עוד עלייה במחירי הבנייה? פורסמו ארבעת פרקי קוד הבנייה החדש

הפרקים – בנושאי אקוסטיקה, אצירת אשפה, בטיחות המשתמש ומתקני תברואה – יחייבו את כל המבנים החדשים ממרץ 2020 • בחצי השנה הקרובה יתווספו פרקים נוספים לקוד

שיתוף הכתבה

מהלך נוסף שיתגלגל לפתחם (ולכיסם) של רוכשי הדירות? משרד הבינוי והשיכון פרסם הבוקר (ד') רשמית ארבעה פרקים ראשונים מקוד הבנייה הישראלי החדש. הפרקים הם בנושאים אקוסטיקה, אצירת אשפה, בטיחות המשתמש ומתקני תברואה – שנחתמו על ידי שר האוצר משה כחלון באוגוסט האחרון. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי קוד הבנייה ייכנס לתוקף ויחייב את כל המבנים החדשים בישראל ממרץ 2020, אך קבלנים הרוצים לעבוד על פי הקוד החדש מהיום - רשאים לעשות זאת, ואדם פרטי הבונה בית יכול לחייב את הקבלן , מהיום, לעבוד על פי קוד זה.

 

הקוד כולל כמה וכמה הוראות בתחומים השונים: בפרק אקוסטיקה נקבעו הוראות חדשות להפחתת רעש במבני חינוך ובדירות מגורים; בפרק בטיחות המשתמש נקבעו הוראות לעבודה בטוחה על גגות המבנים, ולהתקנת תאורה חסכונית ויעילה בחללים ציבוריים; בפרק מתקני תברואה נוספו חלופות טכנולוגיות יעילות לחימום מים בדירות מגורים; בפרק אצירת אשפה נוסף תקן חדש להתקנת מצנחת אשפה בבניינים גבוהים, ונקבעו הוראות להפרדת הפסולת לשני זרמים לפחות.

 

הקוד החדש עוגן בתקנות התכנון והבנייה, ויחול על כל המבנים במדינת ישראל על פי העניין. לפי אנשי המשרד הוא "מהווה אבן דרך חשובה לקראת בניית מבנים בטיחותיים יותר, איכותיים ונוחים יותר למשתמש. הקוד מאפשר שימוש בטכנולוגיות בנייה מתקדמות יותר בהשוואה לעבר, ודורש ביצועים גבוהים יותר". פרקים נוספים, כגון שלד המבנה, הגנה מפני רטיבות, אנרגיה לבישול, אוורור ואקלום ועוד יתווספו לקוד בהדרגה במהלך חצי השנה הקרובה.

 

עוד נמסר מהמשרד כי במהלך החודשים הקרובים ייערכו השתלמויות למהנדסים, לאדריכלים ולקבלנים בנושא פרקי הקוד והתקנות, עליהן ניתן לקרוא כאן

כמו כן, נכתב על ידי מנהל התכנון מדריך התמצאות בקוד, אשר ניתן לעיין בו כאן.

מטרתו של הקוד לשמש מערכת הוראות הכוללת את הסף המינימלי הנחוץ כדי להבטיח את האיכות והבטיחות הנדרשים לתכנון וביצוע של מבנים ומקומות ציבוריים, מנקודת מבטה של החברה והמדינה. בין שלל מטרותיו: מניעת סיכון חיי אדם, הרכוש והסביבה; הבטחת בטיחותם, ביטחונם ובריאותם של המשתמשים במתקני הציבור; הגנת מבני הציבור ותושביהם במצבי מלחמה וחירום; הבטחת נגישות ונוחות מקסימליים ואפשרת תחזוקה הולמת ופיתוח בר קיימא"

"קוד הבנייה כולל את הדרישות שבהן תכנון המבנה חייב לעמוד ומציג פתרונות מקובלים", נכתב בהודעת משרד התכנון והבנייה, "אך מאפשר גם פתרונות אחרים, ובכך נותן אפשרות למתכנן להיות גמיש בשימוש בחומרים, בשיטות בנייה ובאלטרנטיבות תכנון - בתנאי שמטרות ויעדי הקוד נשמרים. מטרתו של הקוד לשמש מערכת הוראות הכוללת את הסף המינימלי הנחוץ כדי להבטיח את האיכות והבטיחות הנדרשים לתכנון וביצוע של מבנים ומקומות ציבוריים, מנקודת מבטה של החברה והמדינה. בין שלל מטרותיו: מניעת סיכון חיי אדם, הרכוש והסביבה; הבטחת בטיחותם, ביטחונם ובריאותם של המשתמשים במתקני הציבור; הגנת מבני הציבור ותושביהם במצבי מלחמה וחירום; הבטחת נגישות ונוחות מקסימליים ואפשרת תחזוקה הולמת ופיתוח בר קיימא.

 

הקוד נכתב כחלק מיישום מסקנות דוח זיילר שנכתב לאחר האסון באולמי ורסאי בשנת 2001, ובמסגרת החלטת הממשלה משנת 2006 בנושא יישום דו"ח ועדת החקירה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים ומקומות המשמשים ציבור. בהתאם להחלטת הממשלה כאמור, פעל בנושא אגף תורת הבנייה ופיתוח הנדסי במשרד הבינוי, בשיתוף משרדי ממשלה וגופים נוספים".

 

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון: "קוד הבנייה החדש שמפורסם היום יחייב את היזמים, יחול על כל המבנים החדשים בישראל ויהווה אבן דרך נוספת לשיפור וייעול הבנייה, תוך שמירה על בטיחות. הקוד נכתב בשיתוף פעולה עם גורמים מובילים, תוך מחשבה חדשנית, עדכנית ופרקטית בתחום הבניה הישראלית הייחודית".

 

בנימין דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "הבוקר הציג משרד הבינוי והשיכון שינוי תפיסה בתחום הדיור במדינת ישראל. קוד הבנייה החדש שנכתב ישפיע בצורה מהותית על בטיחות ועל איכות הבנייה בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןקוד הבנייה החדשמחירי הדיורמשה כחלוןבני דרייפוסיפעת שאשא-ביטון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...