שער הכניסה לעיר העתיקה בצפת משנה פנים: אושרה תוכנית למגורים, מסחר ומלונאות
הוועדה המחוזית צפון אישרה להפקדה את תוכנית מתחם כ״ג בצפת, בשטח של כ-23 דונם סמוך לבניין הסראיה, הכוללת שילוב של כ-36 יחידות דיור, מעל 75 יחידות אירוח מלונאי, מסחר ומשרדים, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים, תוך שימור המרקם ההיסטורי של העיר העתיקה
צפת (שאטרסטוק) כל החדשות והעדכונים של מרכז הנדל"ן גם ב-WhatsApp >>
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון אישרה היום (ד') להפקדה תוכנית התחדשות משמעותית בלב העיר העתיקה של צפת, במתחם כ״ג הסמוך לבניין הסראיה, הכוללת שילוב של מגורים, תיירות, מסחר ותעסוקה לצד שימור המרקם ההיסטורי והרחובות הקיימים. את התוכנית מקדמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יחד עם עיריית צפת ברחובות העלייה ב’ וסימטת הכ״ג.
התוכנית משתרעת על כ-23 דונם ומציעה עירוב שימושים נרחב הכולל מגורים, תיירות ומלונאות, מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור, דרכים ושטחים ציבוריים פתוחים, תוך השתלבות במרקם ההיסטורי של העיר העתיקה ושימור המבנים והמרקם הקיים בהתאם לסקר השימור. על פי התכנון, יוקמו כ-36 יחידות דיור למגורים, כ-15 יחידות אירוח, כ-10 יחידות לסטודנטים, וכן מעל 75 יחידות אירוח מלונאי.
לצד זאת כוללת התוכנית כ-3 דונם לשימושי מגורים ותיירות, כ-3.6 דונם למלונאות, כ-2.8 דונם למסחר ומשרדים, כ-1.1 דונם למבני ציבור ומשרדים, כ-5.6 דונם לתשתיות דרכים וכ-7 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים ושבילי הליכה.
התוכנית, בתכנון “יעד אדריכלים מתכנני ערים ונוף בע״מ”, מנצלת את הטופוגרפיה והפרשי הגבהים במתחם שבין הרחובות ז’בוטינסקי, העלייה והפלמ״ח.
הילה בלוטרייך, מנהלת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל: "פיתוח מתחם כ"ג המהווה שער כניסה לליבה הפועם של צפת, הוא בשורה של ממש לעיר כולה. רשות מקרקעי ישראל פועלת ללא הרף כדי לממש את הפוטנציאל הגלום בקרקע, תוך יצירת עירוב שימושים חכם המשלב מגורים, תיירות ומסחר לצד המורשת וההיסטוריה של המקום. נמשיך לפעול ולהוביל מיזמים לחיזוק מעמדן של ערים כמו צפת כעיר תיירות ותרבות מובילה, תוך שמירה על המורשת והמרקם העירוני הייחודי לה".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!













תגובות