החברה שזכתה במכרז הענק בנמלי ישראל חושפת את הצעדים הבאים של החברה

יחיאל פרוש, מנכ"ל מידר על תכנון המתחם: "היו לנו הרבה אופציות. ישבנו עם הרבה מאוד גופים שעוסקים בייבוא וייצוא והבנו מהם הצרכים המדויקים של שוק הייבוא והייצוא". שמריהו איידלמן סמנכ"ל פיתוח עסקי במידר: "בימים אלו ממש אנחנו בוחנים מספר מכרזים נוספים בתחומי הלוגיסטיקה"

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל: שמריהו איידלמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי מידר (ריקי רחמן),אלי אהרונסון, מנכ"ל אלנור הנדסה (אושרית כהן),יחיאל פרוש, מנכ"ל מידר (ריקי רחמן)מימין לשמאל: שמריהו איידלמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי מידר (ריקי רחמן),אלי אהרונסון, מנכ"ל אלנור הנדסה (אושרית כהן),יחיאל פרוש, מנכ"ל מידר (ריקי רחמן)

תחום הלוגיסטיקה הוא ללא ספק אחד מאפיקי הנדל"ן החמים ביותר בשנים האחרונות. יזמים רבים שהשקיעו עד כה בשוק הנדל"ן המסורתי של מגורים ומשרדים, החלו ללטוש את עיניהם לכיוון התחום שמצליח להפתיע רבים בנתוני צמיחה גבוהים מהצפוי. אחת החברות שהספיקה לצפות את המגמה היא חברת מידר בהנהלתו של יחיאל פרוש. החברה זכתה בתקופה האחרונה יחד עם חברת אלנור הנדסה ואדריכלות, בהנהלתו של אלי אהרונסון, במכרז של נמלי ישראל בהיקף של 120 מיליון שקלים, להקמת שטחי לוגיסטיקה בנמל דרום בשטח של כ־24 דונם.

על רקע הזכייה במכרז ישבנו לשיחה עם מנכ"ל חברת מידר יחיאל פרוש ועם שמריהו איידלמן, מנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, השניים ציינו כי מבחינתם עוד לא נאמרה המילה האחרונה ושזה רק עניין של זמן עד שיחתמו על העסקה הבאה: "אנחנו מתכוונים להרחיב את הפעילות שלנו בתחום הלוגיסטיקה, כבר היום אנחנו מאתרים מתחמים פוטנציאליים אפשריים. בימים אלו ממש אנחנו בוחנים מספר מכרזים נוספים בשדה הלוגיסטיקה".

חברת מידר עוסקת בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית ובתחום היזמות למגורים בכלל, החברה מחזיקה במספר נכסים מניבים בתחום המסחר, בעיקר בעיר בני ברק, כעת החברה לראשונה פרצה את הדרך לתחום הלוגיסטיקה. איידלמן מסביר את הרציונל שהביא את החברה להשקיע בשוק הלוגיסטיקה: "החברה שואפת להיות במקומות שמסתמנת בהם צמיחה חזקה. אם ניקח לדוגמה את  שוק המשרדים, אין ספק שאפשר להצליח בשוק הזה יפה, אבל לא רואים שם סימנים לצמיחה מטורפת בשנים הקרובות, אלא צמיחה בהתאם לביקושים של הגידול והמעבר מתעשייה לשירותים, אבל לא מעבר לזה. לעומת זאת, בשוק הלוגיסטיקה אפשר לזהות קפיצה משמעותית בהרבה, ולכן מטבע הדברים, החברה רוצה להיות במקום הזה".

התשואות הגבוהות מהשקעה בתחום הלוגיסטיקה באות לידי ביטוי גם במחיר הקרקע לייעוד לוגיסטיקה ואחסנה. רק בשנתיים האחרונות מחירי הקרקע ללוגיסטיקה עלו בכ־70%. איידלמן מונה את הסיבות שגרמו לעלייה בביקושים לשטחים אלו בשנים האחרונות: "עלייה באיכות החיים שגורמת לעלייה בשיעור הצריכה, והמעבר המאסיבי לרכישות ברשת. הדברים הללו יוצרים ביקושים בלתי נגמרים לשטחי לוגיסטיקה".

פרוש מסביר את הדרך שעשתה החברה כדי לדייק את ההשקעה ,ולהבין את הצרכים האמיתיים של שוק הייבוא והייצוא בנמל דרום ובנמל אשדוד, "היו לנו הרבה מאוד אופציות, אבל קבענו את התכנון לפי הצרכים של השוק. ישבנו עם הרבה מאוד גופים שעוסקים בייבוא וייצוא והבנו מהם את הצרכים המדויקים של השוק ולפי זה קבענו את התכנון".

פרוש מסביר את החשיבות בתכנון לפי צרכי השוק והלקוח, גם אם זה עלול להקטין את הרווחים של היזם, "בחברה אנחנו מכנים את זה 'המודל ההפוך', זה בא לידי ביטוי גם בעסקאות בתחום הלוגיסטיקה וגם בעסקאות בתחום הפינוי בינוי. בפינוי בינוי זה מתאפיין בזה שאנחנו מגבשים את האסטרטגיה שלנו בראש ובראשונה לפי צרכי הקהילה ולפי צרכי הדיירים". על הפגיעה ברווחיות של היזם אומר פרוש, "בהחלט זה בא על חשבון כדאיות כלכלית עתידית. אבל אני מאמין שבסוף זה משתלם, אם אני יודע שהלקוח יקבל בסוף משהו איכותי יותר. אני גם מאמין שאם הלקוח יקבל משהו איכותי יותר, הוא יהיה מוכן לשלם על זה יותר בסוף, אבל בכל מקרה גם אם לא, אני מוכן לספוג את העלויות".

בשיחה הנוכחית, החברה חושפת את התוכנית העסקית של החברה. כאמור, המתחם מתפרס על פני כ־24 דונם. בשלב הראשון החברה תקים על פני כל השטח מתחם לאכסון מכולות. היתר הבנייה נמצא בשלבים מתקדמים והחברה צופה כי הפעילות העסקית תחל כבר בחגי תשרי הקרובים. בשלב השני החברה תקצה כמחצית מהמתחם לבניית מרלו"ג לאחסון כל סוגי הסחורות שעוברות בנמלים במסגרת ייבוא או ייצוא. כמו כן, את היתר הבנייה לשלב השני החברה תקדם מיד לאחר קבלת היתר בנייה לשלב א'. תמורת המכרז, החברה שילמה 120 מיליון שקל לתקופת שימוש של כ־25 שנים. החברה צופה מחזור הכנסות של כ־21 מיליון שקל.

עניין נוסף לא פחות מעניין, הוא שיתוף הפעולה של החברה עם חברת אלנור הנדסה . בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט שיתופי פעולה בין חברות בנייה בתחום ההתחדשות העירונית, מידר לקחה את זה צעד אחד קדימה ויצאה לשיתוף פעולה מנצח בתחום הלוגיסטיקה. פרוש מסביר את היתרון שיש בשיתוף הפעולה: ""חברת אלנור היא חברת ותיקה ואיכותית מאוד הפועלת בעיקר בתחום הביצוע והבנייה. בחרנו בה כשותפה אסטרטגית שמבינה את שפת הביצוע. עם רקורד של למעלה מ־30 שנה. אנחנו מחברים בין הניסיון היזמי שלנו לניסיון המקצועי של חברת אלנור".

איידלמן מוסיף: "אנחנו באופן עקרוני רואים באופציות של שיתופי פעולה עניין מאוד מבורך ומשהו שיש לנו אתו ניסיון מאוד חיובי. אנחנו עובדים בהרמוניה עם השותפים שלנו בכל התחומים. אנחנו מאמינים מאוד בשותפויות ושיתופי פעולה".

כך או כך, עושה רושם שחברת מידר לא מתכננת לעצור בעסקה הנוכחית וכבר מתכננת את הצעדים הבאים בתחום הנדל"ן המניב בכלל ובתחום הלוגיסטיקה והאחסנה בפרט. וכששואלים אותם מהם היעדים הבאים של החברה הם עונים במשפט אחד: "עוד ועוד לוגיסטיקה, לצד פעילות אינטנסיבית בתחום ההתחדשות העירונית".

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתנמל דרוםנמלי ישראללוגיסטיקהאלנור הנדסה ואדריכלות בע"מאלי אהרונסוןפינוי בינוי מידריחיאל פרוששמריהו איידלמןמכולות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...