אלקין קורא להפסקת מכר דירות הדיור הציבורי "יש תור של 30 אלף ממתינים"

לדברי שר השיכון שנשא דברים אמש באילת, תוקף החוק אמור היה לפוג אלמלא הבחירות. בשבוע הבא תובא ההמלצה לאישור הטבות מס ליזמי פינוי בינוי בפריפריה לאישור קבינט הדיור

שיתוף הכתבה
השר זאב אלקין בכנס (אודי פורטל)השר זאב אלקין בכנס (אודי פורטל)

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין קורא לביטול חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה) המאפשר לדיירים בדיור הציבורי לרכוש את הדירה שבה הם מתגוררים בהנחה משמעותית של עד 90%. "עם כל החברתיות של החוק, הוא צריך להסתיים. הוא אמור היה לפוג השנה אבל בגלל הבחירות הוארך ואני אפעל כדי שלא ימשיך. יש תור של 30 אלף משפחות נזקקות וצריך להגדיל את המלאי". הדברים נאמרו אמש (ג') בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים.

לדברי אלקין, "החוק של רן כהן (ח"כ לשעבר מטעם מרצ, ד"ו) שאפשר למי שגר בדיור ציבורי לרכוש בהנחה גבוהה מאוד נראה טוב וחברתי בזמנו אבל אף אחד לא שאל מה הלאה. כשהתחילו להבין את עוצמת הבעיה לקחו את הכסף לטובת רכישה חוזרת. סופו של דבר נשארנו בלי מלאי. צריך להפסיק מכירה של דיור ציבורי ולא להוריש לדור הבא, זה רכוש של המדינה".

"פקידי האוצר שאלו למה להחזיר את דירה בהנחה"

בפתח דבריו אמר אלקין שהמדינה אשמה בעליית מחירי הדירות, כאשר הוא מכוון לממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו עם יעקב ליצמן כשר השיכון. "פקידי האוצר שאלו אותי כשנכנסתי לתפקיד מדוע להחזיר את מחיר למשתכן במתכונת של דירה בהנחה, בוא ניתן לשוק החופשי להתנהל כפי שהיה בקדנציה הקודמת. אז אני גדלתי בברית המועצות ואני יודע בדיוק מה זה 'שוק חופשי'. רוב השיווק של קרקעות זה המדינה, רגולציה של עובדים זרים זה מדינת ישראל, היתרים לבנייה זה רשויות מקומיות אז זה גם המדינה. זאת אומרת שמי שאחראי זה מדינת ישראל. אז אין פה באמת שוק חופשי. בסופו של דבר החזרתי את ההנחה על הדירות".

"בשבוע הבא יגישו לקבינט הדיור מסקנות של צוות בנושא קידום התחדשות עירונית לרבות הטבות מס. העקרון הוא לבוא ליזם ולהגיד לו תבוא לבנות בקרית שמונה ותקבל הטבת מס לפרויקט בתל אביב"

אלקין אמר שמשבר הדיור הוא גם הזדמנות שאסור לפספס לפיתוח הפריפריה. "בנינו בפריפריה באופן משמעותי. רק השבוע שווקו אלף יחידות דיור בשדרות וזה מצטרף ל-8000 יח"ד בדימונה. הולך להיסגר מכרז של 1500 יח"ד בקצרין, בערך תוספת 50% של קצרין במכה. לכן צריך לנצל את שעת הרצון הזה, לחזק את הפריפריה בישראל".

באשר לאיך להמשיך ולעודד את הבינוי בפריפריה הוא אמר: "בשבוע הבא יגישו לקבינט הדיור מסקנות של צוות בנושא קידום התחדשות עירונית לרבות הטבות מס. העקרון הוא לבוא ליזם ולהגיד לו תבוא לבנות בקרית שמונה ותקבל הטבת מס לפרויקט בתל אביב".

בנוסף, אלקין תקף בכנס את ראשי העיריות שמוכנים לקבל תושבים חדשים רק בתמורה לסכומי כסף במסגרת הסכמי הגג, כשחלקם אף דורשים קבלת "גודיס", לדבריו, שיעזרו להם להיבחר, דוגמת איצטדיון או היכל תרבות חדש. "זה מלמד הרבה על ראשי העיר שלא חושבים על האיזון התקציבי ועל הטווח הארוך, אלא העיקר זה הטווח הקצר ולהיבחר שוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משבר הדיורמחירי הדיורדיור ציבוריפריפריהרן כהןהטבות מסזאב אלקיןממשלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...