בנק הפועלים יעמיד אשראי של 361 מיליון שקל למימון פרויקט של סופרין, ויס ואורקום בי-ם

האשראי מיועד למימון הקמת שלב ב' בפרויקט של השותפות בתלפיות שבירושלים. סופרין דיווחה כי עד כה הושלמה מכירת כ-55% משטחי המשרדים הכלולים בשלב השני של הפרויקט. הבנק יעמיד גם מסגרות אשראי מקדמיות נוספות בהיקף של 56 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בתלפיות (3division)הדמיה של הפרויקט בתלפיות (3division)

בנק הפועלים יממן ב-361 מיליון שקל את שלב ב' של שותפות סופרין , ויס ואורקום בפרויקט באזור התעסוקה תלפיות. כך דיווחה סופרין היום (ד') לבורסה. סופרין מעדכנת כי חתמה דרך חברה בת (נכסי פנדום הברזל) עם שותפיה בפרויקט, על הסכם ליווי בנקאי עם הפועלים, לצורך מימון השלב השני בפרויקט, הכולל תוספת של 14 קומות משרדים בשטח כ-26 אלף מ"ר. בין היתר, יעמיד הבנק מסגרות אשראי בהיקף של כ-361 מיליון שקל (שעיקרן לערבויות חוק מכר לרוכשים),וכן מסגרות אשראי מקדמיות נוספות בהיקף של 56 מיליון שקל. כחלק ממסגרות אלה, נכללת גם הלוואה בסך 38 מיליון שקל, שהעמיד הבנק לפנדום ולשותפות בינואר.

עוד מדווחת החברה כי עד כה הושלמה מכירת כ-55% משטחי המשרדים הכלולים בשלב השני של הפרויקט, וזאת בתוך חודשים ספורים מתחילת המכירות, ובהיקף כספי של כ-200 מיליון שקל. סך המכירות של שלב ב'  בפרויקט, להערכת החברה, צפויות להסתכם בכ-365 מיליון שקל. שלב א' של הפרויקט, ששווק במלואו, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים והוא צפוי להסתיים ב-2024. בניית השלב השני בפרויקט צפויה להסתיים ברבעון השני של 2025.

כנגד העמדת המסגרות האמורות לעיל, יעמידו פנדום, ויס ואורקום לטובת הפועלים, בין היתר, משכנתה בדרגה ראשונה על מלוא הזכויות במקרקעי הפרויקט, וערבות לטובת הבנק בשיעור שלא יעלה על 25% מגובה האשראי.

צחי סופרין (נווה אביאני)צחי סופרין (נווה אביאני)


השלב השני בפרויקט יוקם מעל שלב א', שנמצא כעת בעיצומה של הבנייה, וכולל שלוש קומות משרדים, שתי קומות מסחר וארבעה מרתפי חניה בשטח כולל של כ-22 אלף מ"ר. 

הסכם המימון הזה הוא ההסכם השני של סופרין עם גוף מימוני בולט בתקופה האחרונה. לפני כמה שבועות עדכנה סופרין כי חתמה, עם שותפיה, על הסכם לקבלת הלוואה בסך כ-145 מיליון שקל למימון הקמת פרויקט אוניקס בקריית אונו. חלקה של סופרין בשרשור מלא בהלוואה זו הוא כ-36 מיליון שקל, ובפרויקט כולו הוא 12.5%. 

סופרין נוסדה ב-2009. בעלי השליטה במשותף בקבוצה הינם ליאון וצחי סופרין, המחזיקים כל אחד באמצעות חברה שבשליטתו, בכ-36% מהחברה. היא מתמקדת בעיקר בשלושה תחומי פעילות: קבוצות רכישה; ייזום נדל״ן (לשימושים שונים); ונכסים מניבים (בעיקר למסחר, משרדים ולוגיסטיקה).

לדברי סגן יו"ר דירקטוריון ובעל שליטה בקבוצת סופרין , צחי סופרין, "החתימה על הסכם הליווי הבנקאי, בעת הנוכחית, מבטאת את האמון הגבוה של המערכת הבנקאית בחברה. כמו כן, מהווה החתימה על ההסכם אבן דרך חשובה לקראת הקמת שלב ב' בפרויקט מתחם התנופה שבאזור התעסוקה המתפתח בתלפיות, ירושלים״.
 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת סופריןקבוצת וייסצחי סופריןבנק הפועליםאורקום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...