גולדקנופף נגד האוצר: "מונע מהממשלה לספק את המענה הנדרש לאזרחיה בתחום הדיור"

במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב השר גולדקנופף כי "על אף שמשרד השיכון פועל לילות כימים מזה חודשים על מנת לגבש תוכניות דיור מקיפות למען אזרחי ישראל, לא ניתן להתקדם עם אף אחת מהתוכניות, וזאת בשל קשיים וחסמים תקציביים אשר מערים משרד האוצר". האוצר בתגובה: "כלל הנושאים המצוינים במכתב ורבים נוספים קיבלו מענה בתקציב המדינה בהתאם לסדרי העדיפויות של שר השיכון"

שיתוף הכתבה
גולדקנופף וסמוטריץ' (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)גולדקנופף וסמוטריץ' (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מותח ביקורת חריפה על משרד האוצר בטענה כי המשרד "מערים קשיים על מימוש תוכנית הדיור של ישראל". במכתב חריף ששלח השר בתחילת השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא כותב כי "לאחר עשרות מפגשים שלי ושל אנשי משרדי עם אנשי משרד האוצר, הריני להביא לידיעתך כי על אף שמשרד הבינוי והשיכון פועל לילות כימים מזה חודשים על מנת לגבש תוכניות דיור מקיפות למען אזרחי ישראל, לא ניתן להתקדם עם אף אחת מהתוכניות, וזאת בשל קשיים וחסמים תקציביים אשר מערים משרד האוצר".

גולדקנופף מוסיף כי "התנהלות משרד האוצר בעת הזו מונעת באופן ברור, ישיר ומיידי מממשלת ישראל לספק את המענה הראוי והנדרש לאזרחיה בתחום הדיור. לאור כל האמור, וככל שמשרד האוצר לא ייעתר לדרישותינו, לא תוכל ממשלת ישראל לקדם תוכניות דיור כמפורט, ולא תוכל להציב יעדי שיווק מתאימים לשנה הקרובה". 

לגבי הגרלות דירה בהנחה, כותב שר הבינוי והשיכון כי "בעוד שביד אחת משרד האוצר מבקש לקדם את הקטנת ההנחה באזורי הביקוש, בידו השנייה, מחוץ לאזורי הביקוש, הוא מסרב להגדיל את הסבסוד שיש להעניק ליזמים לצורך הקטנת עלויות הפיתוח ואת המענקים הנדרים לרוכשים. אי הגדלת הסבסוד והמענקים מחוץ לאזורי הביקוש יוביל הן לכישלון מכרזי השיווק, והן לצמצום יכולתם של זוגות צעירים לרכוש דירות באזורים אלה בהנחות משמעותיות יותר מהתוכניות המוצעות כיום, אשר אינן מספקות מענה הולם עבור זוגות צעירים הרוכשים דירה ראשונה".

לגבי מפת העדיפות הלאומית כותב השר, כי "מזה מספר חודשים שמשרד האוצר אינו מאשר את הקצאת התקציב הנדרש לצורך הארכת מפת עדיפות לאומית. המפה כוללת תוספת הכרחית באזורי פריפריה בהם נמצא כי ערכי הקרקע לא מאפשרים שיווקים בתנאי שוק רגילים. אי הארכת המפה יוביל לכשלון מכרזים באזורים אלה".

עוד הוא כותב, כי "ראשי רשויות אינם משתפים פעולה במתן היתרי בניה במקום שבו אין היתכנות תקציבית להקמת כיתות לימוד, ותשתיות תחבורה" ומזכיר כי משרד הבינוי והשיכון ביקש להגדיל את המימון לתשתיות תומכות דיור, אך כי "על אף פניות חוזרות ונשנות בעניין, אלו נופלות על אוזניים ערלות".

גם הכספים הקואליציוניים לא הופנו לתחום הדיור

מכתבו של השר גולדקנופף נשלח אל ראש הממשלה על רקע מאבקי התקציב לשנים 23-24 שאמור להיסגר סופית בימים אלה, ולעלות לאישור הכנסת בשבוע הבא ואשר במסגרתו זכו השותפים הקואליציונים של הליכוד לתקציבים בהיקף של 13.7 מיליארדי שקלים, שהובטחו להם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

בפני המפלגות השונות פתוחה הדרך לייעד חלק מהתקציבים הללו גם לצרכי משרדיהם, כפי שעשה למשל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שייעד חלק מהכספים שהובטחו לו בהסכמים הקואליציונים למשטרה שבתחום אחריותו. המקרה של יהדות התורה שונה, ונכון להיום השר גולדקנופף ייעד את כלל הכספים הקואליציוניים של מפלגתו לתחומים הקשורים במגזר החרדי.

משרד האוצר מסר בתגובה: "משרד האוצר ומשרד השיכון הגיעו להסכמות רחבות ביחס לכלל נושאי פעילות המשרד במסגרת גיבוש תקציב המדינה לשנים 2023 - 2024. במסגרת זו קיבלו מענה כלל הנושאים המצוינים במכתב משרד השיכון ועוד רבים נוספים, בהתאם לסדרי העדיפויות של שר השיכון. משרד האוצר מתכוון להמשיך לעמוד בהסכמות שהתקבלו עם משרד השיכון ולהמשיך לעבוד בשיתוף עם משרד השיכון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןמשרד האוצרבנימין נתניהויצחק גולדקנופףתקציב המדינה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...