הוועדה המקומית ב"ש מקדמת תוכנית התחדשות לבניית 799 דירות ליד סורוקה

הוועדה המליצה על תוכנית וינגייט בשכונה ג', שבמסגרתה ייהרסו 175 יחידות דיור ומרכז מסחרי ישן, ובמקומם ייבנו 14 בניינים ושלושה מגדלים של עד 17 קומות, עם שטחי מסחר ומבני ציבור. המתחם ישתלב בעתיד ברובע החדשנות בעיר

שיתוף הכתבה

הוועדה המקומית בבאר שבע המליצה באחרונה לקדם את התוכנית להתחדשות מתחם וינגייט בשכונה ג', כחלק מהתוכנית הרב שנתית לחידוש השכונות הוותיקות של באר שבע. במסגרת התוכנית, יוקמו במתחם 799 יחידות דיור חדשות במקום 175 יחידות דיור קיימות, בלב השכונה ובסמוך למרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. מתחם וינגייט צפוי להשתלב בעתיד ברובע החדשנות בעיר, שמשתרע על 2,620 דונם, ומתבסס על אוניברסיטת בן גוריון, סורוקה ופארק ההייטק גב ים, שבו פועלות חממות וחברות סטארט-אפ.

תוכנית מתחם וינגייט מקודמת על ידי המינהלת להתחדשות עירונית של עיריית באר שבע במסלול רשויות - מסלול לקידום פרויקט פינוי בינוי שבו הרשות המקומית, באמצעות המינהלת, מובילה את התכנון במתחם, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. משרד האדריכלים סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים הכין את התוכנית לעירייה. התוכנית נכללת בהסכם הגג המחודש של באר שבע, ששם דגש על חידוש השכונות הוותיקות וליבת העיר, וכולל פתרון קרקע משלימה למתחם תוך סימון שטחים מוגדרים לשם כך. 

הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם וינגייט בבאר שבע (סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים)הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם וינגייט בבאר שבע (סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים)

היזמים שייבחרו במכרז על ידי  הדיירים, יוכלו לבצע את הפרויקט בהתאם לתוכנית שמקודמת על ידי העירייה והמנהלת. במסגרת התוכנית מוצע להרוס ארבעה מבני שיכון ישנים ומרכז מסחרי בן קומה אחת, ולהקים במקומם כ-14 מבנים של עד עשר קומות ושלושה מגדלים בני 17 קומות. הבינוי החדש יכלול חזיתות פעילות לרחוב וינגייט, שבהן ישולבו שטחי מסחר ומבני ציבור. פיתוח הרחוב יציע מקומות ישיבה ופתרונות הצללה. בנוסף, התוכנית תאפשר הקמת שבילי אופניים ברחוב וינגייט.

לפי הוועדה המקומית, שכונה ג' עוברת בשנים האחרונות תהליך של התחדשות עירונית וקהילתית. בעשור האחרון בוצעו בשכונה חידוש תשתיות מים, ביוב, תחבורה ופיתוח פארקים וגינות ציבוריות. לצד מהלכים אלה, מקדמת העירייה, בנוסף למתחם וינגייט, עוד שלושה מתחמים לפינוי בינוי בשכונה, שיאפשרו להכפיל את היצע יחידות הדיור לצד שדרוג רשת הרחובות בשכונה והוספת שטחי מסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור. 

הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם וינגייט בבאר שבע (סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים)הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם וינגייט בבאר שבע (סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים)

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', ציין כי "מדיניות העירייה היא לקדם ולתעדף את ההתחדשות העירונית בעיר, וליצור מרכז עירוני תוסס ופעיל שימשוך אליו אוכלוסייה חדשה ויספק שירותים לכל תושבי האזור. את אלה נקדם באמצעות תוכניות של עירוב שימושים , שייצרו סביבת חיים עירונית אטרקטיבית ויצירת מרחב ציבורי איכותי. המטרה היא צמצום הפערים מול השכונות החדשות, ומשיכת אוכלוסייה צעירה למרכז".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבערוביק דנילוביץ'שכונה ג'רובע החדשנות באר שבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...