החברה מסרה את הדירות באיחור של כחצי שנה – ותשלם 97 אלף שקל

שתי משפחות רכשו מחברת גלעד מאי פנטהאוזים בשווי 2.2 מיליון שקל בפרויקט "אהבה ראשונה" בחצור הגלילית, תבעו על איחור במסירה ועל חיוב גבוה מהנדרש – וזכו

שיתוף הכתבה
החברה מסרה את הדירות באיחור של כחצי שנה – ותשלם 97 אלף שקלהחברה מסרה את הדירות באיחור של כחצי שנה – ותשלם 97 אלף שקל

איחור של חצי שנה במסירה וחיוב יתר על תיקונים בדירה יעלו לחברת גלעד מאי חברה להשקעות בניה ופיתוח בע"מ כ-97 אלף שקל: החברה נתבעה בבית משפט השלום בבית שאן על ידי שתי משפחות – בני זוג והוריו של אחד התובעים – שרכשו שני פנטהאוזים בפרויקט "אהבה ראשונה" של חברת גלעד מאי בחצור הגלילית שבצפון.

הפנטהאוזים, בעלי מפרט דומה, כוללים כל אחד שישה חדרים, מחסן ושתי חניות. המשפחות שילמו בעבור הנכסים 1.1 מיליון שקל כל אחת, תוך שהחברה מתחייבת למסור להן את המפתח לדירה 18 חודשים לאחר החתימה. לטענת התובעים, שיוצגו על ידי עו"ד זיו אור, הדירות היו אמורות להימסר להן בסוף שנת 2015, אך בפועל נמסרו להן רק בסוף מאי 2016. עוד הם טוענים כי נדרשו לשלם, ללא הצדקה, תשלום ביתר עבור 19 שינויים בדירות שאינם מצוינים בטופס הבקשה לשינויים שעליו חתמו, ושכלל לא בוצעו בדירות בפועל. 

הנתבעת טענה בתגובה כי האיחור לא מזכה את התובעים בקבלת פיצוי, וכי מועד מסירת הדירות בפועל נבע מכך שהתובעים לא שילמו את מלוא תמורת הדירות. לדברי הנתבעת, התובעים התחמקו וסירבו להסדיר את יתרת התשלום, חרף העובדה כי נציגי החברה פנו אליהם בדרישה לתשלום והבהירו להם כי הדירות מוכנות למסירה. לכן, לשיטתה, לתובעים עמדה הזכות למסירה רק מהמועד שבו שילמו את מלוא התמורה עבור הדירות. החברה הוסיפה וטענה כי כמה ימים לאחר שהתובעים הסדירו את חובם ושילמו את מלוא התמורה, נערכו בינם לבין נציג הנתבעת פרוטוקולי מסירה ונמסרה להם החזקה בדירות.

שופט בית משפט השלום בבית שאן, אדהם ספדי, כתב בהחלטתו כי הנתבעת כלל לא הוכיחה שפנתה אל התובעים בדרישה להסדרת התשלום, כפי שטענה. "לא מצאתי גם לקבל את הטענה שהועלתה לראשונה בסיכומיה של הנתבעת, שממנה עולה כי נעשו פניות רבות אל התובעים להסדיר את התשלום עוד בחודש ינואר 2015, שבו התבקשו השינויים. הנתבעת לא הביאה כל ראיה שהיא לתמיכה בטענות אלה, על אף שהיה באפשרותה לעשות כן".

השופט אף לא מצא לקבל את טענות הנתבעת הנוספות, לפיהן האיחור במסירת הדירה נבע מנסיבות אובייקטיביות שלא היו בשליטתה ואשר קשורות בגורמים חיצוניים. "הנטל בעניין זה מוטל על הנתבעת, להוכיח ולהראות כי אכן חלו עיכובים שאינם קשורים בה וכי עשתה את כל המוטל עליה ונקטה במאמצים סבירים על מנת למנוע עיכובים אלה. דא עקא, הנתבעת לא הביאה כל ראיה שהיא לתמיכה בטענותיה". 

לסיכומו של עניין קיבל השופט את התביעה באופן חלקי: הוא קבע פיצוי של 40,800.5 שקל לכל אחת מהמשפחות, על האיחור במסירת הדירה, על חיוב היתר ועל נזק לא ממוני; כמו כן, הוא פסק כי חברת גלעד מאי תשלם לתובעים הוצאות משפט בסך 6,000 שקל ושכר טרחת עורך דין בסך 15 אלף שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גלעד מאיבית משפט השלום בית שאןאהבה ראשונהאדהם ספדי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...