930 דירות במקום 132, בבניינים עד 27 קומות: אושרה תוכנית בדרום מזרח אשקלון

על פי התוכנית של הרשות המקומית והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשכונת גבעת ציון באשקלון, תיבנה גם חזית מסחרית שתכלול קמעונאות, מסעדות ומשרדים

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בגבעת ציון באשקלון (HQ אדריכלים) הדמיה של התוכנית בגבעת ציון באשקלון (HQ אדריכלים)

 

לאחר שעברה ללא התנגדויות, אישרה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) תוכנית התחדשות עירונית ל-927 יחידות דיור במתחם בנימין בשכונת גבעת ציון שבדרום מזרח אשקלון. התוכנית שאושרה ביום חמישי האחרון, הוכנה ביוזמת הרשות המקומית והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובשיתוף עם המנהלת העירונית להתחדשות עירונית.

בתחום התוכנית 132 יח"ד מיועדות לפינוי, במקומן מוצעות בתוכנית 927 יח"ד (תוספת של 795 יח"ד), בצפיפות ברוטו של כ- 52 אלף נפש לקמ"ר וצפיפות נטו של 50 יח"ד לדונם. שטחה הכולל של התכנית עומד על כ-50.7 דונם והיא תכלול שילוב שימושי מסחר, תעסוקה ושטחים לצורכי ציבור וכן עיבוי והרחבה של מערך הדרכים והרחובות העירוניים, כדי ליצור מרחב עירוני מקושר ונגיש להולכי רגל ולרוכבי אופניים ולשפר את הקישור של השכונה אל מרכז אשקלון. 

כיום במתחם מבנים בני 4 קומות בבנייה טורית. התוכנית תכלול חיבור מחדש ממזרח לתוכנית אל שדרות יצחק רבין. התוכנית מוסיפה 1,732 מ"ר מבני ציבור, כיכר עירונית ו-7,792 מ"ר שטח ציבורי פתוח במקום 547 מ"ר היום. החזית המסחרית המשולבת במגורים תכלול מסחר קמעונאי, בתי אוכל, מסעדות, אולמות תצוגה, גלריות, מוסדות פיננסיים ומשרדים. לפחות 20% מהדירות יהיו קטנות וכן יהיו 185 דיוריות. מבני המגורים ינועו בין 9 ל-27 קומות ומבני ציבור 5 קומות. עורך התוכנית הוא ארז אלה מ-HQ אדריכלים.

באפריל הופקדה התוכנית ולא הוגשו לה התנגדויות עד המועד האחרון להגשתן על פי דין. לפיכך החליטה הוועדה על אישורה של התוכנית בכפוף לתיקונים טכניים בהנחיית מתכננת הוועדה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשקלוןותמ"להתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...