דיווח: יצחק תשובה מציע לרכוש את קרקעות חנן מור בשדה דב תמורת עד 1.5 מיליארד שקל

לאחר ההצעות של דמרי וישראל קנדה, גם בעל השליטה בדלק פנה לנושי חנן מור עם הצעה, כשעל פי הדיווח 1.1 מיליארד שקל מהסכום ישולמו במזומן, ותינתן אפשרות לאפסייד עתידי של עד 400 מיליון שקל מהעודפים בפרויקט. עם זאת את רוב הכסף ישלם תשובה בעתיד, רק לאחר שהפרויקט ייבנה

שיתוף הכתבה
חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)

לאחר ההצעות של יגאל דמרי (1.1 מיליארד שקל) וישראל קנדה (1.2 מיליארד שקל לפי פרסומים), גם יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, פנה לנושי חנן מור והגיש להם הצעה לא רשמית לרכישת הקרקע בשדה דב תמורת עד 1.5 מיליארד שקל. כך דווח הבוקר (ג') בכלכליסט.  על פי הדיווח 1.1 מיליארד שקל מתוך הסכום ישולמו במזומן, ותינתן אפשרות לאפסייד עתידי של עד 400 מיליון שקל מהעודפים שייווצרו בפרויקט, במקרה שייווצרו. 

עם זאת יש מלכוד: על פי הדיווח, את רוב הסכום ישלם תשובה בעתיד, רק לאחר שהפרויקט ייבנה ומכירת הדירות תחל, כך שההשקעה הראשונית תספיק לבינוי ותרצה את הנושים לתפיסתו. עוד על פי הדיווח, מדובר בעסקה שתשובה מבקש לעשות דרך חברת הנדל"ן הפרטית שלו ולא באמצעות דלק.

כמו כן תשובה הגיש את ההצעה המדוברת לחברת הביטוח הפניקס, שבעבר היתה בשליטתו, ולבית ההשקעות מיטב. שניהם נושים של הקרקע בשדה דב, קטנים יותר לעומת לאומי ודיסקונט שגם עודכנו בנושא. נושים אלו, בראשות דיסקונט הלוו יחד לחנן מור 1.26 מיליארד שקל לרכישת הקרקע בשדה דב ב-2021.  בתוך כך אתמול דיווחנו כי חנן מור עומד לסיים את השנה עם הפסד של  840 מיליון שקל ואף דחה את הגשת הדוחות הכספיים ל-7 באפריל.

אהוד גינדס, המנהל המיוחד שמונה לחנן מור מטעם בית המשפט, ודודו זבידה, מי שמכהן כמנהל העסקים הראשי של החברה,  פועלים כדי להגיש בשבוע הבא לאישור בית המשפט את הסדר החוב, שיוציא את החברה מידי המייסד והיו"ר חנן מור, אף על פי שלא הגיעו להסכמות עם כלל הנושים.

הקרקע המדוברת היא מגרש על פי תכנית מפורטת ומאושרת בשכונת אשכול במתחם שדה דב בשטח של כ-7.5 דונם, הכוללת זכויות ל- 458 יח"ד, מלון בן 80 חדרים ונדל"ן למסחר של 1,500 מ"ר. 

מטעם חנן מור, מטעם יצחק תשובה ומטעם הנושים סירבו להתייחס לידיעה.


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דביצחק תשובהחנן מור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...