אזורים: אושר פרויקט בינוי-פינוי גדול בשכונת נווה דוד בחיפה

מדובר במתחם שלמה המלך, אשר יכלול פינוי של 219 דירות קיימות והקמת 1,212 יח"ד חדשות במקומן • בניית השלב הראשון בפרויקט, צפויה להתחיל בעוד פחות משנה.

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אזורים, רון אבידן, על רקע הדמיית הפרויקט במתחם שלמה המלך (מרכז הנדל"ן; 3Dvision)מנכ"ל אזורים, רון אבידן, על רקע הדמיית הפרויקט במתחם שלמה המלך (מרכז הנדל"ן; 3Dvision)

פרויקט התחדשות עירונית מהגדולים בחיפה אושר לאחרונה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה: חברת אזורים הודיעה היום (ה') על אישור התוכנית שהיא מקדמת, לבניית 1,212 יחידות דיור חדשות בשכונת נווה דוד בחיפה, הסמוכה לים. החברה מעדכנת כי התב"ע אושרה על ידי הוועדה המקומית "תוך שיתוף פעולה מלא עם צוות העירייה, שהשקיע מאמצים רבים כדי לקדם את הפרויקט". עלות הקמת הפרויקט נאמדת ביותר מ-1.5 מיליארד שקלים.

במסגרת מהלך ההתחדשות העירונית הנרחב שיבוצע בשכונה, תקים חברת אזורים 12 בניינים חדשים ומודרניים, אשר יתנשאו לגובה של 22 קומות ויכללו כ-990 דירות וחניות תת־קרקעיות, לצד עוד 219 דירות חדשות שיוקמו במקום אלו הקיימות היום. נוסף על כך, יוגדל שטח בית הספר הקיים ותיבנה כיכר עירונית שתהווה את לב השכונה. מסביבה יוקמו שטחי מסחר, מוסדות ציבור וגינה מרכזית. 

החברה החלה כבר בהליך תכנון מפורט של הפרויקט, וההערכה היא כי בתוך פחות משנה תחל בנייתו של השלב הראשון, אשר יכלול כ-370 דירות. כדי להקל על התושבים הקיימים, הפרויקט יתקדם בפורמט הדרגתי של בינוי-פינוי"

"הפיתוח הסביבתי המשמעותי שתבצע החברה יסייע במיצוי מקסימלי של השטח, שכיום רובו פתוח ומוזנח וללא שימוש מוסדר", נמסר מאזורים. "כולו יפותח כשטחים ירוקים מסביב למבני מגורים, ובו ישולבו גם גינות כיס לטובת כלל הציבור.

החברה החלה כבר בהליך תכנון מפורט של הפרויקט, וההערכה היא כי בתוך פחות משנה תחל בנייתו של השלב הראשון, אשר יכלול כ-370 דירות. כדי להקל על התושבים הקיימים, הפרויקט יתקדם בפורמט הדרגתי של בינוי-פינוי, כלומר קודם כול ייבנו בנייני המגורים החדשים על עתודות הקרקע שאינן בשימוש, ורק לאחר מכן ייהרסו המבנים הישנים".

נציין כי באוגוסט האחרון הכריזה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על המתחם שברחוב שלמה המלך כמתחם שיקודם במסגרת מסלול הרשויות המקומיות. עוד נציין כי לאחרונה דיווחה אזורים על התקדמות חשובה בפרויקט נוסף שלה – מתחם ויצמן בהרצליה, עם כ-1,850 יחידות דיור חדשות שצפויות להיבנות בו.

פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת נווה דוד בחיפה הוא אחד הבולטים בעיר בשנים האחרונות וצפוי לשנות את אופייה הוותיק של השכונה כולה ולהפוך אותה למודרנית, לחדשה ולמבוקשת"

שכונת נווה דוד בחיפה היא שכונה ישנה הבנויה על קו החוף של חיפה, לא רחוק מפארק מתם שבדרום העיר, ובסמוך לכבישים המרכזיים 2 ו-4. היא מאופיינת בבנייני רכבת בני כמה כניסות, ובגובה של 4-2 קומות. השכונה זוכה לאחרונה לתנופת התחדשות גדולה, ומקודמים בה עוד כמה פרויקטים נוספים להתחדשות עירונית.

משה קורן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אזורים: "פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת נווה דוד בחיפה הוא אחד הבולטים בעיר בשנים האחרונות וצפוי לשנות את אופייה הוותיק של השכונה כולה ולהפוך אותה למודרנית, לחדשה ולמבוקשת. אנו מודים לעיריית חיפה על האמון ועל התמיכה המלאה, ובטוחים שסטנדרט הבנייה הגבוה והתכנון הסביבתי המוקפד של חברת אזורים ישפיעו דרמטית על איכות חייהם של תושבי השכונה ושל העיר כולה".  

מיכאל אלפר מ"מ ראש עיריית חיפה ויו"ר הועדה: "תוכנית מתחם שלמה המלך נווה דוד אושרה בקצב מזורז, ומהווה חלק מהתפיסה התכנונית הכוללנית של עיריית חיפה ומחזונה של ראשת העיר, לפיה מקודמות עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תוכניות אב להתחדשות עירונית בכלל שכונות החוף בחיפה. 

התוכנית מאפשרת מיתוג מחדש של שכונת נווה דוד כשכונה עדכנית ומתחדשת. מדובר בצעד חשוב נוסף להפיכת שכונות החוף לשכונות מגורים איכותיות, הנבנות על פי הסטנדרטים שקבענו לבנייה החדשה בעיר"

לראשונה, מאושרת תוכנית ענק להתחדשות עירונית בחיפה במתכונת של 'בינוי-פינוי'. באמצעות הסטה ויישור של רחוב שאול המלך וחיבורו לרחוב שלמה המלך, וחילופי שטחים עם שטח המיועד לבית עלמין, התוכנית מאפשרת מיתוג מחדש של שכונת נווה דוד כשכונה עדכנית ומתחדשת. מדובר בצעד חשוב נוסף להפיכת שכונות החוף לשכונות מגורים איכותיות, הנבנות על פי הסטנדרטים שקבענו לבנייה החדשה בעיר. קרבת השכונות לחוף הים, בשילוב בנייה חדשה ומודרנית, יעניק לתושבים איכות חיים מהגבוהות שקיימות בעיר חיפה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאזוריםעיריית חיפההוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפהרון אבידןמשה קורןמתחם שלמה המלך חיפהשכונת נווה דוד בחיפהמיכאל אלפר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...