ראש מטה התכנון מבהיר: "דבריי הוצאו מהקשרם, לא התייחסתי ספציפית לוועדה המחוזית, ובטח לא לביטולה"

נתן אלנתן התייחס לפצצה שהטיל בכנס מהנדסי הערים, כאשר אמר כי במסגרת רפורמה נבחן מהיסוד מדרג התכנון הקיים, מהרמה המקומית ועד הרמה הארצית. "במסגרת בדיקות תפקידן של כלל ועדות התכנון, אמרתי שצריך לפשט את תפקידן של הוועדות המחוזיות בתוך המדרג של מוסדות התכנון", הבהיר אלנתן

שיתוף הכתבה
נתן אלנתן בכנס איגוד מהנדסי הערים (אודי פורטל)נתן אלנתן בכנס איגוד מהנדסי הערים (אודי פורטל)

יו"ר מטה התכנון נתן אלנתן מבהיר היום (ג') כי לא התכוון בדבריו אמש בכנס איגוד מהנדסי הערים לכך שיש לבטל את ערכאת התכנון המחוזית. זאת בעקבות הפרסום הבוקר ב" מרכז הנדל"ן ", לפיו אמר אלנתן כי במסגרת רפורמה בחוק התכנון והבנייה המקודמת כעת, נשקלת גם נחיצותה של הוועדה המחוזית. בהבהרה שפרסם כתב אלנתן: ״הדברים שנאמרו בכנס האדריכלים והמהנדסים הובנו לא נכון והוצאו מהקשרם. דבריי לא התיחסו ספציפית לוועדה מחוזית, ובטח לא לביטול".

"במסגרת הבדיקות של תפקידן של כלל ועדות התכנון, אמרתי שצריך לפשט את תפקידן של הוועדות המחוזיות בתוך המדרג של מוסדות התכנון, לדוגמא: האם הוועדה המחוזית תתעסק בתוכניות או בפיקוח על הוועדה המקומית וכו'", הסביר אלנתן. "כל זה מתוך מטרה לחדד את תפקידן של הוועדות כחלק מהשינוי שמטה התכנון מוביל לייעול ולהקלה בעבודות מוסדות התכנון".

אתמול אמר אלנתן בכנס כי "צריך להבין אם צריך את כל המדרג, מקומית מחוזית וארצית. חוק התכנון והבנייה הפך להיות חוק בלתי אפשרי. צריך לתקן אותו ופשוט לכתוב מחדש. לצערי, באקלים הפוליטי אי אפשר להעביר בפעם אחת. החלטנו שנעשה זאת בכמה שלבים, נחלק לכמה חלקים". אלנתן אמר את הדברים בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים שמתקיים בימים אלה בקיבוץ אילות, בהשתתפות של מעל 250 מהנדסי ואדריכלי ערים ורשויות מקומיות.

"את החלק הראשון התחלנו - מינהל התכנון , מטה התכנון, משרד המשפטים, משרד רה"מ והאוצר- כיוון שאנחנו רוצים לשנות הכל מהבסיס. צריך להבין אם צריך את כל המדרג, מקומית מחוזית וארצית", הוסיף אלנתן אתמול. "לדוגמה, האם חייבים ועדה מחוזית? ואם כן מה אמור להיות תפקידה? האם להתעסק בתוכניות או בפיקוח על המקומיות? צריך חשיבה על הכל מהבסיס. להתאים את החוק לחיים האמיתיים".

עוד אמר, "לקחנו סעיף את 62(א),סמכות הוועדה המקומית, עשרה עמודים, גם פה בין המומחים לא יודע מי מכיר לעומק את הסעיף הזה, מטפלים בו כעת באופן נפרד. רוצים להפוך אותו לעמוד אחד בלבד. צוות נוסף יעסוק בהיטל ההשבחה. זה הפך למפלצת וצריך לעשות חשיבה - דיני ההשבחה לאן? מימוש במכירה זה דבר נכון? אולי לשנות את השיטה ולעבור למס השבחה , אחוזים ומשהו יותר פשוט. משבר הדיור נוצר גם בגלל חוק התכנון והבנייה והדרך להוצאת היתר. זה היעד הראשון ובגלל זה באתי לתפקיד, הסרת חסמים בהיתרי בנייה, שינוי שיטת חישוב השטחים, דברים שצריך לפשט. זה מביא להפסדים ליזמים ולקבלנים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזיתמטה התכנון הלאומינתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...