דירוגי מדד ההתחדשות העירונית 2021: אאורה – החברה המצטיינת בפינוי-בינוי; אשדר בתמ"א 38

אפריקה התחדשות עירונית נבחרה כחברה פורצת הדרך בפינוי-בינוי • משרד גינדי כספי ושות' נבחר כמשרד המשפיע ביותר על תחום ההתחדשות העירונית והמניע אותה

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה, לאחר זכיית החברה (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה, לאחר זכיית החברה (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

מדד ההתחדשות העירונית 2021 של מרכז הנדל"ן ומדלן – המדד המפורסם זה השנה החמישית, ומדרג את אנשי המקצוע המובילים בתחום ההתחדשות העירונית מדי שנה – נחשף אתמול באירוע חגיגי במהלך ועידת פסגת הנדל"ן 2021. את אירוע החשיפה הנחתה השחקנית מלי לוי, והוא חשף שבעה דירוגים מרכזיים שהובילו את המדד השנה.

הדירוג הראשון שנחשף הוא דירוג החברה המובילה בפינוי-בינוי לשנת 2021 – וזוהי אאורה . מנכ"ל ובעלי החברה, יעקב אטרקצ'י, עלה לבמה ואמר, בעקבות הזכייה: "רואים שיצאנו מהקורונה בגדול, ואנחנו מקווים שזו תהיה שנה ענקית של התחדשות עירונית , כמו שהמדינה הזאת ראויה לה. אנחנו פה לא בזכות עצמנו, אלא בזכות הדיירים שלנו – הם המפתח לטעמי בהתחדשות עירונית. שותפות הגורל בינינו לבין הדיירים, והקשר האישי, זה מה שגורם לאנשים לעבוד יחד, לקדם פרויקטים וליישם אותם בצורה טובה ומהירה".

יצאנו מהקורונה בגדול, ואנחנו מקווים שזו תהיה שנה ענקית של התחדשות עירונית , כמו שהמדינה הזאת ראויה לה. אנחנו פה לא בזכות עצמנו, אלא בזכות הדיירים שלנו – הם המפתח לטעמי בהתחדשות עירונית. שותפות הגורל בינינו לבין הדיירים, והקשר האישי, זה מה שגורם לאנשים לעבוד יחד, לקדם פרויקטים וליישם אותם בצורה טובה ומהירה"

בתואר החברה פורצת הדרך בפינוי-בינוי בשנת 2021 זכתה חברת אפריקה התחדשות עירונית . מנכ"ל החברה, אסף סימון, אמר לאחר הזכייה: "אתה קם בבוקר ורוצה להיות החברה הטובה ביותר בארץ בהתחדשות עירונית. תודה לבעל השליטה החדש, יעקב לוקסנבורג, שנותן לנו גב ואמון, ותודה לצוות העובדים שלנו. עכשיו מה שנותר הוא לנוח על זרי הדפנה לאורך הסוף שבוע, ולחזור לפעילות מלאה ביום ראשון".

בתואר החברה המובילה בתמ"א 38 לשנת 2021 זכתה, זו השנה השלישית ברציפות, אשדר חברה לבנייה. יפית רגונס, מנהלת מחלקת התחדשות עירונית באשדר, אמרה לאחר הזכייה: "לפני כמה שים זיהינו באשדר שההתחדשות העירונית תהיה מנוע הצמיחה של ענף הנדל"ן. בנינו אלפי יחידות דיור עד כה, ואנחנו מעריכים שנבנה עוד אלפי יחידות בחמש השנים הקרובות. השוק השתכלל ולמד, וכעת אנחנו רק בתחילתה של ההתחדשות שתקרה בעשור הבא. השוק הפרטי לא יכול לעבוד לבדו, והמדינה צריכה למלא את חלקה ולתמוך ברשויות המקומיות, כדי להאיץ תהליכי התחדשות עירונית".

אנחנו רואים בהתחדשות העירונית קטר צמיחה משמעותי. ישנה ממשלה חדשה בדרך, ולממשלה הזו יש יעדים רבים. היא צריכה לקחת על עצמה את ההתחדשות העירונית. אני מקווה מאוד שהממשלה תשכיל להבין סוף-סוף שהתחדשות עירונית היא הכלי להגדלת ההיצע. חייבים לייצר ודאות בעולם שלנו, וחייבים חקיקה"

בתואר המשרד המשפיע על תחום התחדשות עירונית והמניע אותו זכה משרד גינדי כספי ושות '. עו"ד זיו כספי, מייסד המשרד ושותף בכיר בו, אמר: "זאת רק ההתחלה, וזאת זכות גדולה. אנחנו רואים בהתחדשות העירונית קטר צמיחה משמעותי. ישנה ממשלה חדשה בדרך, ולממשלה הזו יש יעדים רבים. היא צריכה לקחת על עצמה את ההתחדשות העירונית. אני מקווה מאוד שהממשלה תשכיל להבין סוף-סוף שהתחדשות עירונית היא הכלי להגדלת ההיצע. חייבים לייצר ודאות בעולם שלנו, וחייבים חקיקה. 

אנחנו מרגישים שגם היום יש לנו אותה אנרגיה ואותה תשוקה, אותו רצון ואותו כוח התמדה שליוו אותנו מההתחלה. התחום רק בראשיתו, ויש עוד הרבה מאוד מה לעשות. בעבודה הנכונה ובעשייה הנכונה, זה יקרה. התחום עוד לא נולד, ואני מלא אופטימיות בנוגע לעתיד לבוא".

בתואר משרדי עורכי הדין המובילים בליווי יזמים זכה, זו השנה השנייה ברציפות, משרד מ. פירון ושות'. עו"ד דנה בירן, שותפה ומובילת תחום ההתחדשות העירונית במשרד, אמרה: "אנחנו שמחים מאוד להיות פה, ובעיקר להיות חלק מהקהילה המיוחדת הזו, קהילת ההתחדשות העירונית, שעוסקת כבר שנים בתחום הזה. 

ישנם הרבה מאוד אתגרים בפרויקטים האלה, ואנחנו נתקלים בהם מדי יום, אבל זה מה שעושה את העסק למעניין. בסופו של דבר, כשאתה עומד בטקס הנחת אבן פינה, בטקס הריסה או פה על הבמה – הסיפוק הוא אדיר. אני מאמינה שיש תמימות דעים לגבי החשיבות של התחום הזה, ואני מרגישה שזה הולך להסרת חסמים וצמצום פערים"

ישנם הרבה מאוד אתגרים בפרויקטים האלה, ואנחנו נתקלים בהם מדי יום, אבל זה מה שעושה את העסק למעניין. בסופו של דבר, כשאתה עומד בטקס הנחת אבן פינה, בטקס הריסה או פה על הבמה – הסיפוק הוא אדיר. אני מאמינה שיש תמימות דעים לגבי החשיבות של התחום הזה, ואני מרגישה שזה הולך להסרת חסמים וצמצום פערים".

בתואר משרד עורכי הדין המוביל בייצוג דיירים זכה בפעם השנייה ברצף משרד עורכי דין שובל יושע. עורך הדין רועי שובל, שותף מנהל במשרד, אמר: "תודה על הכנס היפה, ועל כך שגם בחוסר ודאות מרכז הנדל"ן היה אקטיבי וביצע שורה של יוזמות. תודה למדלן על האיסוף של הנתונים. בורכנו כולנו בכך שאנחנו נמצאים כאן ומתעסקים בהתחדשות עירונית. יש לנו הזכות לקום בבוקר ולצאת להתפרנס ממשהו שעושה טוב לאנשים. בשנים האחרונות, בכל חודש, אנחנו גם הורסים בניין, גם מפנים בניין וגם מוסרים דירות חדשות, וכיף להיות חלק מהשינוי שעוברים הדיירים".

בתואר משרד האדריכלים המוביל בכמות הפרויקטים בפינוי-בינוי זכה משרד כנען שנהב אדריכלים . אדריכל גיל שנהב אמר בעקבות הזכייה: "תודה למרכז הנדל"ן על אירוע מדהים. כשהתחלנו לפני 15 שנה לעבוד עם התחדשות עירונית , אף אחד לא ידע מה זה. היום אני רואה כאן את כל החברות הגדולות וזה ממלא את הלב. שמענו פה המון על התחדשות עירונית ועל כסף ועל דיירים, והכול נכון - אבל יש משהו אחד שהוא התפקיד שלנו: אנחנו חיל הרגלים בדרך אל האושר. אנחנו דואגים לעירוניות החדשה. יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, נשנס מותניים ונעשה זאת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהמדלןמדד ההתחדשות העירוניתעו"ד זיו כספייעקב אטרקצ'ימשרד מ. פירון ושות'משרד כנען שנהב אדריכליםאדריכל גיל שנהבאסף סימוןשובל-יושע משרד עורכי דיןאשדררועי שובלאפריקה התחדשות עירוניתעו"ד דנה בירןדן קצ'נובסקיגינדי כספי ושות‘מרכז הנדל"ןיפית רגונסמיכאל אסףפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...