התחדשות מתחם סומייל בתל אביב קורמת עור וגידים: גם אפריקה מגורים קיבלה היתר, עבור פרויקט DUO

מדובר בפרויקט בדרום המתחם, אשר יכלול 668 יחידות דיור וכן כ-12,000 מ"ר של שטחי מסחר • החברה מעדכנת כי התקבל היתר מלא לפרויקט, שיכלול שני מגדלי מגורים בני 54 קומות

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מיכה קליין (דרור סיתהכל)מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מיכה קליין (דרור סיתהכל)

אחרי היתר הבנייה שקיבלה קבוצת חג'ג' – גם אפריקה ישראל מגורים מודיעה על קבלת היתר בנייה בפרויקט שלה במתחם סומייל, פרויקט DUO. החברה עדכנה היום (ה') כי "התקבל בידה היתר בנייה מלא לפרויקט DUO תל אביב במתחם סמל דרום. בהתאם להיתר, הפרויקט כולל 668 יחידות דיור, שטחי מסחר בהיקף של כ-12,000 מ"ר ומרתפי חניה בשטח של כ-40,000 מ"ר, בשני מגדלי מגורים בני 54 קומות כל אחד - שמתוכן 50 קומות יהיו למגורים".

פרויקט מתחם סומייל הוא פרויקט מורכב, אשר מעורבים בו הליכי פינוי של תושבים שמתגוררים בו עשרות שנים. למעשה בשטח המתחם, שנקרא גם מתחם סמל, בין הרחובות אבן גבירול, ארלוזורוב, ז'בוטינסקי ובן סרוק, היה בעבר כפר ערבי, שננטש במהלך מלחמת השחרור ב-48. אט-אט השתכנו בו תושבי המדינה, וזו העלימה עין מהעובדה שלא הושג שום הסדר לגביהם.

בשנים האחרונות החלה המדינה, לצד עיריית תל אביב, בפעולות להתחדשות המתחם ולבנייה מאסיבית בו, כאחת מהקרקעות האחרונות במרכז תל אביב שטרם נוצלו כראוי. הבעיה הייתה אותם תושבים, אשר סירבו להתפנות. לאורך השנים פעלו כמה חברות במתחם, בניסיון לגבש הסכמות עם הדיירים לטובת פינויים; חברת אפריקה ישראל מגורים הצליחה לעשות זאת באזור הדרומי של המתחם, בסמוך לרחוב ארלוזורוב – ובשטח זה, בין היתר, יוקם הפרויקט שאושרה בנייתו כעת.

נזכיר כי לפני כשבוע ניתן, כאמור, היתר הבנייה לפרויקט של קבוצת חג'ג' במתחם – פרויקט עבור הקמת מגדל בן 49 קומות, ולצידו בניין בן שש קומות, אשר יכללו 273 יחידות דיור למגורים, לצד 320 מ"ר של שטחי מסחר.

באשר לפרויקט DUO, עסקנו בו לאחרונה בשתי הזדמנויות – בעקבות שתי החלטות של אפריקה ישראל מגורים, למכור שש דירות בו לבכירי החברה ולקרוביהם. ההחלטה הראשונה התקבלה בינואר השנה, אז אושרה מכירת שלוש דירות בפרויקט תמורת 13 מיליון שקל, לבעל השליטה יעקב לוקסנבורג, לבנו ולסגן יו"ר הדירקטוריון; ההחלטה השנייה התקבלה בספטמבר השנה, אז קבעה החברה כי עוד שלוש דירות יימכרו - ללוקסנבורג, לאחיו ולבתו של סגן היו"ר, תמורת כמעט 22 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סומיילאפריקה ישראלפרויקט DUOהרשות לניירות ערךיעקב לוקסנבורגקבוצת חג'ג'מיכה קליין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...