חן גור לוטן: "בסגר הראשון הרגשנו שאנשים מהססים, עכשיו חזרנו לשגרה רגילה. יש שטחי משרדים להשכרה ויש ביקוש"

חן גור לוטן, מנהלת נכסים מניבים בקבוצת לוינשטיין, דיברה בפאנל נדל"ן מניב בעידן הקורונה במסגרת פסגת הנדל"ן 2020 • רז קינסטליך, ראש עיריית ראשל"צ: "לא רואים משרדים שסוגרים, חנויות רחוב לצערי כן"

שיתוף הכתבה
חן גור לוטן באירוע פסגת הנדל"ן 2020 (קרדיט: דרור סיתהכל)חן גור לוטן באירוע פסגת הנדל"ן 2020 (קרדיט: דרור סיתהכל)

"אנשים מבינים שאנחנו בשגרת קורונה ונדרש שינוי, אבל מסתכלים כמה שנים קדימה ולא כמה חודשים. בסגר הראשון הרגשנו שאנשים מהססים, אבל עכשיו חזרנו לשגרה רגילה, ויש שטחי משרדים להשכרה. כן רואים שינויים: המתחם שלנו בתחנה הישנה בתל אביב מאפשר ורסטיליות, מאפשר שטחים קטנים יותר, אבל זה השינוי היחיד: לא שינינו היקפים, אנחנו צופים שאלו יהיו שינויים לטווח הקצר. גם בפריפריה אנחנו ממשיכים להשכיר, עובדים קשה על הארכות חוזים, ויש ביקוש. לא היה אצלנו שוכר אחד שיצא, לא היה שום שינוי מבחינה זו, גם במסחר. הכול סגור, אבל אף אחד לא יצא מהחוזה".

את הדברים האופטימיים האלו אמרה היום (ג') חן גור לוטן, מנהלת נכסים מניבים בקבוצת לוינשטיין, בפאנל שהתנהל חת הכותרת 'נדל"ן מניב בעידן הקורונה - כיצד מתמודדים?', במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן 2020.

צפו בפאנל במלואו:

את הפאנל הנחה דני רופ, והשתתפו בו גם רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, ירון רוקמן, מנכ"ל חברת אשטרום נכסים , מיכל הראל, מנכ"לית חברת MANPOWER ישראל וגיא קבילי, מנכ"ל חברת KONE ישראל.

 (קרדיט: דרור סיתהכל) קינסטליך רז (קרדיט: דרור סיתהכל) קינסטליך רז

קינסטליך אמר בפאנל: "אנחנו מסתכלים קדימה ורוצים להאמין שהינה החיסון מגיע. אני עוקב אחרי כל עסק שנסגר, עוקב ממש מקרוב – לא רואים כרגע משרדים שמודיעים שהם סוגרים, 'נעלנו'. כן רואים את זה, לצערי, בחנויות הרחוב. לגבי המשרדים – הקורונה דווקא מראה שכן צריך משרדים, אנשים בסופו של דבר רוצים לצאת מהבית".

את הקו הזה המשיכה מיכל הראל, מנכ"לית חברת MANPOWER ישראל: "אפשר לראות את השינויים בתכנון של משרדים, אבל גם חברות ההייטק, שבהתחלה אמרו שאין להן בעיה לעבוד מהבית, הבינו שזה לא עובד ושזה מתאים לתקופה קצרה ומסוימת. כולם מבינים שההגעה לעבודה והחיכוך עם האנשים תורמים לעשייה ולאווירה, ואי-אפשר לוותר עליהם.

 (קרדיט: דרור סיתהכל) מיכל הראל (קרדיט: דרור סיתהכל) מיכל הראל

אכן, יש בהחלט צמצום שטחים בתחום המשרדים, אבל התחום הזה לא ייעלם לגמרי. כולם מבינים שזה צורך, ההגעה למשרד, אבל בהחלט יצרכו פחות שטחי משרדים. אנחנו רואים תכנון, שינוי בחשיבה, אפילו לגבי אכילה משותפת במטבחים. הצרכים הופכים להיות אחרים".

ירון רוקמן, מנכ"ל חברת אשטרום נכסים , אמר בפאנל כי "אם עד היום היו 120-100 עובדים בקומה, היום ישנם 60, כי הצרכים של החברות השתנו מאוד. קומות המשרדים נראות שונה מבעבר, העולם הזה משתנה. 

(קרדיט: דרור סיתהכל) ירון רוקמן(קרדיט: דרור סיתהכל) ירון רוקמן

צריך לזכור שבעוד 20 שנה נהיה קרובים להכפלת התושבים בישראל, יחסית להיום, וזה אומר יותר שטחי משרד ומסחר. לכן תהליכי תכנון צריכים להיות ארוכי טווח. גם שוק ההייטק, לדעתי, לא הולך לעצור, וגם בו יידרשו עוד שטחי משרדים. שלא יישמע כאילו אני אומר שהכול מצוין – אנחנו חיים בתקופה שדורשת חשיבה, אבל יש לנו, לדוגמה, שני מגדלים שאשטרום בונה בבני ברק, בשטח של 100,000 מ"ר. אחד כבר נמכר כולו".

מנכ"ל KONE קבילי דיבר על שינויי התפיסה במגדלי המשרדים: "הקורונה תאיץ את הקיימוּת ואת הדאגה לבריאות. צריך לבנות בניינים גמישים הרבה יותר, שיאפשרו ניווט בין האזורים בשטחים העצומים. הקונספט העיקרי מבחינתנו הוא סיפוק פתרונות מלבד המעגל הסגור של מעלית עולה ויורדת. אנחנו יוצרים זרימה של בניין שלם, שמספק את כל הצרכים של המשתמשים. אנחנו שואפים לבניינים גמישים, מחוברים, גלובליים, עם התאמה לטרנדים ולכל דבר שיקרה – היום זו הקורונה ובעוד חמש שנים משהו אחר שיציב בפנינו אתגר".

(קרדיט: דרור סיתהכל) קבילי(קרדיט: דרור סיתהכל) קבילי

ראש עיריית ראשל"צ קינסטליך התייחס גם לפרויקטים המרכזיים בעירו, ובראשם מתחם האלף, ולשאלה אם מתחמים כאלו רלוונטיים היום: "הפיתוח במתחם האלף לא בא על חשבון שאר המתחמים. לא מזמן חתמנו באזור התעשייה החדש על 80,000 מ"ר של תעסוקה, בומקום אחר על 60,000 מ"ר. אני נהנה מעלייה לרגל של גורמים רבים. במקביל, חשוב לנו לעודד עירוב שימושים , כדי לאפשר לאנשים לעבוד בסמיכות למקום המגורים שלהם, ולא לבזבז שעה, אפילו שעה וחצי, כדי להגיע לעיר הגדולה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניברז קינסטליךמשבר הקורונהירון רוקמןדני רופחן גור לוטןגיא קבילימיכל הראלדן קצ'נובסקימיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...