אושרו להפקדה שתי תוכניות ענק ל-1,500 דירות ביישובים הדרוזיים בוקעאתא ופקיעין בצפון

התוכנית ביישוב בוקעאתא בצפון הגולן מקודמת ע"י משרד השיכון, מתפרסת על 250 דונם וכוללת הקמת 420 יח"ד. בפקיעין שבגליל התוכנית של מנהל התכנון כוללת שני מתחמים הכוללים 1,100 דירות, מתוכן 290 על קרקע מדינה, בבניינים של עד 4 קומות, שישולבו בשטחי חקלאות

שיתוף הכתבה
היישוב פקיעין בגליל התחתון (בית השלום, ויקימדיה) היישוב פקיעין בגליל התחתון (בית השלום, ויקימדיה)

ועדת המשנה לתוכניות היישובים הדרוזים והצ'רקסים בגליל ובגולן, בראשות ערן ניצן, השייכת לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, אישרה היום (ג') להפקדה שתי תוכניות ענק ביישובים הדרוזיים פקיעין ובוקעאתא, הכוללות את הקמתן של 1,520 יחידות דיור חדשות. 

ביישוב בוקעאתא, הממוקם בצפון רמת הגולן, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה. התוכנית קודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ותוכננה על ידי צוות תכנון בראשות אדריכל ערן מבל. היא מתפרסת על שטח כולל של 250 דונם בדרום מערב היישוב וכוללת הקמת 420 יח"ד. בנוסף כוללת התוכנית הסדרת כניסה תחבורתית חדשה ליישוב וכן הקמת מבנה חדש למועצה המקומית ושוק איכרים. התוכנית מקצה גם 45 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים, מתוכם 18 דונם לטובת הקמת פארק מרכזי שישרת את תושבי היישוב.

ביישוב פקיעין בגליל העליון, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד תוכנית להקמת שני מתחמי מגורים חדשים הכוללים 1,100 יח"ד חדשות, מתוכן 290 יח"ד על קרקע של המדינה. התוכנית שקודמה ביוזמת המועצה המקומית פקיעין ומנהל התכנון, היא התוכנית הראשונה המאושרת להפקדה, המקודמת בהתאם לתוכנית המתאר הכוללנית של הישוב. ייחודה של התוכנית הוא ביצירת מרקם בינוי מגוון המחבר בין חלקי הישוב, המופרדים כיום, בהתאמה לאופיו של היישוב ולנוף הייחודי במרחב.

המתחם הראשון בתוכנית, כולל את בנייתן של 800 יח"ד חדשות בבניינים של עד 4 קומות, והוא מהווה המשך לשכונת החיילים המשוחררים של היישוב. במסגרת התוכנית, יוקם ציר מרכזי, לאורכו ישולבו שטחים עבור מבני ציבור, ספורט ומסחר. בנוסף, יוקצו 12 דונם לטובת הרחבת אזור התעשיה המשותף של פקיעין וכסרא סמיע.  

המתחם השני, כולל את בנייתן של 300 יח"ד חדשות, שיוקמו במבני מגורים של עד 3 קומות, שישולבו בשטחי חקלאות. זאת, כדי לשמור על החקלאות המסורתית ביישוב.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, ערן ניצן, אמר היום כי "הוועדה המחוזית בצפון מחויבת לקדם את הפתרונות הנדרשים ליישובים הדרוזים. בתקופה האחרונה פיתחה הוועדה מספר כלים תוך כדי שיח רצוף עם הנהגת הישובים לטובת מתן מענה לצרכים הייחודיים הקיימים בישובים אלו. הפקדתה של תוכנית הענק בפקיעין ושל התוכנית בבוקעאתא התאפשרה בזכות שיח זה ומההתמחות שפותחה בוועדה המחוזית ולשכת התכנון".

מתכננת מחוז צפון במנהל התכנון, דקלה עדי פרץ, אמרה היום כי "מדובר באבן דרך משמעותית עבור שני הישובים, שהיא תוצר של אישור תוכניות כוללניות לישובים שנעשו בשיתוף המועצות המקומיות ומהן נגזרו התוכניות המפורטות. תוכניות אלו נותנות פתרונות מגוונים הן על קרקע מדינה והן על קרקע פרטית והן בשורה אמיתית לישובים".

יועץ שר הפנים לקידום תכנון ובנייה והסרת חסמים ביישובים הדרוזים והצ׳רקסים, עאסם חאמד, אמר כי "מדובר בשתי תוכניות מפורטות חשובות ומשמעותיות שיספקו פתרונות דיור למאות תושבים מחוסרי דיור ביישובים פקיעין ובוקעאתא. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות וגופי התכנון לקידומן של שתי התוכניות עד לאישורן הסופי לתוקף, וכן לקדם מהלכים נוספים לפתרון מצוקת הדיור ביישובים הדרוזים והצ'רקסים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשרד הבינוי והשיכוןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפוןרמת הגולןפקיעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...