בעיה חדשה לבעלי תנופורט? ריט 1: "הערבויות הבנקאיות שהעמידה החברה לטובת דהרי ואדיב לא הוחזרו"

הערבויות המדוברות – בגובה 213 מיליון שקל • ריט 1 "שוקלת את המשך צעדיה להחזרת הערבויות, לרבות מימוש הבטחות שהתקבלו בידיה" • מכידן דהרי ומירון אדיב לא נמסרה תגובה

שיתוף הכתבה
כידן דהרי וירון אדיב (ישראל הדרי)כידן דהרי וירון אדיב (ישראל הדרי)

האם פרשת "ישפרו סנטר" מקבלת תפנית נוספת בעלילה? חברת ריט 1 הודיעה הערב (א') – בהמשך להודעתה לפני שבוע בדיוק, לגבי רכישת 75% ממתחם ישפרו בעיר מודיעין – כי טרם קיבלה את הערבויות שהעמידה לרשות בעלי תנופורט , כידן דהרי וירון אדיב.

"בהמשך לדיווחים ממרץ 2021 ומיולי 2021 מבקשת החברה לעדכן כי הערבויות הבנקאיות שהעמידה החברה לטובת כידן דהרי וירון אדיב, בעלי השליטה בישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים, כאמור בדיווחים האמורים, לא הוחזרו בתום תקופת הערבות, שנקבעה ליום 31.12.2021.

בהסכם העמדת הערבויות שנכרת בין החברה לבין הלווים ביום 24.3.2021, נקבע כי פיגור של יותר מחמישה ימי עסקים בקיום חיוב, יהווה הפרה של ההסכם. החברה שוקלת את המשך צעדיה להחזרת הערבויות, לרבות מימוש הבטחות שהתקבלו בידיה להבטחת הערבויות, ותפרסם דיווחים מיידים נוספים כפי שיידרש על פי דין"

בהסכם העמדת הערבויות שנכרת בין החברה לבין הלווים ביום 24.3.2021, נקבע כי פיגור של יותר מחמישה ימי עסקים בקיום חיוב, יהווה הפרה של ההסכם. החברה שוקלת את המשך צעדיה להחזרת הערבויות, לרבות מימוש הבטחות שהתקבלו בידיה להבטחת הערבויות, ותפרסם דיווחים מיידים נוספים כפי שיידרש על פי דין". כפי שדווח סביב אותו הסכם מדובר בין הצדדים, העמידה ריט 1 לטובת בעלי השליטה בישפרו ערבויות בנקאיות בסך של 213 מיליון שקל.

מדובר בפרשה ארוכה ומפותלת, רבת מהמורות, שראשיתה בסיכום בין ישפרו לביג מרכזי קניות – סיכום שבעקבותיו הודיעה ריט 1 שלא תממש את האופציה שעליה סוכם מול ישפרו. הסיכום בין ביג לישפרו בוטל בהחלטת אדיב ודהרי, ובעקבות כך הגישה ביג תביעה לבית המשפט המחוזי.

אלא שבשבוע שעבר חלה תפנית נוספת בפרשה: מאחר שעסקת ביג-ישפרו לא מומשה, חזרה לתמונה ריט 1 והודיעה שכן תממש את אותה האופציה המדוברת, ותרכוש 75% מ"ישפרו סנטר, תמורת סכום של כ-281 מיליון שקל.

כעת נראה שגם התפנית הזאת נמצאת בסימן שאלה, ולא ברור כיצד היא תסתיים – כשברקע עדיין תביעתה של ביג תלויה ועומדת, זאת למרות שבית המשפט סירב לקבל את בקשתה לסעדים זמניים שונים. מכידן דהרי ומירון אדיב לא נמסרה תגובה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךביג מרכזי קניותישפרוכידן דהריירון אדיבריט 1ישפרו סנטר מודיעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...