חוזרים לעליות: מחירי הדירות עלו באוקטובר ב-0.4%; עלייה של 2.5% בשנה האחרונה

אחרי הירידות הרצופות בחודשיים האחרונים, נראה ששוק הנדל"ן "מתקן" את עצמו • במחוז ירושלים נרדמה ירידה של 0.6% • מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.6%

שיתוף הכתבה
אחרי הירידות - עלייה (שאטרסטוק)אחרי הירידות - עלייה (שאטרסטוק)

בהמשך לנתונים על התעוררות השוק בחודשים האחרונים, נדמה כי ענף הנדל"ן "מתקן" גם את הירידות במחירים: לאחר ירידות גם בספטמבר האחרון וגם באוגוסט שלפניו, עלו מחירי הדירות באוקטובר ב-0.4% - כך על פי הפרסום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הערב (ג'). העלייה – בהשוואה למחירים בחודש ספטמבר האחרון. 

בהתבוננות על השנה האחרונה, מאוקטובר 2019 עד אוקטובר 2020, המחירים עלו ב-2.5%. כעת יש להמתין ולראות אם הלמ"ס "תיקנה לאחור" את נתוני החודשים הקודמים, כפי שקורה לא פעם, וכך נוכל לקבל תמונה מדויקת יותר על התנהלות המחירים בענף בעת האחרונה.

בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות, בהשוואה בין אוקטובר 2020 לספטמבר 2020, נרשמו עליות מחירים במחוזות תל אביב (0.9%), מרכז וצפון (0.7% בכל אחד) ודרום (0.4%). במחוזות חיפה וירושלים נרשמו דווקא ירידות - 0.6% ו-0.1% בהתאמה. בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות לעומת התקופה המקבילה, נרשמו כמובן עליות מחירים במרבית המחוזות. העליות הבולטות נרשמו במחוזות תל אביב (3.8%) וצפון (3.5%).
 
מדד מחירי הדירות החדשות ירד ב-0.6% באוקטובר 2020, בהשוואה לחודש הקודם לו. בהסתכלות שנתית השלים המדד עלייה של 3.5%. אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית באוקטובר והשתתפו בחישוב מהווה 36.6%, לעומת 38.5% בספטמבר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהדירות חדשותמדד מחירי הדירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...