במהירות שיא: תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב שלום יהודה בירושלים אושרה – כחודשיים לאחר הפקדתה

התוכנית מציעה 182 יחידות דיור חדשות במתחם שבשכונת תלפיות – אשר הופקד בתחילת אוגוסט האחרון • לתוכנית, שתהליך הטיפול בה החל בינואר 2020, לא הוגשו כל התנגדויות

שיתוף הכתבה
רון אבידן, מנכ"ל אזורים (תמר מצפי)רון אבידן, מנכ"ל אזורים (תמר מצפי)

אחד ממהלכי האישור המהירים שנראו לאחרונה בכל הנוגע לפרויקטי התחדשות עירונית – בטח ובטח כשמדובר בפינוי-בינוי: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים פרסמה אתמול (א') הודעה על אישור תוכנית מתאר מקומית ברמה מפורטת, "פינוי-בינוי ברחוב שלום יהודה 20, 22, 24, 26", כחודשיים לאחר שהופקדה.

מדובר בתוכנית שמציעה הריסה ופינוי של ארבעה מבני שיכון קיימים, שנבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומכילים 48 יחידות דיור, והקמת שני מגדלי מגורים בני 22 קומות כל אחד, שבהם יהיו 182 יחידות דיור. השטח העיקרי הממוצע לדירה יהיה כ-105 מ"ר

על הפקדתה של התוכנית, שאותה מקדמת חברת אזורים בשכונת תלפיות המתחדשת, פרסמנו כאן בתחילת אוגוסט. מדובר בתוכנית שמציעה הריסה ופינוי של ארבעה מבני שיכון קיימים, שנבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומכילים 48 יחידות דיור, והקמת שני מגדלי מגורים בני 22 קומות כל אחד, שבהם יהיו 182 יחידות דיור. 

בקומת הכניסה – שמעליה יהיו 21 קומות למגורים - יתאפשרו ייעודים ציבוריים ומסחריים: 510 מ"ר של שטחים עבור מוסדות ציבור (בית כנסת ושני גני ילדים), 500 מ"ר עבור שטחי מסחר ועוד 500 מ"ר עבור שטחי תעסוקה. השטח העיקרי הממוצע לדירה יהיה כ-105 מ"ר, ומתחת לשני הבניינים ייבנו 4-3 קומות תת-קרקעיות. 

המתחם נמצא בין דרך חברון, רחוב אברהם שלום יהודה ורחוב דוסטרובסקי. כחלק מהבינוי החדש ייסלל גם מעבר רגלי ציבורי, למען יצירת חיבור נוסף בין דרך חברון לבין השכונה עצמה. שטח המתחם כולו הוא כ-4.6 דונמים.

אחת הסיבות לאישור המהיר של התוכנית, לאחר הפקדתה בתחילת אוגוסט האחרון כאמור, היא ככל הנראה העובדה שלא הוגשו לה כל התנגדויות. מאחר שהתוכנית התקבלה במוסדות התכנון בינואר 2020, מדובר על הליך אישור מלא בתוך פחות משנתיים

נציין כי אחת הסיבות לאישור המהיר של התוכנית, לאחר הפקדתה בתחילת אוגוסט האחרון כאמור, היא ככל הנראה העובדה שלא הוגשו לה כל התנגדויות. מאחר שהתוכנית התקבלה במוסדות התכנון בינואר 2020, מדובר על הליך אישור מלא בתוך פחות משנתיים.

על רקע האישור נשתף בנתונים שפרסמה היום אזורים באשר להיקפי המכירות שלה עד לרבעון השלישי של שנת 2021: על פי הנתונים, במהלך שלושת הרבעונים האשונים של השנה מכרה החברה 1,039 יח"ד, בהיקף כספי בסך של 2.4 מיליארד שקל, וזאת לעומת 625 יח"ד שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד, בהיקף כספי בסך של 1.2 מיליארד שקלים. במהלך הרבעון השלישי לבדו מכרה החברה 154 יח"ד, בהיקף כספי של כ-410 מיליון שקל, ואילו ברבעון המקביל אשתקד היא מכרה 262 יח"ד, בהיקף כספי של כ-500 מיליון שקלים. 

רון אבידן, מנכרון אבידן, מנכ

בחברה מציינים כי "הירידה בהיקף מכירת היח"ד ברבעון השלישי נובעת מחגי תשרי, שהחלו מוקדם בחודש ספטמבר ובמהלכם לא התאפשרה חתימה על חוזים חדשים", ומוסיפים כי "מחירה הממוצע של דירה ברבעון השלישי ל-2021 עמד על כ-2.66 מיליון שקלים, זאת לעומת 1.91 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאזוריםרון אבידןשכונת תלפיות בירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמתחם שלום יהודה בירושליםיוני בראלפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...