בדרך להפקדת תוכנית המתאר הכוללנית לפ"ת? המחוזית תדון היום (ב') בתוכנית שתוסיף 63,500 יחידות דיור לעיר

על פי הוראותיה, תוסיף התוכנית כ-6,790,000 מ"ר שטחי מגורים ועוד כ-3,800,000 מ"ר שטחי תעסוקה • גודלה של העיר ותהליכי הפיתוח בה מחייבים מדיניות תכנון מושכלת והרחבת האפשרויות שיש לה להציע - על מנת לעמוד בתחרות מול ערים אחרות"

שיתוף הכתבה
קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

בדרך לתוכנית מתאר חדשה לפתח תקווה? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז תדון היום (ב') בהפקדת תוכנית פת/2040 - תוכנית מתאר מקומית כוללנית פתח תקווה, במסגרת ישיבה מספר 2021035 שמתנהלת בשעות אלו במשרדי הוועדה.

נתוני התוכנית המרכזיים הם תוספת של כ-63,500 יחידות דיור לעיר, בכ-6,790,000 מ"ר שטחי מגורים, זאת כתוספת לכ-83,300 יח"ד קיימות, המאכלסות כ-251,000 תושבים; ותוספת של כ-3,800,000 מ"ר שטחי תעסוקה, הכוללים מסחר ומשרדים.

לתוכנית כמה מטרות, וביניהן "ביסוסה של פתח תקווה כעיר ראשה של מחוז מרכז ועיר מרכזית במטרופולין, וזאת על ידי שיפור מערך התעסוקה והמסחר בעיר והשירותים הניתנים לתושביה ולבאים בשעריה, טיפוח תבניתה העירונית וחיזוק קשריה למרחבים הירוקים המקיפים אותה"

לתוכנית כמה מטרות, וביניהן "ביסוסה של פתח תקווה כעיר ראשה של מחוז מרכז ועיר מרכזית במטרופולין, וזאת על ידי שיפור מערך התעסוקה והמסחר בעיר והשירותים הניתנים לתושביה ולבאים בשעריה, טיפוח תבניתה העירונית וחיזוק קשריה למרחבים הירוקים המקיפים אותה; חיזוק מרכז העיר וטיפוחו כמוקד עירוני פעיל, הכולל עירוב שימושים למגורים, תעסוקה, מסחר ושימושים ציבוריים, זאת תוך שמירה על הערכים של נכסי המורשת, ותוך שימור הרקמה העירונית; קידום התחדשות עירונית מבוקרת ומגוונת תוך שמירה על הזהות המקומית והקהילתיות בעיר".

העורך הראשי הוא אדריכל דורון צפריר ממשרד פרחי-צפריר אדריכלים, והמגישה שלה היא עיריית פתח תקווה. התוכנית מחלקת את העיר ל-18 מתחמים שונים, כך שלכל מתחם הגדרות משלו, מטרות משלו והוראות משלו. זאת טבלת המתחמים, כפי שהיא מופיעה בהוראות התוכנית:

"פתח תקווה הינה העיר הראשית במזרח מטרופולין תל אביב", נכתב עוד בדברי ההסבר לתוכנית, "וממוקמת במרכז הטבעת התיכונה שלו. מקומה, מספר התושבים והמועסקים בה וכן שטחה ועתודות הקרקע שלה ביחס לישובים האחרים שבטבעת, הופכים אותה למרכז כובד ומהווים פוטנציאל ומנוף לפיתוח עירוני. 

ב-20 השנים האחרונות חוותה העיר תנופת בנייה גדולה, אשר הובילה לגידול אוכלוסייה ומיקמה אותה בין הערים הגדולות בארץ בכלל ובמטרופולין בפרט; נתוני ההגירה לעיר מציגים אותה כבעלת קצב גידול מהגבוהים בארץ. שטח השיפוט של פתח תקוה הינו כ-36,000 דונם, מתוכם שטחים פתוחים בהיקף של כ-10,000 דונם. כמו כן, לעיר מלאי גדול של שטחי תעסוקה המרוכזים בשלושה אזורים עיקריים. 

גודלה של העיר ותהליכי הפיתוח בה מחייבים מדיניות תכנון מושכלת החותרת להשגת היעדים הלאומיים בשילוב המטרות העירוניות, זאת תוך ניצול המשאב האנושי של העיר לשימור המורשת התרבותית שלה, לשימור ערכי הסביבה, הטבע והנוף ולחיפוש הדרכים להגדיל את מרחב האפשרויות שיש לעיר להציע על מנת לעמוד בתחרות מול ערים אחרות".

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן

נציין כי לאחרונה התרחשו כמה מהלכים אשר מתקדמים לצד קידומה של תוכנית המתאר ותורמים גם הם לפיתוחה של העיר. האחד הוא הפקדת תוכנית ההתחדשות העירונית לשכונת רמת ורבר; השני הוא קידום עוד ועוד תוכניות להקמת מגדלים, בעיקר בייעוד תעסוקה, לאורך ציר ז'בוטינסקי המרכזי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית פתח תקווהרמי גרינברגאדריכל דורון צפרירפרחי צפריר אדריכליםהוועדה המחוזית לתכנון בנייהתוכנית מתאר כוללנית לפתח תקווה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...