מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, פורש מתפקידו

שמרון שלח מכתב לכלל עובדי הרשות, ובו בישר כי ביקש מהשר הנכנס ומסגן השר המיועד לעזוב – ונענה בחיוב.

שיתוף הכתבה
מנהל רמ"י הפורש, עדיאל שמרון (שלומי יוסף)מנהל רמ"י הפורש, עדיאל שמרון (שלומי יוסף)

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון, הודיע על פרישה מתפקידו. לאחר חמש שנים וחצי, ביקש שמרון לעזוב, וכך כתב בדואר האלקטרוני לעובדי ולעובדות הרשות: "לאחר חמש שנים וחצי שבהן אני מכהן כמנהל רשות מקרקעי ישראל , ביקשתי משר הבינוי והשיכון הנכנס, ח"כ יצחק כהן, ומסגן שר הבינוי והשיכון המיועד, ח"כ הרב יעקב ליצמן, לסיים את תפקידי. 

השר וסגן השר נענו לבקשתי, ובמהלך השבועות הקרובים יסוכם המועד המדויק לעזיבתי. הודעתי להם כי אמשיך ואכהן בתפקידי ככל שיידרש, על מנת לשמור על תפקודה התקין של הרשות.

תפקיד מנהל הרשות הוא קשה ומורכב. כידוע לכם, האתגרים הם רבים, אך אני שמח שהצלחנו לקדם את היעדים המשמעותיים של הרשות כפי שהוצגו בתוכניות האסטרטגיות הרלוונטיות, לרבות, ובעיקר, הגדלה משמעותית של היצע הדיור והפיכת הרשות לשומרת הסף של קרקעות המדינה.

רמ"י הינה כיום גוף חזק, עוצמתי, משפיע בכל תוכנית לאומית בנושא נדל"ן או תשתיות. כולנו בארגון עובדים כיום בלכידות, בשותפות, ויודעים להתמודד עם כל אתגר. ראינו, ואנחנו עדיין רואים זאת היטב, במשבר הקורונה.

אנחנו עוד ניפרד ונסכם בהרחבה בהמשך".

שמרון הוביל לאורך השנים שבהן שימש בתפקיד כמה הישגים חשובים לרמ"י, לצד רגעים מוצלחים פחות. כך, ב-2018 עברה רמ"י את יעדי הממשלה לשיווק יח"ד במסגרת המכרזים שלה, אך ב-2019 שיווקה בהצלחה רק 30% מהמכרזים בפריפריה. שמרון יכול לזקוף לזכותו את קידומן של כמה מהתוכניות הגדולות ביותר שבהן מעורבת רמ"י, כולל פרויקט הכניסה לעיר בירושלים, תוכנית רובע שדה דב בצפון תל אביב ותוכנית פינוי בסיס צריפין

מהצד השני, בתקופת כהונתו – כתוצאה ממהלכים שננקטו לאו דווקא ביוזמתו ושנמצאים תחת אחריותו – פרץ ויכוח סוער בין מועצת מקרקעי ישראל לשמאי הממשלתי הראשי, סביב תיקון שנעשה בפרק השומות של המועצה. מחלוקת זו עדיין תלויה ועומדת, מבחינות רבות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעדיאל שמרוןיעקב ליצמןמועצת מקרקעי ישראלח"כ יצחק כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...