מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת בנט מונה למנכ"ל איירפורט סיטי

יאיר פינס ימונה למנכ"ל החברה ויחליף את בעל השליטה חיים צוף, שכיהן בתפקיד באופן זמני. בין תפקידיו הקודמים של פינס: מנכ"ל משרד השיכון, מנהל החטיבה העסקית ברמ"י והממונה על התקציבים באוצר

שיתוף הכתבה
יאיר פינס (יח"צ)יאיר פינס (יח"צ)

יאיר פינס, שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של נפתלי בנט במשך שנה עד יוני 2022, ימונה לתפקיד מנכ"ל איירפורט סיטי ב-2 ביולי. כך מדווחת החברה היום (ד') לבורסה. איירפורט סיטי נמצאת בשליטת חיים צוף וקובי מימון, והמשנה למנכ"ל הוא אלקסנדר חפץ. מאז אוקטובר 2021 היא מתנהלת ללא מנכ"ל קבוע. חיים צוף מכהן כיום כמנכ"ל הזמני, לאחר שפריאל אטיאס התפטר. 

לפני תפקידו במשרד ראש הממשלה היה פינס  מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בשנים 2021-2020 ולפני כן משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה העסקית ברמ"י ( רשות מקרקעי ישראל ) במשך שלוש שנים. במסגרת זו היה אחראי על תקציב הפיתוח של הרשות, על יישום הרפורמה ברשות, על הקמת הוותמ"ל ועל הסדרי המקרקעין מול משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות. הוא כיהן גם כסגן הממונה על התקציבים באוצר. פינס בעל תואר שני במשפטים מבר אילן ותאר ראשון בכלכלה ובחשבונאות גם כן מאוניברסיטת בר אילן.  איירפורט סיטי נסחרת לפי שווי של 6 מיליארד שקל.

עסקה ידועה של איירפורט סיטי היא רכישת נצבא, חברת הנדל"ן של אגד, ב-2006 תמורת 645 מיליון שקל. בדצמבר 2009 מכר בנק לאומי את חלקו באיירפורט, וביולי 2010 מכרה גם פרול השקעות את חלקה בחברה.

ביולי 2015 הוסכם על מיזוג חברת הבת נצבא לתוך איירפורט סיטי , בעסקת חילופי מניות שבסופה נמחקו מניות והיא הפכה לחברה בת פרטית של איירפורט סיטי. האג"ח המשיכו להיסחר בבורסה. נכס עיקרי שבבעלות החברה הוא מתחם איירפורט סיטי - פארק עסקים ותעשיית הייטק ליד נתב"ג. 

 נצבא עוסקת בפיתוח, רכישה, ניהול והשכרה של נדל"ן, הכוללים, בין היתר, מרכזים מסחריים, בנייני משרדים, תחנות מרכזיות ומוסכים. זו לא הדמות הראשונה המקורבת לבנט שמגיעה לעולם הנדל"ן  בינואר השנה מונתה איילת שקד ליו"ר דירקטוריון קרדן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איירפורט סיטינצבאיאיר פינס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...