מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון החדש: יועמ"ש המשרד עו"ד אלעזר במברגר

נציבות שירות המדינה אישרה את בקשת המינוי של שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון • לבקשת ראשי המשרד: ענפי הייצור בתחום הבינוי והתשתיות הוגדרו כמפעלים חיוניים

שיתוף הכתבה
המנכ"ל החדש של משרד הבינוי והשיכון, עו"ד אלעזר במברגר (משרד הבינוי והשיכון)המנכ"ל החדש של משרד הבינוי והשיכון, עו"ד אלעזר במברגר (משרד הבינוי והשיכון)

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון החדש הוא עו"ד אלעזר במברגר, היועץ המשפטי של המשרד בשש השנים האחרונות. נציבות שירות המדינה אישרה את בקשתה של שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, למנות את במברגר לתפקיד בפועל.

המנכ"ל החדש במברגר הצטרף לשירות הציבורי ב-2006, ובשנת 2013 מונה ליועמ"ש של המשרד. לפני כן שימש כעורך דין בלשכה המשפטית של משרד האוצר. עו"ד במברגר, 45, נשוי ואב לארבעה, מתגורר בירושלים ובעל תואר במשפטים מהאוניברסיטה העברית, ובעל תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. הוא משרת שירות מילואים פעיל כקצין באמ"ן בדרגת רב-סרן.

במברגר: "אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה ובפנינו אתגרים רבים, אך אני בטוח כי נוכל להם בעבודה קשה ומשותפת. נמשיך להעניק את כלל השירותים של המשרד גם במגבלות הקיימות, ונפעל במסגרת הממשלה לצמצום הפגיעה בשוק הנדל"ן, ככל הניתן"

בהודעת המשרד נכתב כי "בשש שנותיו כיועץ המשפטי הוביל במברגר תהליכים משמעותיים, ביניהם הקמה וביצוע של תוכנית מחיר למשתכן , קידום הסכמי הגג ופעילות הפיתוח, קידום מערך הסיוע בדיור ורכישה של דירות נוספות למלאי, הנעת מהלכים במסגרת חוק המכר ועוד. במקביל הוביל את הלשכה המשפטית של המשרד, במטה הראשי ובמחוזות". 

עו"ד במברגר: "אני מודה לשרת הבינוי והשיכון על האמון הגדול שנתנה בי. אני מקבל את המינוי בתחושת אחריות גדולה ובטוח כי בתמיכתה של שדרת הניהול החזקה של המשרד ושל העובדים כולם, נוכל להמשיך להוביל את עולם הדיור קדימה. אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה ובפנינו אתגרים רבים, אך אני בטוח כי נוכל להם בעבודה קשה ומשותפת. נמשיך להעניק את כלל השירותים של המשרד גם במגבלות הקיימות, ונפעל במסגרת הממשלה לצמצום הפגיעה בשוק הנדל"ן, ככל הניתן".
 
שרת הבינוי והשיכון ד"ר שאשא-ביטון: "אלעזר במברגר הינו איש ביצוע מן המעלה הראשונה, שמביא איתו ניסיון ניהולי ומקצועי רחב היקף בתחום. אלעזר היה שותף מרכזי ומוביל בקידום תהליכים משמעותיים רבים במשרד הבינוי והשיכון, ואני בטוחה כי יש ביכולתו להוביל את המשרד בתקופה זו ולנהל את האתגרים הרבים העומדים לפתחנו. מדובר באדם הנכון בזמן הנכון".
 
במברגר ממונה לתפקיד במקום המנכ"ל היוצא, בני דרייפוס, שהתמנה למנכ"ל מפעל הפיס לאחר שנה בתפקידו במשרד הבינוי והשיכון. האזינו לפרק 13 בפודקאסט מגדל בבל, שבו התארח דרייפוס לפני כשנה:

אושר: ענפי הייצור בתחום הבינוי והתשתיות נכללו בתקנות לשעת חירום

הממשלה אישרה את בקשת שרת הבינוי והשיכון, לפיה ענפי הייצור בתחום הבינוי והתשתיות הוגדרו כמפעלים חיוניים ונכללו בתקנות לשעת חירום. בהחרגה ייכללו בין היתר כלל עבודות הבנייה והפיתוח של שכונות מגורים ותשתיות כבישים, אנרגיה, מים וביוב, מחצבות ומפעלי בטון, ייצור של חומרי גמר ומוצרי גמר לבנייה, שירותי ניהול ופיקוח על הבנייה, שירותי מדידה ומכוני בקרה, מעבדות מאושרות, מפעלים ויבואנים בתחום הבנייה והתשתיות ומפעלים תומכים נוספים.

בהתאם להמלצת גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון נקבע בתקנות לשעת חירום שעל מנת לאפשר לענף הבנייה להמשיך לתפקד, כלל שרשרת הייצור תוחרג לפי ענפים, כמפורט:

- עבודות הבינוי לרבות פיתוח, בינוי ותחזוקה של שטחים ציבוריים ושל תשתיות הנוגעות למבנה ולשטחים ציבוריים
 
- עבודות תשתיות הכוללות פעילות פיתוח, תחזוקה ובינוי של תשתיות תחבורה אנרגיה וביוב.

כמו כן, על מנת לייצר מצב שבו יוכל ענף הבנייה להמשיך לעבוד במתכונת מלאה, הוחרגו גם כל ענפי התעשייה המייצרת חומרים ומוצרים לענף, כגון:

- מפעלים ויבואנים בתחומי כרייה, חציבה, ייצור והובלה של מלט, חצץ, פלדה, בטון, ברזל, אלומיניום ובלוקים, חומרי גמר ומוצרי גמר לבנייה, מוצרי בידוד ואיטום, מערכות בניין, מוצרי ריבוד (אספלט),ציוד הרמה ושינוע, אלמנטים טרומיים, רכיבים הנוצקים בבטון והובלת כל החומרים הנ"ל.
- שירותי ניהול ופיקוח על הבנייה, שירותי מדידה ומכוני בקרה
- מעבדות מאושרות 
- חברות מאכלסות המטפלות בתחום הדיור הציבורי מטעם משרד הבינוי והשיכון , לשם המשך שירות רציף לאוכלוסיות מוחלשות אלה.

"במסגרת התקנות לשעת חירום הוגדר ענף הבנייה כחיוני, אולם לשם השלמת התהליך הפרטני נערך המשרד להזין במרוכז את כל הקבלנים המופיעים בפנקס הקבלנים כמפעלים חיוניים על פי הח.פ. המופיע בפנקס", נכתב בהודעת המשרד. "נוסף על כך ריכז המשרד את כל הנתונים של 248 מפעלים בתעשיית הבנייה, וגם הם יוזנו בצורה מרוכזת כמפעלים חיוניים. לצד זאת יעלה באתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון טופס בקשה להכרה כמפעל חיוני ליתר הסקטורים שמופיעים ברשימת הענפים שהוחרגו, בכפוף להנחיות משרד הבריאות, המל"ל ורח"ל".

בתוך כך מפרסם מטה הבטיחות בענף הבנייה הנחיות בטיחות בעבודה תחת מגבלות הקורונה. לעיון במסמך לחצו כאן

על רקע זה הודיעה התאחדות הקבלנים בוני הארץ כי תבצע רכש של ציוד עבודה והגנה עבור העובדים בענף הבנייה והתשתיות, כדי להבטיח הגנה מהדבקות בקורונה. ההתאחדות מסרה כי פרסמה היום "קול קורא" ליבואנים וליצרנים להספקת שורה ארוכה של פרטי הגנה לעובדים בהם מסכות, כפפות, חליפות מגן ועוד, לצד מדי חום. בנוסף על כך מבקשת ההתאחדות הצעות לרכש משותף של מצעים, מזרנים ופרטי הלנה איכותיים שימשו עובדים פלסתינים שנמצאים בישראל בתקופה הסגר על יו"ש.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: "לאחר הזמן הקצר שניתן לענף להתארגנות ראשונית של הלנת עובדים, ובעקבות בחינת השטח שמצביעה על חוסרים בציוד מגן מהדבקות, אנו נסייע לקבלנים ברכש של מוצרים אלה. הקמנו מטה שמספק תשובות לכל השאלות לגבי הצרכים הייחודיים והתאמות שנדרשות בתנאי עבודות הבנייה כעת; אנו מפעלים צוותים בכל הארץ של עובדים ומתנדבים שמסיירים באתרי הבנייה והלינה של העובדים ונפעל כדי להבטיח, ככל שנוכל, את השמירה על בריאות ואיכות החיים של העובדים שלנו. מדובר במשימה לאומית ואנחנו פועלים לשם כך יום וליל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בני דרייפוסיפעת שאשא-ביטוןהיועץ המשפטי למשרד הבינוי והשיכוןעו"ד אלעזר במברגרמשבר הקורונהמנכ"ל משרד הבינוי והשיכוןתקנות לשעת חירום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...