תמורת כ-240 מיליון שקל: ג'י סיטי השלימה רכישת מרכז מסחרי בפראג

G City אירופה רכשה 25% מבעלות על מרכז מסחרי בבירת צ'כיה, ובכך השלימה את קנייתו, לאחר שב-2015 רכשה 75% מהבעלות. החברה קיבלה מימון של 448 מיליון שקל מבנק מקומי עבור רכישת הנכס

שיתוף הכתבה
חיים כצמן, מנכ"ל ג'יי סיטי (גזית גלוב יח"צ) חיים כצמן, מנכ"ל ג'יי סיטי (גזית גלוב יח"צ)

חברת ג'י סיטי אירופה תרכוש מרכז מסחרי בפראג תמורת כ-240 מיליון שקל, כך על פי הודעת החברה מהיום (א'). החברה הודיעה כי חברת הבת שבבעלותה המלאה, ג'י סיטי אירופה, השלימה מהלך משולב של רכישת חלק השותף (25%) בנכס Arkady Pankrac הממוקם בעיר פראג שבצ'כיה, וקבלת מימון בגין כלל הנכס.

החברה רוכשת כאמור 25% מהמרכז המסחרי תמורת כ-60 מיליון אירו (כ-240 מיליון ש"ח) ובמקביל לרכישת המרכז המסחרי, קיבלה החברה מימון מובטח בהיקף של כ-112 מיליון אירו (כ-448 מיליון ש"ח) לתקופה ארוכה של כ-5 שנים מבנק מקומי, כך שהתזרים החופשי שייווצר מהשלמת המהלך הצפוי עומד על כ-52 מיליון אירו (כ-208 מיליון ש"ח). 

המרכז המסחרי שאותו רכשה החברה בשנת 2015 (75%) הוא בעל שטח כולל של כ-38 אלף מ"ר, כאלף מ"ר משרדים להשכרה וכ-1,100 מקומות חניה. הנכס ממוקם בלב רובע העסקים עם שיעור תפוסה העומד על כ-96%. כמו כן, נהנה הנכס מנגישות גבוהה מאוד לתחבורה הציבורית בזכות תחנת מטרו שנמצאת מתחת לנכס, שגם תשמש בעתיד קו מטרו נוסף הנמצא בבנייה.

עסקת הרכישה כוללת קרקע צמודה לנכס בשטח של כ-5,400 מ"ר עם זכויות בנייה קיימות של כ-22,500 מ"ר. עסקה זו מתווספת לעסקה אותה השלימה החברה בשבוע שעבר, למכירת כל נכסיה ברוסיה תמורת 524 מיליון שקל,  

לדברי חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City, "מדובר במהלך המשלב רכישת השליטה בנכס סופר אורבני בלב מרכז העסקים של פראג אשר בתוכו משולבת תחנת מטרו, ביחד עם מימון של כלל הנכס, מהלך עליו הודענו בחודש דצמבר. בסופו של מהלך זה אנו נשארים עם תזרים פנוי של כ-52 מיליון אירו, וזאת לאחר ששילמנו את כל תמורת הרכישה. ההלוואה מאפשרת לנו להאריך מח"מ תוך שמירה על רמת ריבית ממוצעת נמוכה באופן יחסי".

כצמן הוסיף עוד כי "בנוסף, אנו בשלבי סגירת מימון מובטח נוסף כנגד נכס בפולין בהיקף של כ-135 מיליון אירו. אנו ממשיכים לפעול למכירת נכסים נוספים שאינם נכסי ליבה וכפי שדיווחנו לאחרונה אנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן מתקדם למכירת שני נכסים נוספים באירופה ובברזיל בהיקף של כ-850 מיליון ש"ח נוספים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןנדל"ן בחו"לג'י סיטיפראג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...