צעד חשוב לקבוצת חג'ג' במתחם סומייל: רכשה 52% מהזכויות ל-33 יח"ד

הזכויות - במגרש הצפון-מזרחי של המתחם המבוקש במרכז תל אביב • מדובר בעסקת קומבינציה שבמסגרתה תבנה החברה למוכר דירות המשקפות 48% מזכויותיו בקרקע

שיתוף הכתבה
האחים חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)

צעד אחר צעד, מתקדמת קבוצת חג'ג' אל עבר רכישת עוד ועוד זכויות במתחם סומייל (סמל) המבוקש שבמרכז תל אביב: החברה הודיעה היום (ה') לרשות לניירות ערך כי חברת הבת שלה, חג'ג' סומייל 122, התקשרה בהסכם עם בעל קרקע במגרש הצפון-מזרחי במתחם, בפינת הרחובות ארלוזורוב ובן סרוק, לרכישת 52% מזכויותיו בכ-33 יחידות דיור המתוכננות לקום במקום מכוח תב"ע תא/מק/2988/ב.

על פי ההסכם, אשר גובש במסגרת עסקת קומבינציה , תקים חברת הבת עבור המוכר דירות במגרש המדובר, אשר ישקפו 48% מכלל זכויותיו במקום. יש לציין כי המגרש, שנקרא גם מגרש 122, חולש על שטח של כ-2,870 מ"ר, מתוך 45 דונם שעליהם חולש המתחם בסך הכול. על מגרש 122 ניתן לבנות כ-174 יחידות דיור, וייתכן כי מספר זה יעלה לכ-209 יח"ד, אם יתקבלו בו זכויות מכוח הקלות שבס. נכון להיום מחזיקה קבוצת חג'ג' בזכויות לכ-9 יחידות תב"ע במגרש זה, שעליהן שילמה כ-7.5 מיליון שקל.

מהחברה נמסר כי בימים אלה מתקיים בנוגע למגרש הליך של פירוק שיתוף בדרך של מכרז, וזאת באמצעות כונס נכסים שמונה על ידי בית משפט השלום בתל אביב. "כניסת ההסכם לתוקף כפופה לרכישת יתרת הזכויות במגרש במסגרת המכרז על ידי חברת הבת. יצוין לעניין זה כי בכוונת חברת הבת להגיש במסגרת המכרז הצעה לרכישת המגרש בעצמה או לצד צדדים שלישיים. 

להערכתה הראשונית של החברה, עלות התקשרותה בהסכם, אשר צפוי להיות מלווה על ידי בנק מלווה, תסתכם לסך כולל של כ-30 מיליון שקל. העלות האמורה כוללת התייחסות לפינוי דיירים הידועים לחברה כיום, אולם ייתכן שיידרש מהזוכה במכרז האמור לבצע פינויים נוספים".

כידוע, מתחם סומייל הוא מהמתחמים המבוקשים ביותר בעיר – אך גם אחד המיזמים המורכבים והסבוכים ביותר שמתנהלים כיום. מדובר בשטח שבו נמצאים בתי כפר ערבי ישן שאליו נכנסו דיירים רבים בשנות ראשית המדינה, לאחר שתושביו נמלטו מהם במלחמת העצמאות. רבים מהדיירים הללו עשו זאת ללא אישור ומבלי שרכשו את הבעלות על בתים אלו, וכעת הקושי הוא לפנותם מהמקום לאחר עשרות שנים, שכן פלישתם לבתים אי אז נעשתה תוך עצימת עיניים של המדינה.

כך או כך, לאחר שנים רבות של מאמצים אושרה תוכנית בניין עיר למתחם, אשר אט-אט מאפשרת את פינוי המתחם מדיירים הנוכחיים והקמת פרויקטים שונים במקום זאת. התוכנית כוללת בין היתר הקמת מגדל בן 48 קומות על ידי קבוצת חג'ג' עצמה, ואף הקמת בניין עירייה חדש לעיריית תל אביב. חברה נוספת שפועלת במקום היא חברת אפריקה מגורים, שהשלימה ביוני האחרון רכישת קרקע להקמת כ-80 יח"ד במתחם, תמורת 192 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'מתחם סומיילהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...