מהפך: באר שבע כבר לא העיר שמציעה את התשואה הגבוהה ביותר למשקיעים

בירת הנגב הייתה ידועה שנים גם כ"בירת המשקיעים", אבל בדיקה שנעשתה על בסיס נתוני הלמ"ס מעלה כי את התשואה הממוצעת הכי גבוהה - 3.1% - סיפקה אשקלון, כשב"ש שנייה עם 3%. עם זאת הנתונים מתייחסים לרבעון השלישי של השנה, ולא נלקחו בחשבון השלכות המלחמה. ומי העיר בגוש דן שתעניק לכם 3.3% תשואה על דירת 3 חדרים?

שיתוף הכתבה
אשקלון (שאטרסטוק) אשקלון (שאטרסטוק)

העיר באר שבע, שבמשך שנים הייתה ידועה כ"בירת המשקיעים", בזכות הביקוש הגבוה לשכירות לצד תשואה גבוהה יחסית, מאבדת את הבכורה. מבדיקה שנעשתה על בסיס נתוני מחירי הדירות לרכישה ולהשכרה ברבעון השלישי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס),עולה כי את התשואה הממוצעת הגבוהה ביותר בישראל סיפקה אשקלון, עם תשואה ממוצעת של 3.1%, ואילו באר שבע דורגה שנייה בלבד, עם 3% תשואה.

עם זאת, יש לשים לב כי הבדיקה, שנעשתה על ידי חברת השיווק "ארי מגורים", אינה לוקחת בחשבון את השלכות מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה באוקטובר, ושהשלכותיה על אשקלון צפויות להיות משמעותיות, מן הסתם.

בסך הכל על פי הבדיקה, התשואה הממוצעת מהשכרת דירות בישראל עומדת נכון לרבעון השלישי של 2023 על 2.8% לעומת 2.65% ברבעון המקביל אשתקד, מה שמלמד בעיקר על העלייה החדשה במחירי השכירות שחלה לאורך השנה. מפילוח לפי גודל דירות עולה כי גודל הדירה אשר מעניק את התשואה הגבוהה ביותר בממוצע, 3.3%, הוא דירת 2.5-3 חדרים. אחריו בדירוג ממוקמות הן דירות 1-2 חדרים, והן דירות 3.5-4 חדרים, עם 3.1% תשואה לכל אחד.

אוהד אסרף, מנכ"ל ובעלים של ארי מגורים, על רקע אשקלון (רז רוגובסקי, שאטרסטוק) שאוהד אסרף, מנכ"ל ובעלים של ארי מגורים, על רקע אשקלון (רז רוגובסקי, שאטרסטוק) ש

דירות 2.5-3 חדרים בראשל"צ עם 3.3% תשואה 

עם זאת, מוקדם להספיד את באר שבע. בחינת התשואות בעיר בהתאם למספר החדרים מעלה כי דירות 1-2 חדרים בעיר הן עדיין בעלות התשואה הגבוהה ביותר על ההשקעה, וזו עומדת על 4.3%. עבור דירות של 2.5-3 חדרים בעיר תקבלו תשואה של 3.7%. באשקלון ניתן יהיה לקבל תשואה של 3.8% על דירות 2.5-3 חדרים, ועל דירות של 1-2 חדרים תשואה של 3.6%.

בחיפה, שגם היא ידועה כעיר פופולרית להשקעה, ניתן לקבל תשואה של 3.2% על דירות של 1-2 חדרים. גם בקרב ערי המרכז יש עדיין סוגי דירות המציעות תשואה של מעל 3%, כמו למשל דירות של 2.5-3 חדרים בראשון לציון שנהנות מתשואה של 3.3%. בתל אביב התשואה הממוצעת עומדת אמנם על 2% אך מדובר בעלייה ביחס לרבעון הקודם שבו עמדה על 1.92%.

ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, ניתן לראות מספר דומה של עליות וירידות בין הערים, אך השינויים בתשואה בערים עצמן מעניינים, כשדווקא בקרב חלק מהמובילות בטבלת התשואה הארצית, נרשמה ירידה בתשואה הממוצעת. בחיפה נרשמה ירידה של 0.14% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, בבאר שבע ירידה קלה מאוד של 0.06%, ובחולון נרשמה ירידה קלה של 0.08% בתשואה הממוצעת.

עם זאת, אשקלון רשמה עלייה יפה, באופן יחסי, של 0.53%, בראשון לציון עלייה של 0.40%, בכפר סבא יש עלייה של 0.28%, ובתל אביב עלייה של 0.14%.

מנכ"ל ארי מגורים לשיווק נדל"ן, אוהד אסרף, מציין כי "העלייה במחירי השכירות בשנה האחרונה לצד עצירת העלייה במחירי הדירות הביאה לגידול בתשואות בחלק מהאזורים בארץ. עם פרוץ המלחמה המשקיעים עצרו, אולם היום כבר ניכרת התעוררות קלה כאשר משקיעים רואים דווקא באזור הדרום פוטנציאל לעליית מחירים עתידית, מתוך הערכה שאחרי המלחמה בעזה המצב הבטחוני ישתפר, והשילוב של עלייה בביקושים לצד הירידה בהיצע בגלל עצירת הבנייה תביא לעליית מחירים, מה שיאפשר להם ליהנות בעתיד גם מתשואה גבוהה יותר בגין ההשכרה וגם מהתשואה מעליית ערך הדירות". 

מנכ"ל רשת דרכנו לייעוץ משכנתאות, מאור אוחנה, ציין כי "בתקופה הנוכחית של ריבית גואה ושוק קפוא נוצרות הרבה הזדמנויות למשפרי דיור ומשקיעים שיכולים לרכוש נכס על הנייר במחיר אטרקטיבי, ותשלום של 10-20% ממחיר הדירה בעת החתימה במקרים מסוימים, ואת היתרה באכלוס. תנאי תשלום כאלו מאפשרים לרוכשים לקנות בית היום על הנייר, לשלם הון עצמי מינימלי, לדחות את נטילת המשכנתה וכך לא לספוג את הריביות העכשוויות. את היתרה ישלמו עם קבלת הנכס בעוד כשנתיים-שלוש". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבעדירות להשקעהתשואהאשקלוןארי מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...