"הדבר שאני הכי אוהב לעשות מחוץ לשעות העבודה? לקרוא פסקי דין"

בכל שבוע, מרכז הנדל"ן מאיר בזרקור את הפינות הפחות מוכרות של בכירי הענף. והפעם – עו"ד מאיר מזרחי, מבכירי משפטני מיסוי המקרקעין, מספר על האהבה למקצוע, הסיבה שבגללה פשרה תמיד עדיפה, יחסיו המיוחדים עם איש העסקים המנוח מוטי זיסר ולמה לילדים כדאי להגיע אליו למשרד

שיתוף הכתבה
צילום: מאיר מזרחי ושות'צילום: מאיר מזרחי ושות'

את שמו של עו"ד מאיר מזרחי מכיר כל מי שאי פעם עסק באופן ישיר או עקיף בתחום מיסוי המקרקעין. בעשרות שנות קריירה, שהחלה בשירות הציבורי, הפך מזרחי לאחד המומחים בתחום. כשנשאל כעת מהם תחביביו בשעות הפנאי, אפשר להבין גם למה - האיש קורא פסקי דין להנאתו. מלבד זאת הוא מספר על יחסיו המיוחדים עם איש העסקים המנוח מוטי זיסר, ההווי המשפחתי עם אשתו ושבעת ילדיהם, ומהו הדבר הדחוף ביותר שעל שר השיכון לבצע מחר בבוקר.

חוויה מכוננת במהלך הקריירה:
"מינוי למנהל מחלקת מיסוי מקרקעין בנציבות מס ההכנסה (כיום רשות המסים, ר"ל). זה נתן לי שדרוג מבחינת האחריות הכלל הארצית, וגם אחריות על עובדים. זה היה לפני מעל 20 שנה. לקחתי משם את החשיבות של מתן שירות, של אנושיות, כי יש הרבה מקרים שאתה יכול לעזור בתפקיד בכיר. עד היום אנחנו מקפידים במשרד על עבודה "פרו בונו", ליווי של גופים בתחום המיסוי וסיוע לתיקים שאנחנו חושבים שיש בהם אי צדק, שאנחנו מלווים אותם לפעמים עד בית המשפט העליון. הרבה פעמים זה דיני נפשות, אדם שיכול לאבד את רכושו בגלל טעות מקצועית, ואם עזרת לו - זה משאיר חותם".

טעות שלמדתי ממנה:
"מקרים של 'תפסת מרובה - לא תפסת'. למשל כשהגעתי להישג מול רשות המיסים, ורציתי להשיג יותר מזה, ודווקא הרצון להשיג יותר יכול להביא להגדלת המס. עדיפה פשרה טובה על מלחמה שאתה לא יודע מה התוצאות שלה. דרך הפשרה היא תמיד עדיפה".

דמות שהשפיעה עלי במיוחד: 
"יש שתיים: מוטי זיסר ז"ל שהיה מפעל של חסד ותרומה לזולת. הייתי יועץ מס שלו במרינה הרצליה, עבדתי איתו לא מעט וראיתי שמעבר לזה שהוא איש עסקים הוא קודם כל בן אדם. השני הוא פרופסור רו"ח יצחק סוארי, שהיה בעבר סגן נציב מס הכנסה והיום הוא בין היתר יו"ר דירקטוריון קבוצת אלייד. גם הוא ניחן בהתנהלות חכמה, ביושר ובאנושיות. מרום מעמדו הוא מסתכל לכולם בגובה העיניים גם היום".

צילום: מאיר מזרחי ושות'צילום: מאיר מזרחי ושות'


 

ההצלחה הכי גדולה שלי עד היום: 
"לפני הכל - 7 ילדים מדהימים, הרבה בזכות אשתי, ובעיקר הלכידות המשפחתית. וברמה המקצועית - העובדה שהצלחנו לבנות משרד שעוסק בתחום המסים על כל גווני המס בישראל, שידוע ביושר ובהגינות ובעיקר בשותפים ובעובדים שהם בני אדם".

העצה שלי למי שנמצא בתחילת דרכו: 
"עבודה קשה, סבלנות וראייה לטווח ארוך. אין קיצורי דרך. ללמוד, להשקיע ולעבוד. זה תחום מעניין ויצירתי, אבל בשביל להתמחות בו צריך תקופה ארוכה. עם זאת, זו השקעה בטוחה".

החלטה ראשונה שהייתי מקבל אם הייתי שר הבינוי והשיכון: 
"שני דברים: משקיע יותר בדיור להשכרה. בישראל הוא ברמה מאוד נמוכה. הייתי מביא למצב שכל המוסדיים וכל השוק ישקיע בתחום הזה שנקרא דיור להשכרה. לקנות דירה זו משימה קשה. המדינה יכולה להגיד לגופים המוסדיים לקנות גם דיור להשכרה. יכול להיות שצריך גם לעשות משהו עם מחירי הקרקע. הדבר השני - השקעה מאסיבית בתשתיות. אם היה לוקח חצי שעה להגיע מב"ש לת"א, היו גרים שם יותר. יכולנו לבנות בנגב בבנייה רוויה. רכבת מהירה הייתה משנה את המדינה".

הדבר המרכזי שלדעתי אנשים לא מבינים לגבי עולם הנדל"ן:
"חשיבות הידע המקצועי. בלי ידע מקצועי בכל התחומים - מימון, בטחונות, מיסוי וחוזים אתה לא יכול להצליח. גם יזמים וגם אנשים פרטיים חייבים להבין כמה זמן לוקח למשל לקבל היתר ומה המיסוי המדויק של הפרויקט".

קולגה שאני מעריך במיוחד: 
"שניים: פרופסור אהרון נמדר - הוא כתב 26 ספרים בתחום והפך להיות האורים והתומים בתחום המיסוי, והשני הוא עו"ד זיו שרון, קולגה שלי ואדם מקצועי, ישר ואמין. בתחום שלנו יש לנו קשרים מצוינים בין הקולגות ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה ויש לי הרבה קולגות שהם אנשים ערכיים שאני מעריך".

הפרויקט האהוב עלי:
"אני אוהב מאוד את הפעילות של המשרד שלנו בפרו בונו. אנחנו עוזרים ליד שרה למשל בהתנדבות, נותנים ייעוץ מיסוי חינם לנזקקים עם מרכז "סמל", ומחלקים תפילין לנערי בר מצווה שחסר להם".

הדבר שאני הכי אוהב לעשות מחוץ לשעות העבודה:
"ריצה, הליכה, קריאה. במיוחד של פסקי דין במיסוי. תחום המיסים זה התחום הכי יצירתי והכי מעניין, זה כל הזמן לחשוב מחוץ לקופסה כמו משחק שחמט. בסוף באים אליך ואתה מנתב את העסקה באופן כזה שאתה חוסך מס ומביא את התוצאה הכי טובה לעסקה".

אם לא הייתי עורך דין הייתי... 
"קוסם. כל ילד שמגיע אלי למשרד אני עושה לו קסמים. גם התפרנסתי מזה פעם".

התחזית שלי לשנה הקרובה: 
"הקיפאון והירידה במספר העסקאות ימשכו בשנה הקרובה. עד שלא יתקנו את שיעורי הריבית זה לא ישתנה, וזה לא יקרה בתקופה הקרובה. בטווח הארוך הריבית תחזור לשיעורים סבירים שאפשר לחיות איתם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מיסוי מקרקעיןמאיר מזרחיזרקוררשות המסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...