היום זה קורה: שרי הממשלה ובכירי הענף חוגגים 70 שנות נדל"ן

היום בצהריים תתכנס צמרת ענף הנדל"ן המקומי לארוע "פסגת הנדל"ן הישראלי" • השרים כחלון, גלנט, איילת שקד, כץ ואלי כהן על במה אחת • אתר מרכז הנדל"ן ידווח מהשטח

שיתוף הכתבה
פסגת הנדל"ן פסגת הנדל"ן

היום (א') בצהריים (11.11) תתכנס צמרת ענף הנדל"ן המקומי לארוע "פסגת הנדל"ן הישראלי" של מרכז הנדל"ן , בשיתוף ידיעות אחרונות, בו נציין בגאווה 70 שנות בנייה ותשתיות בישראל. על הבמה יעלו שרת המשפטים אילת שקד, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שר הכלכלה אלי כהן ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, לצד יזמים מובילים כמו אברהם קוזניצקי (חברת מנרב), יגאל דמרי (י.ח דמרי), דפנה הרלב ( קבוצת אביב ), סגי איתן ( נכסים ובניין ) ועוד.

את צמרת פקידי הממשלה ייצגו דלית זילבר, ראש מינהל התכנון , קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה, חגי רזניק, מנכ"ל משרד השיכון, זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה ועוד.    

כשיצאנו לדרך לפני מספר חודשים, ראינו את מדינת ישראל חוגגת בעיקר את ההישגים החשובים והמפוארים במדע, בביטחון, בתרבות, בספורט ועוד, ואילו מקומם של בוני הארץ נפקד. ענף הנדל"ן, שמילא במשך עשרות שנים במלט ובלבנים את המילים הגבוהות על הפרחת השממה, ויצק בטון ופלדה בחזון הקמת המדינה ושיבת מליוני יהודים אל הארץ, כמעט ולא זכה לקרדיט ולאזכור בחגיגות שמילאו את הארץ. השיח הישראלי חדל במרוצת השנים לשיר בערגה את שירו של לוין קיפניס "מי יבנה בית בתל אביב, אנחנו החלוצים נבנה את תל אביב", וכיום אנחנו בעיקר חוששים לפאר ולהודות לבוני הארץ, "כרישי הנדל"ן", שהעזו בין בניין לבניין לחשוב גם על הרווח שעשוי להישאר בכיסם.

אנחנו במרכז הנדל"ן הופכים מדי יום אבן על אבן במטרה להציף את השגיאות והטעויות שעשו ושעושים אנשי הנדל"ן במהלך הדרך; אבל במקביל, ודאי כשישראל חוגגת 70 שנה ומביטה אחורה בגאווה, חשבנו שמותר וחשוב לשים גם את בוני הארץ במרכז הבמה. שרי ממשלה ובכירי הענף יבואו היום למתחם לאגו בראשל"צ לשמוע את האנשים שבנו את מדינת ישראל גם כדי להבין כמה הרבה השתנה, וגם כמה מעט. הקמנו יישובים ומגדלים, פרסנו אוטוסטרדות ומחלפים, אפילו השכלנו להבין שצריכים פה הרבה יותר רכבות ושבילי אופניים, ועדיין – גם בשנה ה-71 להקמת המדינה - אנחנו נמצאים במרדף יומיומי ליצור פתרונות אד-הוק קצרי טווח. נדמה שבמשך 70 שנות מדינה אנחנו תמיד עסוקים בכיבוי שריפות בכל מה שנוגע לענף הנדל"ן. תמיד היה פה משבר נדל"ן. תמיד המחירים היו גבוהים מדי. תמיד הממשלה המציאה פתרונות בזק, כי לא היה זמן לתכנון ארוך טווח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמרכז הנדל"ןזאב בילסקיהמועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברפסגת הנדל"ןאברהם קוזניצקימשרד התחבורהיגאל דמריקרן טרנרמנרבאלי כהןמטה הדיורסגי איתןחגי רזניקמינהל התכנוןיואב גלנטי.ח דמרידפנה הרלבמשרד השיכון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...