מחוז אחד – והבדל של עד 730% במחיר: בין זכרון יעקב לקריית ביאליק

בעיירה שבמחוז חיפה נסגרו מכרזי מסחר ומשרדים בכ-570 שקל למ"ר בממוצע • בקריות שווקו שטחים בייעוד דומה ב-2,637 שקל למ"ר • המרחק בין השתיים: 40 דקות נסיעה

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת נאות אפק, קריית ביאליק (עיריית קריית ביאליק)הדמיית שכונת נאות אפק, קריית ביאליק (עיריית קריית ביאליק)

אותו מחוז, מרחק נסיעה סביר למדי – והבדלי מחירים עצומים: חמישה מכרזי מסחר ומשרדים במחוז חיפה, ששווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל , נסגרו אתמול (א'), והם מספרים סיפור מעניין על רמות הביקוש לשטחי מסחר ומשרדים באותו האזור ממש.

ארבעה מהמכרזים שנסגרו מתייחסים לשטחים במושבה זכרון יעקב, דרומית לחיפה. מדובר ב-12,350 מ"ר למסחר ומשרדים, כחלק מתוכנית ש/656 – תוכנית פארק היין בעיירה. מדובר בתוכנית שנמצאת במזרח היישוב, ומשתרעת על פני 600 דונם. היא כוללת גם בתים צמודי קרקע וגם מתחמי תיירות שונים, במטרה להפוך את האזור לאבן שואבת למבקרים.

ארבעת המכרזים נסגרו אתמול בהצלחה חלקית: רק שניים מהם שווקו בהצלחה, ולמעשה לכל הארבעה הוגשו שתי הצעות בלבד. הצעה זוכה אחת, בסכום של כ-2.5 מיליון שקל, היא של דוד רינג; הצעה זוכה שנייה, בסכום של כ-703,000 שקל, הוגשה מטעם חברת קן התור הנדסה ובנין. ההצעות מבטאות מחיר של 363 שקל למ"ר ושל 778 שקל למ"ר, ובממוצע – כ-570 שקל למ"ר. יש לציין כי שתי החברות ישלמו גם הוצאות פיתוח – קן התור תשלם כ-1.1 מיליון שקל, ואילו דוד רינג 1.9 מיליון שקל.

למכרז בקריית ביאליק, לעומת זאת, הייתה הצלחה רבה יותר: מדובר במכרז בשכונת המגורים החדשה נאות אפק, שנבנית בימים אלו וצפויה להכיל יותר מ-4,700 יחידות דיור. המכרז שנסגר אתמול מיועד לשטח של 4,044 מ"ר, וגם הוא מיועד, כאמור, למסחר ומשרדים.

סכום הזכייה גבוה כמעט פי חמישה ממחיר המינימום שנקבע במכרז, כ-2.2 מיליון שקל, ופי שניים ויותר ממחיר השומה שנקבע לשטח – 4.96 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח למטר במכרז זה עומדות על 2,709 שקל, בעוד בארבעת המכרזים בזכרון יעקב הסכום למטר נע בין 573 שקל ל-602 שקל בלבד

שבע הצעות הוגשו למכרז זה (פי שלושה ויותר ממספר ההצעות שהוגשו לארבעת המכרזים בזכרון יעקב), והזוכה, קבוצה משותפת לחברות סלע נדל"ן בין לאומי, צור טאואר בנייה ומשכנות בראל, הגישה הצעה בסכום של כ-10.66 מיליון שקל – סכום המבטא מחיר של כ-2,673 שקל למ"ר. מדובר במחיר הגבוה עד כ-730% מהמחירים למ"ר שישולמו בזכרון יעקב.

סכום הזכייה גבוה כמעט פי חמישה ממחיר המינימום שנקבע במכרז, כ-2.2 מיליון שקל, ופי שניים ויותר ממחיר השומה שנקבע לשטח – 4.96 מיליון שקל. לצד זה תידרש הקבוצה הזוכה לשלם הוצאות פיתוח שמכפילות את התשלום – עוד 10.95 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח למטר במכרז זה עומדות על 2,709 שקל, בעוד בארבעת המכרזים בזכרון יעקב הסכום למטר נע בין 573 שקל ל-602 שקל בלבד.

הנתונים הללו ממחישים, מצד אחד, את הביקוש הגבוה לשכונת נאות אפק בקריית ביאליק – זאת על רקע הידיעות המתרבות באשר לעודף היצע של דירות בשכונה החדשה. מצד שני, הם מראים עד כמה בפריפריה הקרובה לערים הגדולות, גם כאשר מדובר בעיר שנחשבת בעצמה כפריפריה במובנים מסוימים, ניתן למצוא מציאות של ממש במרחק לא גדול מאזורי הביקוש העיקריים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת נאות אפקהעיריית קריית ביאליקהמועצה המקומית זכרון יעקבמרכזי רשות מקרקעי ישראלרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...