אריאל רוזנברג בפודקאסט "החזית העירונית": "לא זוכר תקופה כזאת סביב מכרזי הקרקעות - וגם לא תקופה דומה לה"

מנהל אגף בכיר שיווק במשרד השיכון, אריאל רוזנברג, התארח לשיחה עם מוטי ויזל ודיבר על תוכנית מחיר למשתכן שעליה היה אחראי במשך שנים, על ההתנהלות היומיומית במשרד ועל תפקידו של אגף השיווק

שיתוף הכתבה
מוטי ויזל ואריאל רוזנברג (מרכז הנדל"ן)מוטי ויזל ואריאל רוזנברג (מרכז הנדל"ן)

פרק נוסף של פודקאסט "החזית העירונית" יוצא לדרך: הפעם אנחנו מגישים לכם את פרק 18, שבו אירח מוטי ויזל (מייסד ומנכ"ל VCELL - פירמת הייעוץ האסטרטגי והמחקר),את אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר שיווק במשרד השיכון. השניים דיברו ביניהם על הפעילות של משרד הבינוי והשיכון ביומיום, על אגף השיווק ותפקידו במשרד – ועל תוכנית מחיר למשתכן , שעליה היה אחראי רוזנברג בשנים האחרונות. האזינו:

להאזנה בספוטיפיי 
להאזנה באפל פודקאסטים 
להאזנה בגוגל פודקאסטים 

"השנים של מחיר למשתכן היו שנים מרתקות, ואני זכיתי להיות שם. תוכנית עם שיווקים של 500 יחידות דיור הפכה לתוכנית של 10,000 יחידות דיור בשנה, 15,000 יחידות דיור וגם 20,000 יחידות דיור – תוכנית לאומית שמשפיעה מאוד על שוק הדיור".

"לא זוכר תקופה כמו התקופה הנוכחית מבחינת המכרזים, וגם לא תקופה דומה לה – כל מכרז שאנחנו מוציאים, גם בפריפריה וגם במרכז ובכל סגמנט – משווק בהצלחה. בדיור מוגן היו מכרזים שלאורך השנים רובם נכשלו, וב-2021 היו ארבעה מכרזים שונים לדיור מוגן רק בבית שמש, וכולם נלקחו. 

בשבוע שעבר במגדל העמק, במכרז לשטח לתעסוקה ומסחר, הוגשו 26 מציעים. אני לא מזלזל במגדל העמק, אבל זה לא ראשון לציון - ונראה שכל מטאטא יורה, כל דבר נלקח. בדימונה פעם היינו מבסוטים על מגיש אחד למכרז, ולאחרונה במכרז אחד היו תשעה - וזה נכון לאורך כל הדרך, בכל מתחם יש כמה מציעים. זה מגיע למכירים פי שלושה ופי ארבעה מהשומה, ואפילו יותר כאשר מסתכלים על מחיר המינימום. ישנם מכרזים שבתוך כמה חודשים, שנה, משקפים עלייה של עשרות אחוזים באותה עיר ובאותה שכונה לפעמים. 

מצד אחד אני שמח על ההצלחה - בפוזיציה שלי פחות מעניינות אותי ההכנסות מהקקע, אבל כן שהמכרז יצליח - אבל מצד שני המחירים של ההצעות האלה, ההצעות הגדולות ביותר, מישהו צריך לשלם עליהם בסופו של דבר. אז בנדל"ן המניב אין וויכוחים, כי שם אף אחד לא משלם על זה, במירכאות. הדברים נהיים מורכבים יותר ולא חד-משמעיים בנדל"ן למגורים.

לפני כמה שנים חשבנו שהגענו לתקרת זכוכית מבחינת המחירים, אבל היא כל הזמן נפרצת. יש הרבה מאוד הסברים לזה, וכולם נכונים, אבל בסופו של דבר אני כשליח ציבור רוצה שהזוג הממוצע הישראלי, זה שיש לו שלושה ילדים, יוכל לקנות דירה. היום הוא צריך להגיע לרמות מימון מטורפות, או שלא יכול לעשות את זה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןאריאל רוזנברגמוטי ויזלפודקאסטהחזית העירוניתאגף השיווק במשרד הבינוי והשיכון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...