"הרכב תמיד לוקח אותי לדרום ת"א. המחיר למ"ר בנווה שאנן זהה היום לזה שאני מוכר בפנקס"

פרק נוסף של פודקאסט הנדל"ן "החזית העירונית" מבית מרכז הנדל"ן, והפעם מתארח אסף כהנר, מנכ"ל Ewave Nadlan, שסיפר על הכניסה של החברה לעולם היזמות לפני 11 שנה, על המיומנויות שסיגל בעשור בו עבד בתעשיית הכושר, למה Ewave Nadlan הפסיקה להתעסק עם קבוצות רכישה, וגם: באילו שכונות הוא ממליץ לחפש דירות לרכישה ולמה דירות קטנות הן מוצר מעולה להשקעה

שיתוף הכתבה
אסף כהנר, החזית העירונית (מגדילים) אסף כהנר, החזית העירונית (מגדילים)

פרק נוסף של פודקאסט הנדל"ן "החזית העירונית" מבית מרכז הנדל"ן, והפעם מתארח אסף כהנר, מנכ"ל  Ewave Nadlan . הוא סיפר לנמרוד בוסו, עורך אתר מרכז הנדל"ן , על איך נכנסה החברה ליזמות לפני 11 שנה, למה הוא חושב שדרום ת"א היא עדיין הזדמנות מצוינת, מדוע הוא ממליץ להירשם למחיר למשתכן וגם על הכניסה של החברה לעולם המניבים, כולל הקמת המרלו"ג הגדול במזרח התיכון - בנמל אשדוד. 

לצפייה: 

להאזנה: 

"אני באופן אישי מכרתי אלפי דירות, בכל מקום במדינת ישראל, אין נקודה שלא דרכנו בה", סיפר כהנר. "בשלב מסוים זה הספיק לנו, ואמרנו שנעשה עבור עצמנו. כשאתה מוכר דבר כ"כ דומיננטי כמו בית, אתה רוצה לקחת אחריות על כל התהליך, ולפני 11 שנה נכנסנו בעצמנו לעולמות של יזמות". 

דרום תל אביב - נווה שאנן, פלורנטין, יפו - הייתה במשך שנים מאוד פופולרית להשקעה והמחירים עלו. זה עדיין כך?
"אני במקור מהצפון, מקריית טבעון והיום אני גר ברעננה ורוב שעות היום נמצא במשרד בת"א, אבל בסוף כשאני נכנס לאוטו ונוסע אפילו בסופי שבוע, הרכב תמיד לוקח אותי לדרום ת"א. השילוב המסקרן של רחובות בוערים, קולינריה שונה, אמנות רחוב, אנשים יותר נועזים, זה תמיד משך אותי. מתחם תדר שהיום הוא מיינסטרים, האירוע שהוא עשה לדרום ת"א הוא מדהים גם נדל"נית, מה שקרה שם למחירי הדיור".  

"אנחנו דרכנו לראשונה בנווה שאנן, פלורנטין, יפו - לפני 12 שנה. המצב החברתי בה לא השתנה ואפילו נהיה יותר גרוע, אבל מחירי הנדל"ן והתוכניות העתידיות דוחפים כבר ל-50-60 אלף שקל למ"ר. זה השתווה באיזה שהוא אופן לצפון הישן. למרות שמדובר בדירות קטנות - בכלל דירות קטנות זה מוצר מעולה להשקעה, המלצה סוחפת. למעשה, המחיר שאני מוכר ברחוב פנקס זהה למטר כמו שמוכרים עכשיו בנווה שאנן".

לדברי כהנר, "לכל מי שיש את היכולת להכניס רגל לפריים לוקיישן תל אביב, לא חשוב איפה בתל אביב, בפחות משלושה מיליון שקל - שיניח את הרגל. זה אומר שאתה בפנים, בנדל"ן המשובח ביותר שמדינת ישראל יכולה להציע וזה יהיה ככה לשנים, ולכן בשבילי זו עדיין הזדמנות".

"דרכנו לראשונה בנווה שאנן, פלורנטין, יפו - לפני 12 שנה. המצב החברתי בה לא השתנה ואפילו נהיה יותר גרוע, אבל מחירי הנדל"ן והתוכניות העתידיות דוחפים כבר ל-50-60 אלף שקל למ"ר. זה השתווה באיזה שהוא אופן לצפון הישן. למעשה, המחיר שאני מוכר ברחוב פנקס זהה למטר כמו שמוכרים עכשיו בנווה שאנן"

"המשקיעים שלנו הולכים איתנו גם כי אנחנו מביאים ערך מוסף לבניינים, אם בחשיבה יצירתית על מהלכים שהשוק לא רואה עכשיו, ברמות אבזור וריהוט למשל. האם ידעת שהתפיסה אומרת ש-20% מהדירות, 5 שנים קדימה , יימכרו כשהן מרוהטות? זה הולך לחזור. אנחנו משקיעים הרבה מאוד זמן במחקר, וביצירה של מוצר שהוא לא סטנדרטי".

כהנר המליץ מאוד על רישום להגרלות של משרד השיכון: "אני חושב שמי שיכול להירשם למכרזים, אז מחיר למשתכן ודומיו הם הזדמנות חד פעמית ליהנות ממענק של מיליון שקל. עזבו את המפרטים והשיח הלא אוהד, בסוף אתה קונה את המוצר המבוקש ביותר במחיר שהוא דרמטית פחות ממחיר השוק.

"הייתי ממליץ להסתכל גם על שכונות חדשות בערים חלשות. יבנה למשל, בלי לפגוע, הייתה עיר ממוצעת דרומית, מה שקרה ביבנה הירוקה בשנים האחרונות מדהים. השכונות האלה זה איפה שהמשפחות רוצות לגור, ליד מרכז מסחרי ונגישות תחבורתית. אנשים מחפשים את הנגישות והגישה לצירים ראשיים, לרכבת. האמא רוצה להיות ליד הבית ספר, והמשפחה נכנסת פנימה לשכונה ועד גיל 18 לא ייצאו משם".

התחלתם מקבוצות הרכישה, ודי הפסקתם עם זה.
" היתרון בקבוצה זה שהיא ידעה לשלם יותר על קרקע ולחסוך למשתמש הסופי. ברגע שמחירי הקרקע עלו ויזמים שילמו כל מחיר, אז הקבוצות כבר לא פקטור. קבוצה זה מוצר נדנ"לני פנטסטי, כשעושים את זה נכון בצורה מתוקצבת והמבצע טוב, הקבוצות נותנות לך את המיומנות של שותפות עם קבוצה של אנשים לתקופה ארוכה. בשיא ניהלנו 24 קבוצות שונות".

"המרלו"ג באשדוד הולך להיות הדבר הגדול הבא" 

 כהנר סיפר כי נכנס לתחום הנדל"ן לפני 17 שנה. "במשך עשור עבדתי עבור רשת בריטית בעולמות מכוני הכושר. אני לא איש של משקולות או אירובי, אבל אני איש של אנשים, ומה שתעשיית הכושר ידעה לפני עשור, ענף הנדל"ן מתחיל לגלות רק עכשיו. מהבחינה השיווקית והיצירתית.

"הייתי ממליץ להסתכל גם על שכונות חדשות בערים חלשות. יבנה למשל, בלי לפגוע, הייתה עיר ממוצעת דרומית, מה שקרה ביבנה הירוקה בשנים האחרונות מדהים. השכונות האלה זה איפה שהמשפחות רוצות לגור, ליד מרכז מסחרי ונגישות תחבורתית. אנשים מחפשים את הנגישות והגישה לצירים ראשיים, לרכבת"

"בשנת 1999 נסעתי להכשרה אצל הבריטים ואין דבר שלא סיגלתי מהמיומנות הזו לענף הנדל"ן. מהיכולת למהלכי גרילה מוצלחים, ועד היכולת לשמר לקוחות. זה ענף מסקרן ומאוד אינטנסיבי, המועדונים האלו פועלים 24/7. ידעת שיותר קל למכור דירה מאשר מנוי למועדון כושר? זה ממש ככה".

התחלתם לאחרונה להיכנס לעולם המניבים, כולל המרלו"ג הכי גדול במזרח התיכון, בנמל אשדוד.
"קיבלנו החלטה לפזר את ההשקעות שלנו. אי אפשר להתעלם מזה שהעולם הולך לנושא המרכזים הלוגיסטיים. הצלחנו עם הרבה מאוד תעוזה ועשייה, זה המקום הכי טוב בנמל אשדוד וסחפנו אחרינו שותפים פנטסטיים כמו כלל ואספן, ושכנענו את בנק הפועלים לממן את הפרויקט שכרגע בביצוע, וזה הולך להיות הדבר הגדול הבא.

"כשנכנסנו למרכזים הלוגיסטיים ובאנו עם הצוות המתאים, ידענו שתהיה הצלחה מאוד גדולה, ובתוך שנתיים אנחנו עם שני מרכזים לוגיסטיים גדולים ואני בטוח שיהיו נוספים. זה חלק מהמגמה של פיזור השקעות וההיקף שהחברה צוברת. זכינו בשנתיים האחרונות בכמות פנטסטית של מכרזים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דרום תל אביבהחזית העירוניתewave נדל"ןאסף כהנרEwave
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...