אושרה סופית תוכנית פינוי בינוי ל-1,840 דירות בגבעת אולגה בחדרה

התוכנית של עיריית חדרה ושחף פיתוח נדל"ן להקמת 1,840 דירות בשכונת גבעת אולגה אושרה למתן תוקף; התוכנית של שיכון ובינוי להקמת 913 דירות במתחם ארגוב בפ"ת אושרה להפקדה

שיתוף הכתבה
הדמייית התחדשות עירונית גבעת אולגה(משרד ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים)הדמייית התחדשות עירונית גבעת אולגה(משרד ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים)

הוותמ"ל אישרה תוכניות התחדשות עירונית בחדרה ואישרה להפקדה תוכנית בפתח תקווה. היום הודיעה הוועדה כי אישרה למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית בגבעת אולגה בחדרה. התוכנית כוללת הקמת 1,840 יחידות דיור ב-13 מבנים בני 35-9 קומות מעורבי שימושים. התוכנית שביוזמת "שחף פיתוח נדלן" ועיריית חדרה כוללת גם תעסוקה, מסחר ומבני ציבור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-300 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, ו-360 יחידות עבור דיור מיוחד (מעונות סטודנטים ודיור להשכרה).  

שטח התוכנית הינו כ- 66 דונם, והיא ממוקמת בשכונת אזורים אשר ממערב לכביש מס' 2, בין רחוב מנחם בגין מצפון, רחוב הרב ניסים בדרום וגובלת בבתים שלאורך רחוב הגדוד העברי ממערב. 

מדובר בתוכנית שעליה דווח במרכז הנדל"ן בנובמבר בשנה שעברה. כיום נמצאים במתחם מבנים משנות ה-60 וה-70 – התכנית מציעה פינוי של 20 מבני מגורים, ובסך הכל של 352 יח"ד. בנוסף ליחידות הדיור, כ-2,000 מ"ר יוקצו עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-17,000 מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-11 דונם של שטחים פתוחים. 

כמו כן, תושבי השכונה ייהנו מקישוריות נוחה לכיוון חוף אולגה ולתחבורה ציבורית עם נגישות וקישוריות גבוהה לעבר תחנת הרכבת ומוקדי תעסוקה במרחב חדרה.

הליך מימוש התוכנית ייעשה במתווה של בינוי-פינוי-בינוי הדרגתי: בנייני המגורים הראשונים ייבנו קודם בשטחים פנויים, כך שחלק מהדיירים ישוכנו במגורי הקבע ללא שלבי ביניים. שטחי ציבור איכותיים יתממשו בד בבד עם התקדמות המגורים לשימוש הציבור יחד עם מבני ציבור. 

לדברי מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "שמחה להודיע שהוועדה אישרה השנה את תוכנית להתחדשות עירונית בגבעת אולגה. התוכנית שמה דגש על פיתוח מרחב ציבורי איכותי ומזמין להולכי רגל אשר יחזק את האזור כולו. במסגרת הכנת התוכנית נעשה שימוש בכלי של ' תשריט תלת מימדי' על בסיס חקיקה חדשה המיועדת לקדם תפיסת תכנון רב שכבתית. גאה בתפקידו החשוב של הותמ"ל להוביל מהלכים חדשניים ופורצי דרך בנושא זה ובנושאים אחרים". 

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמת מספר גדול של תכניות להתחדשות עירונית, למגוון רחב של גודלי מתחמים ובהתאמה לאופי ולצרכים הייחודיים של כל שכונה ועיר, מהבניין היחיד ועד לתכנון עבור עיר שלמה". התוכנית נערכה על ידי משרד ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים. ליוו את הפרויקט  משרד עו"ד ש. פרידמן אברמזון ושות'


913 דירות במתחם ארגוב בפתח תקווה

נוסף על כך הוותמ"ל הפקידה בשבוע שעבר את תוכנית הפינוי בינוי ב"מתחם ארגוב" בשכונת אחדות בפתח תקווה, הכוללת בניית שכונת מגורים חדשה, ובה 913 יחידות דיור ב-5 מגדלי מגורים בני 23-35 קומות ו-5 בניינים בבנייה מרקמית בני 10 קומות, שייבנו במקום כ-240 דירות ישנות ב-10 מבני שיכונים שייהרסו ויפונו.

(השכונה החדשה בפתח תקווה המתוכננת סביב גן ארגוב הקיים (מילוסלבסקי אדריכלים (השכונה החדשה בפתח תקווה המתוכננת סביב גן ארגוב הקיים ( מילוסלבסקי אדריכלים

התוכנית משתרעת על שטח של 29.6 דונם בדרום-מזרח פתח תקווה, בין הרחובות שפרינצק, פינס, מינץ והנרייטה סולד. נכלל בה גם שימור של גן ארגוב הנמצא בלב השכונה. התוכנית כללה תהליך שיתוף ציבור במהלך השנים האחרונות עם תושבי השכונה, בהשתתפות ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ונציגי מנהלת ההתחדשות העירונית כרמים, כמו גם סקרים חברתיים שנערכו מול התושבים.

תכננו והובילו את הפרויקט אדר' יהודה ברקי ואדר' שירה סלובטיק ממילוסלבסקי אדריכלים, וניהלה אותו חברת טירן הנדסה.

מתוך כלל הדירות, ייבנו 55 יחידות דיור בהישג יד המיועדות להשכרה לטווח ארוך, כאשר מחצית מהן יושכרו במחיר מופחת. כן ייבנו בפרויקט שטחי מסחר בקומת הקרקע של המגדלים, מוסדות ציבור, מבני חינוך, תרבות ובית כנסת שכונתי. את התוכנית יזמה חברת שיכון ובינוי , והיא תוכננה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים .

לדברי אדריכל גיא מילוסלבסקי, "השכונה החדשה מבקשת לשמר ולפתח את גן ארגוב, מתוך כוונה לשימור רוח המקום והזיכרון הקולקטיבי של הקהילה אל השכונה הקיימת. זאת באמצעות מערך שצ"פים רחב שיחברו את המתחם ואת הגן לסביבה, תוך שילוב אלמנטים של בנייה ירוקה, חקלאות קהילתית וגגות ירוקים במבנים הציבוריים, ויצירת מערך פנימי של שטחים פתוחים בעלי אופי משתנה עבור פעילויות מגוונות לשימוש תושבי השכונה והציבור כולו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויגבעת אולגההתחדשות עירונית בחדרההתחדשות עירונית בפתח תקווהמתחם ארגובשחף פיתוח נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...