רגב חשפה: "טיסות מחיפה לאילת, יוון וטורקיה - כבר ביוני הקרוב"

ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024: שרת התחבורה קראה להביא עובדים זרים במקום הפלסטינים: "ראיתי בסרי לנקה מה קורה, ואי אפשר לספר לי סיפורים, צריך להפסיק עם הבירוקרטיה ולהביא אותם כמה שיותר מהר. אין סיבה לשלם לעובד 1,500 שקל ליום". רגב ספגה קריאות "בושה" מהקהל ולא נותרה חייבת: "לא למדו כלום מה-7 באוקטובר, אותו שיח מפלג ומסית". שר האוצר סמוטריץ': "יש משבר, אבל גם הזדמנות לשנות את שוק הבנייה". משה ליאון: "ירושלים זה הדבר הבא של מדינת ישראל. כל אחד מאיתנו יהיה גאה בה"

שיתוף הכתבה
שרת התחבורה מירי רגב בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)שרת התחבורה מירי רגב בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)

שרת התחבורה מירי רגב חשפה היום (ג') בוועידת מרכז הנדל"ן באילת כי חברת התעופה החדשה, "אייר חיפה" תתחיל להפעיל טיסות כבר מיוני הקרוב: "ב-1.6הקרוב, אחרי כל כך הרבה שנים, תיכנס חברת תעופה חדשה, "אייר חיפה", שיהיו לה טיסות מחיפה לאילת ומחיפה לאגן הים התיכון. זו בשורה גדולה לאזרחי ישראל. שללא ספק תוסיף להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הטיסות". רגב  אמרה את הדברים בריאיון לעיתונאי עופר פטרסבורג. 

בזמן הוועידה, ספגה שרת התחבורה קריאות מחאה - והשיבה לקהל: "כל אלו פה שלא למדו כלום מ-7 באוקטובר - ממשיכים באותו שיח מפלג ומסית". בזמן קריאות "בושה" מהקהל, רגב אמרה עוד: "אני מצפה מהחברה הישראלית, מכולם, להפסיק עם השיח המסית והמפלג, להתאחד יחד לשחרור החטופים, לחיסול החמאס - ואח"כ נשב ונראה מי אשם ומי הביא אותנו למצב הזה". 

רגב אמרה כי היא מתנגדת להחזרת העובדים הפלסטינים לעבודה בארץ: "הגיע הזמן שלא נהיה תלויים בעובדים פלסטינים. לא יכול להיות שכל פעם שיש משבר כזה או אחר המשק נעצר. אנחנו צריכים להביא עובדים זרים במחירים שפויים בלי מונופולים". 

"ראיתי בסרי לנקה מה קורה, ואי אפשר לספר לי סיפורים", הוסיפה שרת התחבורה. "ישבתי עם התאחדות בוני הארץ . יש לנו גם משבר חמור בתשתיות בפרויקטים שהתחלנו בנת"ע ונת"י. יש בסרילנקה והודו 100 אלף עובדים שמוכנים לבוא לישראל. צריך להפסיק עם הבירוקרטיה ולהביא אותם כמה שיותר מהר. נביא 10,000 עובדים לתשתיות ואפשר לעשות אותו דבר לבניה. אפשר להוריד את מחיר העבודה ליום, אין סיבה לשלם לעובד 1,500 שקלים ליום". 

רגב, שאמרה בעבר כי תערים קשיים על פרויקט המטרו, חזרה גם הפעם על הדברים. "אמרתי שאני לא אאשר את המטרו עד שלא יהיה תקציב לרכבת מקריית שמונה ועד אילת. שמנו 2.4 מיליארד שקלים בקידום זמינות לחיבור רכבת כזו". 

מירי רגב בוועידת מרכז הנדל"ן (מרכז הנדל"ן)מירי רגב בוועידת מרכז הנדל"ן (מרכז הנדל"ן)

"פגשתי את מנכ"ל הנמל והבעלים של הנמל", אמרה רגב. "יש בעיה שסחורות לא מגיעות לנמלים בגלל בעיית החות'ים . זו אחת הסיבות שנסעתי להודו. חייבים לדאוג לציר יבשתי עוקף חות'ים. המלחמה מעמידה אותנו בהרבה מאוד אתגרים בים באוויר וביבשה ואני חושבת שמשרד התחבורה עומד בהם בצורה טובה מאוד גם בחירום וגם בשוטף".

סמוטריץ': "יש משבר, אבל גם הזדמנות לשנות את שוק הבנייה" 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התראיין גם הוא בכנס, ואמר כי שוק הנדל"ן נכנס למלחמה במציאות מאתגרת שהיא פונקציה בעיקר של ריבית גבוהה שמייצרת קושי של נזילות ואשראי וקושי לרוכשים. "בעניין הזה עוד לפני המלחמה עשינו שורה של צעדים כדי לפתור בעיות תזרימיות ועוד כל מיני דברים. העמדה המקצועית של משרד השיכון הייתה שאם נפתח את האתרים לפועלים פלסטינים, הם ייסגרו כי ראשי ערים יסרבו לפתוח אותם בגלל הפחד הצודק של אזרחים".

סמוטריץ' בוועידה (נאו מדיה)סמוטריץ' בוועידה (נאו מדיה)

שר האוצר טען גם שהגעת העובדים מהודו נתקעה כי ההסכמים הבילטרליים מסובכים בירוקרטית. "כשהכנסתי עוד מכה של עשרת אלפים עובדים, הוציא המשנה ליועמ"ש גיל לימון מכתב למזכיר הממשלה שמבטל את ההחלטה כי זה לא חוקתי. מתחילת המשבר נעשה מאמץ מצד רשות האוכלוסין וחברות שמתעסקות עם זה, אני מודה שזה הולך לאט מידי. בתוך התקציב החדש כללנו תקציב להעמקת סבסודי ביטחון לייצר דירות בפריפריה. הרבה מיליונים הועברו לתגבור הסכמי גג, לכדאיות כלכלית באזורי פריפריה שהקרקע לא יודעת לשאת את העלויות. יצרנו מסלול של ערבות בנקאית חלף משכנתה".

הוא הוסיף כי "הכנסנו לישראל שיטות בניה מתקדמות יותר שהרבה פחות זקוקות לכוח אדם. אי אפשר יהיה להסתדר בלי פועלים. נצטרך לטפל בזה, יש משבר ונשתדל לטפל בו, אבל בואו נראה בכך הזדמנות יחד לשנות יחד את המציאות של שוק הבניה בישראל".

משה ליאון: "ירושלים זה הדבר הבא של מדינת ישראל" 

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, התייחס בכנס לעובדה שבשנים האחרונות, תחת כהונתו, הפכה הבירה לאחת הערים הצומחות בנושא ההתחדשות והבנייה החדשה. "כדי לזרז את הדברים, יצרנו תגובה ישירה – מנהל התכנון והבנייה מתקשר ליזמים ושואל אותם איזו בעיה יש להם ומה מעכב אותם. אנחנו שותפים לתכנון והבנייה עם היזמים". 

לדבריו, "חשוב שירושלים תהיה עיר מתפתחת ולא עיר עם הגירה שלילית. כדי לפתור את ההגירה השלילית - הפתרון הוא לבנות אלפי יח"ד וגם אזורי תעסוקה. אתה צריך גם כלי שישנע את התושבים וזו הרכבת הקלה. אני יושב פעם בחודש עם אנשי אגף תכנון ובנייה בעיר ומהנדס העיר יואל אבן שלדעתי הוא מהנדס העיר הכי טוב בארץ, אנחנו יושבים ומסכמים את התחלות הבנייה, והאישורים שאושרו". 

ליאון אמר כי לא בכל ירושלים יש בנייה מרקמית נמוכה. "יש מקומות בירושלים כמו הקטמונים, קרית יובל, גילה, אין הבדל ביניהם לבין תל אביב. לירושלים יש כמעט ביקוש קשיח. גם בשנת 24, 25, 26 יהיו היתרים בסדר גודל של 8,000 יח"ד. הביקוש הקשיח ביותר הוא מצד עולים. רוב העולים רוצים לבוא לגור בירושלים". 

"ירושלים זה הדבר הבא של מדינת ישראל. כל אחד מאיתנו יהיה גאה בעיר הזו. העיר נקייה ומצוחצחת, בנינו פארקים, גינות, אנחנו משדרגים כבישים, שבילי הליכי, על מנת להגדיל את איכות החיים כבר עכשיו". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עובדים זריםמירי רגבועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024טיסות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...