נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי

הגשר יקשר את התחנה בחדרה אל מתחמי התעסוקה והמסחר שממערב • המנהרה אל מגדל יעקב נמרודי – באורך 100 מטר ובהשקעה של 50 מיליון שקל .

שיתוף הכתבה
חניכת הגדר החדש בחדרה (שבתאי טל)חניכת הגדר החדש בחדרה (שבתאי טל)

• נחנך מסוף תחבורה ציבורית חדש בחדרה, הכולל גם גשר המחבר אותו לתחנת הרכבת "חדרה מערב", לאזור התעסוקה המערבי בעיר ולמתחם המסחר "מול החוף וילג'" הסמוך. עם השלמתו, מתקצר זמן ההגעה לתחנה ממתחמים אלה מכ-15 דקות לכחמש דקות בלבד. מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, ובעלי מתחם "מול החוף וילג'", עודד תורג'מן, חנכו את המסוף בטקס שנערך השבוע. המסוף הוקם כחלק מהמאמץ לעודד נהגים לעבור לשימוש בתחבורה הציבורית ולהפחתת גודש התנועה בכביש החוף. לפני כשנה, עם הפעלת הנתיבים השיתופיים בכביש החוף, הכשיר משרד התחבורה חניון נוסף לכלי רכב ממערב לתחנת הרכבת, הכולל 350 מקומות חנייה (לצד החניון הוותיק ממזרח לתחנה המונה 640 מקומות). עלות הקמתו של הגשר המקשר בין המסוף לתחנה היא כעשרה מיליון שקל, המתוקצבים ממשרד התחבורה, אורכו כ-70 מטר ורוחבו כ-4.6 מטרים.

• ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ', אישרה להאריך את הצו המאפשר התוועדות חזותית (באמצעות תוכנת הזום ודומיה) בדיוני ועדות התכנון והבנייה. במקביל קראה הוועדה למנהל התכנון לדאוג לתקציב לשדרוג המערך המחשובי במקומות שבהם המערך הקיים אינו מספק. כן הציע הוועדה להקים גוף לפניות ציבור במנהל התכנון.

• חברת הכשרת הישוב עדכנה השבוע כי המנהרה המחברת את תחנת קרליבך הנבנית במסגרת פרויקט הקמת הרכבת הקלה בתל אביב, למגדל 'יעקב נמרודי', מוכנה: עבודות כריית המנהרה, באורך של כ-100 מטר, נועדו לחבר בין תחנת קרליבך למגדל עצמו, והן העבודות נאמדות בכ-50 מיליון שקל. נזכיר כי בפברואר האחרון אושרה הקמת המגדל עם 42 קומות בלבד – ולא עם 60 כפי שמבקשת החברה.

נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי

• חברת צרפתי צבי ובניו הודיעה השבוע כי חברת בת שלה, צרפתי צבי ושות' חברה לבנין וקבלנות, התקשרה לאחרונה בהסכם למכירת מלוא זכויותיה במקרקעין במערב נתניה, בשטח של כ-16,000 מ"ר, וכן זכויות בנייה על פי תב"ע נוכחית ותב"ע חדשה אשר צרפתי ושות' פועלת לאישורה. הממכר יימכר לקונה במצבו כפי שהוא, למעט התחייבויות צרפתי ושות' לעירייה אשר יוותרו באחריותה ועל חשבונה של צרפתי. התמורה בעסקה: כ-160 מיליון שקל.

• קבוצת שפונדר-פדלון ביצעה לאחרונה שתי עסקאות בשכונת פארק הים בבת ים, להקמת פרויקט בהשקעה של כ-190 מיליון שקל: החברה חתמה על עסקת קומבינציה ביחס של 42% בשכונה, להקמת פרויקט מגורים בן 23 קומות ו-83 יחידות דיור, על מגרש ששטחו שבעה דונמים במתחם 410 בשכונה. הקרקע נמצאת בבעלות גורמים פרטיים, מוותיקי העיר בת ים. העסקה כוללת גם שירותי בנייה שתעניק הקבוצה, וכן רכישת יחידות דיור מבעלי הקרקע, בהיקף של כ-11 מיליון שקל. במסגרת העסקה אף רכשה שפונדר-פדלון מבעלי הקרקע הפרטיים זכויות להקמת שש יחידות דיור נוספות בפרויקט שהקבוצה משווקת כיום בשכונת פארק הים - בבניין מקשר לפרויקט "BRIZZO". בעלי הקרקעות יוצגו בעסקה על ידי משרד עורכי הדין שוב ושות', וקבוצת שפונדר פדלון יוצגה על ידי משרד עורכי הדין שרמן-לנדאו.

נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי

• קבוצת אורון אחזקות והשקעות הודיעה כי הגישה ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את עתירתה נגד ביטול זכייתה במכרז לביצוע עבודות בניה ותשתית להקמת חיבור שלוחה מסילתית אל נמל הדרום בעיר אשדוד. לצד זה הגישה החברה בקשה לצו ביניים לדחיית מכרז חדש. בחברה מציינים כי לפני ימים אחדים התקבל צו חלקי במעמד צד אחד ולפיו נקבע, בכפוף להפקדת ערבות בנקאית על ידי החברה, כי המכרז החדש יוכל להתפרסם אך לא תיפתחנה ההצעות במכרז החדש עד החלטה אחרת.

• בתוך כך הודיעה החברה השבוע כי חברת בת שלה הגיעה השבוע להסכמות מול מזמין עבודות פרטי, לביצוע עבודות עפר, תשתיות וסלילה באזור הדרום. בהתאם להסכמות, התמורה בגין העבודות מוערכת בסך של כ-86 מיליון שקל. תקופת העבודות על פי ההסכמות הינה כ-41 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות. להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט "דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה", כך החברה. בכוונת הצדדים להתקשר בהסכם מחייב בשבועות הקרובים.

• חברת אחים דוניץ הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך על ביטול הסכם התקשרות משנת 2014 לרכישת זכויות חכירה מהוונות להקמת פרויקט מגורים ושטחי מסחר בקרקע באשדוד, שהותנה בהתקיימותם של תנאים מתלים. לאורך התקופה התגלעה מחלוקת בין החברה לבין המוכר בדבר פקיעת תוקפו של ההסכם, בשל אי-התקיימותם של תנאים מתלים שונים, ולכן החברה מעדכנת כי הסכימה עם המוכר על ביטול ההסכם, ובמקביל הסכימו הצדדים על היעדר טענה ו/או דרישה ו/או תביעה של צד אחד כנגד משנהו. כמו כן, במועד ההסכמה הושבה לחברה המקדמה ששילמה בסך של שישה מיליוני שקל בתוספת ריבית.

• חברת ישראל-קנדה הודיעה השבוע כי חברת הבת שלה, ישראל-קנדה מלונאות, התקשרה בהסכם מכר עם חברת טמרס מלונות , בעלת רשת מלונות Tamares, לרכישת 100% מהון המניות המונפק והנפרע של פרייד ים המלח ושל טמרס נופש. פרייד ים המלח הינה הבעלים של מלון דניאל ים המלח, וטמרס נופש הינה המפעילה של מלונות ווסט אשדוד, ווסט תל אביב, הכוללים שלושתם יחד כ-480 חדרים. התמורה היא בסך של כ-155 מיליון שקל, ואם העסקה תושלם יהיו בידי ישראל-קנדה כ-1,330 חדרי מלון.

• חברת להב LR הודיעה אתמול (ה') כי השלימה את החתימה על הסכם מותנה מחייב בין חברת בת שלה שפועלת בלוקסמבורג וחברת ב.ג.מ, לבין צד שלישי – הסכם למכירת מלוא זכויותיהן של המוכרות בנכס נדל"ן מניב המצוי בעיר האנובר שבגרמניה. התמורה בגין מכירת הנכס – 11.9 מיליון אירו.

• מייקרוסופט העולמית הציגה השבוע את הקמפוס החדש שלה בהרצליה – שבו יעבדו אלפי עובדים. מהחבר הנמסר כי מדובר בבניין בר-קיימא, עם הדירוג הסביבתי הגבוה ביותר בישראל. בעקבות פתיחת הקמפוס, יתאחדו לראשונה תחת קורת גג אחת מרכז המחקר והפיתוח וגוף המכירות של מייקרוסופט, שישב עד כה ברעננה. שטחו של הקמפוס הוא כ-46,000 מ"ר, הכוללים 3.5 דונמים של גינה ושמונה דונמים של שטח פתוח. הושקעו בהקמתו מאות מיליוני שקלים, ומותקנים בו כ-800 מ"ר של תאים פוטו-וולטאים שיספקו חשמל לבניין. הקמפוס תוכנן על ידי משרד ישר אדריכלים ונבנה על ידי חברת תדהר , ופנים הבניין עוצב על ידי ורד גינדי אדריכלים ועמי שמלצמן. יצירות האומנות במתחם נרכשו מאומנים ישראלים על ידי גלריית גורדון שניהלה את האוצרוּת, ובמקום יוצב מיצג ייחודי של המעצב רון ארד.

נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי

• חברת יורו ישראל הודיעה כי היא מתחילה לאכלס את פרויקט "יורו בפסגה" שבשכונת פסגת זאב בירושלים. החברה קיבלה טופס 4 (אישור אכלוס) לשני הבניינים הראשונים בפרויקט, הכוללים 60 יחידות דיור, ותחל באכלוס המשפחות הראשונות בקרוב. הפרויקט כולל ארבעה בניינים בני 11 קומות כל אחד, ובהם 122 דירות. בימים אלה החברה משווקת את הבניין הרביעי והאחרון בפרויקט.

נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי

היתר בנייה ניתן השבוע לפרויקט מיילסטון בהוד השרון, של קבוצת רכישה שארגנו קבוצת סופרין וקבוצת וייס – פרויקט להקמת שני מגדלי משרדים חדשים בשטח של 30,000 מ"ר, בתכנון משרד האדריכלים ברעלי לויצקי כסיף. בדובר בפרויקט באזור התעסוקה נווה נאמן, שנמצא בסמוך לחיבור של העיר עם כביש 5 (צומת ירקון) ובסמוך לקניון שרונים, והבנייה באתר החלה. את הקרקע קנתה קבוצת הרכישה בתמורה לכ-60 מיליון שקל, ואומדן עלות הקמת הפרויקט מוערך בכ-320 מיליון שקל. מהחברות נמסר כי נותרו לשיווק בפרויקט כ-3,500 מ"ר, באומדן עלות של 9,900 מ"ר ומעלה. משך הבנייה צפוי להיות כשלוש שנים.

נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי נחנך גשר חדש אל רכבת חדרה; הושלמה כריית מנהרה אל מגדל יעקב נמרודי

• חברת אלמוגים החזקות הודיעה כי חברת הבת שלה, אלמוג ב.ז. בניה והשקעות, קיבלה היתר בנייה ראשון לאחד המגרשים (מתוך ארבעה) בפרויקט "אלמוגים באור ים", המתייחס למגרש לבניית 56 יח"ד בבניין בן 14 קומות. אלמוגים באור ים הוא פרויקט להקמת 253 יח"ד בשמונה בניינים בני 14-5 קומות בשכונת אור ים שבאור עקיבא, מהן 154 יח"ד במסגרת מחיר למשתכן ו-99 יח"ד בשוק החופשי. נזכיר כי ביוני קיבלה החברה אישור מהוועדה המקומית אור עקיבא להגדלת מספר יחידות הדיור בפרויקט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהרשות לניירות ערךעיריית חדרהצביקה גנדלמןבית המשפט העליוןהכשרת הישובמגדל יעקב נמרודיאחים דוניץיורו ישראלעסקאות נדל"ןרכבת רמלהלהב LRצרפתי צבי ובניופארק היםקמפוס מייקרוסופטשכונת אור יםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אור עקיבאהיוועדות חזותיתרכבת ישראלקבוצת אורון אחזקות והשקעותקבוצת סופריןקבוצת וייסמול החוף וילג'מיכאל (מיכה) מייקסנרעודד תורג'מןועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתקבוצת שפונדר-פדלוןפרויקט BRIZZOרשת Tamaresטמרס מלונותפרייד ים המלחמייקרוסופטפרויקט מיילסטון בהוד השרוןאלמוג ב.ז בניה והשקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...