ההיכרות ברשות המסים הולידה משרד משותף: רונית ברזילי ואורית קוך מאחדות כוחות

שתיים מעורכות הדין המוכרות של ענף מיסוי המקרקעין - קוך ששימשה כשותפה במשרד זיו שרון וברזילי ששימשה כשותפה במשרד מאיר מזרחי - פתחו יחד משרד משותף לפני כחודשיים. "כל אחת מאתנו הרגישה שהיא מוכנה לעבור שלב בחיים, מקצועית ואישית, ושהשלב הבא הוא לפתוח משרד יחד"

שיתוף הכתבה
אורית קוך ורונית ברזילי (הצילומים באדיבות המצולמות)אורית קוך ורונית ברזילי (הצילומים באדיבות המצולמות)

עורכות הדין רונית ברזילי ואורית קוך, פתחו לאחרונה יחד משרד עורכי דין משותף המתמחה בתחום המיסוי בכלל, ובמיסוי מקרקעין בפרט. השתיים הן יוצאות רשות המסים, שם גם החלה ההיכרות ביניהן, אשר השתלבו לאחר מכן כשותפות במשרדי עורכי דין המתמחים במיסוי מקרקעין. מיקומו של המשרד המשותף החדש הוא מגדלי "לייף" של אשטרום נכסים בבני ברק.

קוך התחילה את דרכה המשפטית במשרד המתמחה בין השאר בנדל"ן בתל אביב, ובהמשך השתלבה ברשות המיסים, תחילה כמפקחת מיסוי מקרקעין תל אביב, ובתפקידה האחרון שם שימשה כרכזת האחראית על הטיפול בהשגות ובעררי המס במשרד מיסוי מקרקעין תל אביב. בתפקיד זה טיפלה בהיבטי המס של עסקאות גדולות ומורכבות במשק, ליוותה את הטיפול בערעורי המס והיתי שותפה לקבלת החלטות בסוגיות רוחב שונות. בסך הכל שימשה קוך בתפקידים השונים ברשות בשנים 2003-2010. לאחר שעזבה את הרשות השתלבה קוך כשותפה מנהלת במשרד זיו שרון ושות'. לדבריה, "יש לי המון הערכה לזיו שרון גם כעו"ד וגם כאדם. למדתי ממנו המון ומשרד זיו שרון היה לי לבית במשך 13 שנים".

ברזילי התמחתה במשפטים בלשכה המשפטית ברשות המיסים, ולאחר מכן שימשה כיועצת משפטית של משרדי מיסוי מקרקעין ומס הכנסה ברשות המיסים, במהלך השנים 200 עד 2007. במסגרת זו היתה שותפה להתוויית המדיניות המשפטית של רשות המיסים, ליווי תיקים בעלי סוגיות משפטיות מורכבות, כתיבת הנחיות וחוזרים משפטיים של רשות המיסים ומתן ייעוץ משפטי למשרדי מיסוי מקרקעין ופקידי שומה. לאחר שפרשו מרשות המיסים ברזילי השתלבה כשותפה במשרד מאיר מזרחי ושות', שם נחשפה לדבריה לעבודה בתיקים מורכבים. בין היתר, ניצחה בפסק דין " אקרו " ב-2019, בו קבע בית המשפט שאין להטיל מס רכישה על אופציה לרכישה. לדבריה, "מאיר מזרחי היה לי מורה דרך ומורה נבוכים, משפטן משכמו ומעלה, מנטור וחבר תומך. הפרידה לא קלה".

השתיים מספרות שעכשיו הגיעה העת מבחינתן לאתגר חדש מחוץ לחממות שבהן עבדו עד כה. לפני כחודשיים פתחו יחדיו כאמור משרד בוטיק המתמחה במיסים בכלל ובמיסוי מקרקעין בפרט. "כל אחת מאתנו הרגישה שהיא מוכנה לעבור שלב בחיים, מקצועית ואישית, ושהשלב הבא הוא לפתוח משרד יחד". המשרד החדש צפוי לעסוק במיסוי בכלל ובמיסוי מקרקעין בפרט. בליווי עסקאות מורכבות, עסקאות נדל"ן של התחדשות עירונית , עסקאות פינוי-בינוי ותמ״א 38, עסקאות קומבינציה, מכירת ורכישת איגודים, קבוצות רכישה, מיסוי עזבונות וירושות, נאמנויות, העברות בין דוריות, פירוקי חברות, שינוי מבנה ועוד. לדבריהן, "בעשור האחרון יש יותר תחרות בתחום, והתחרות היא דבר טוב. היא הופכת את כולם, כולל רשות המיסים, ליותר מתוחכמים ויותר יצירתיים. זה מייצר הרבה עניין".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אורית קוךרונית ברזילירשות המסיםמיסוי מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...