אזור תשתיות ושירותים עירוני שאליו יועתק מבנה כיבוי האש, המפונה על מנת לאפשר את המשכו צפונה של רחוב אבן גבירול. כמו כן, יוסדרו באזור התשתיות והשירותים העירוני גבולותיו של מכון השאיבה לביוב, וייועד שטח למגרש לשירותים עירוניים.

ממזרח לאבן גבירול מוצע אזור תשתיות ושירותים עירוני שאליו יועתק מבנה כיבוי האש, המפונה על מנת לאפשר את המשכו צפונה של רחוב אבן גבירול. כמו כן, יוסדרו באזור התשתיות והשירותים העירוני גבולותיו של מכון השאיבה לביוב, וייועד שטח למגרש לשירותים עירוניים"

מבני הציבור בתוכנית מפותחים כדופן לרחוב אבן גבירול, עם חזית מסחרית וקולונדה היוצרות המשכיות בין הרחוב הוותיק בעיר המרכזית, לבין חלקו החדש בצפון. בצומת רוקח ואבן גבירול מוצע מרכז תחבורה (מתח"ם) במבנה סגור, הכולל מסוף אוטובוסים, על פי פרוגרמה של משרד התחבורה. למרכז תוצמד תחנת הרכבת הקלה של הקו הירוק ושירותים תחבורתיים נוספים. המתח"ם יתרום לנגישות לאתר בתחבורה ציבורית וישרת גם את מתחמי הפנאי האחרים בסביבה - חצי האי הירקוני ופארק הירקון.

התוכנית מתווה את המשך אבן גבירול צפונה בתיאום עם תוכנית שדה דב, ואת צומת רוקח-אבן גבירול. כמו כן, התוכנית מסדירה כבישי גישה במתחם ואת הכניסה לתחנת הכוח רדינג, ומעגנת דרכי גישה לחניונים ציבוריים, בקומות חניה תת-קרקעיות מתחת למבני הציבור, שיהיו מקושרים ביניהם וישמשו את כלל באי המתחם ואת מבקרי חצי האי הירקוני ונמל תל אביב".

התוכנית מאפשרת הקמה של מבנים בני 10-7 קומות ברובם, אך מאפשרת גם הקמה של שני מגדלים בני 30 קומות. היא מתפרסת על פני כ-382 דונם, ומציעה – בהשוואה למצב הקיים כיום - עוד 244,898 מ"ר שטחים למבני ציבור, 53,000 מ"ר שטחי תעסוקה ו-28,703 מ"ר שטחי מסחר

התוכנית מאפשרת הקמה של מבנים בני 10-7 קומות ברובם, אך מאפשרת גם הקמה של שני מגדלים בני 30 קומות. היא מתפרסת על פני כ-382 דונם, ומציעה – בהשוואה למצב הקיים כיום - עוד 244,898 מ"ר שטחים למבני ציבור, 53,000 מ"ר שטחי תעסוקה ו-28,703 מ"ר שטחי מסחר. המגישה והיזמית היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבן גבירולתא/3700הוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביב-יפורובע שדה דבהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...