מהפכה בחדרה: אושרה להפקדה תוכנית להוספת 12 אלף דירות במרכז העיר

תוכנית ההתחדשות לב חדרה משתרעת על 1,655 דונם במרכז העיר הוותיק, וצפויה לשנות את פניו. היא כוללת זכויות בהיקף של 400 אלף מ"ר למגורים, וחצי מיליון מ"ר נוספים בעירוב שימושים

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, רונן סגל, על רקע העיר חדרה (לע"מ, שאטרסטוק)יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, רונן סגל, על רקע העיר חדרה (לע"מ, שאטרסטוק)

מרכז חדרה מקבל חיזוק משמעותי: ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה החליטה על הפקדת תוכנית לב חדרה, לתוספת של 11,752 דירות חדשות במרכז העיר הוותיק. תוכנית הענק תשתרע על שטח של כ-1,665 דונמים, בין רחוב הנשיא בצפון, רחוב ביאליק בדרום, רחוב ירושלים/יצחק רבין במזרח וכביש 4 ותחנת הרכבת במערב, ומייצרת כאמור פרוגרמה לתוספת של כ-11,752 דירות מעבר למה שקיים בתוכניות התקפות לאזור זה, תוך הנחת מימוש של 50% מהיקף התוכנית.

בדברי ההסבר של התוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית חיפה, נכתב כי מטרת התוכנית היא עידוד התחדשות עירונית במרכז חדרה, באמצעות תוספת ושינוי ייעודי קרקע, ושינוי בחתכי הרחוב, ליצירת היררכיה ברורה של רחובות ראשיים ומשניים. כמו כן, התוכנית נועדה להוסיף זכויות בנייה למגורים, למסחר ולתעסוקה, הכל תוך שמירה על הערכים ההיסטוריים המקומיים ומיתוגם, חיזוק הגריד העירוני תוך פיתוח במוקדים המשמעותיים, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי ויצירת עירוניות מיטבית שתגרום לתושבים ולכלל המשתמשים לצאת ולהשתמש ברחובות מרכז העיר, ולהפוך את אותו למקום "ששווה להיות בו", לפי התוכנית.

מתחם לב חדרה מחולק ל-17 תתי-מתחמים, שחלקם מיועדים לפינוי בינוי במסגרת תוכנית מפורטת עתידית. התוכנית החדשה כוללת יותר מ-400 אלף מ"ר של שטחי מגורים, וכן חצי מיליון מ"ר של פרויקטים הכוללים שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים, בנייה לגובה של שמונה עד יותר מ-21 קומות בחלק מהמתחמים, וכן כ-167 אלף מ"ר של שטחים למוסדות ציבור.

הדמיה של הפרויקט בחדרה (אוקא אורית וילנברג וקרן ידווב אדריכלים)הדמיה של הפרויקט בחדרה (אוקא אורית וילנברג וקרן ידווב אדריכלים)


התכנית, שהחלה את דרכה כתוכנית מתארית, מתקדמת כיום כתוכנית מפורטת ברובה המקנה זכויות, ושמכוחה ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה מיד עם אישורה. בכך צפויה התוכנית לשחרר לפיתוח והתחדשות מיידים, אזורים רבים במרכז העיר. בחלקים מסוימים שלה נותרה התוכנית מתארית ומסמנת אזורים שהם במסלול מוקדי עניין, המיועדים לפינוי בינוי, ויקודמו במסגרת תוכניות מפורטת עתידיות, חלקן כבר מתקדמות בימים אלה, במקביל להליך אישור התוכנית, כמו השוק העירוני ומתחם הפיאצה.

ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, מסר כי, "תוכנית לב העיר חשובה ומשמעותית ותביא לחידוש פני מרכז העיר הוותיק, תוך שימור האתרים ההיסטוריים של חדרה וחיבור לטבעת הירוקה המקיפה את העיר. נמשיך את תנופת ההתחדשות במטרה להעניק איכות חיים גבוהה לתושבי העיר היום ותושביה בעתיד. 2022 מהווה שנת תפנית בכל הנוגע למימוש תוכניות התחדשות עירונית בחדרה. במהלכה אושרו תוכניות התחדשות עירונית שמגדילות את היקף יחידות הדיור הצפויות להיבנות בעיר בשנים הקרובות".

מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר, הוסיף כי "אישור הפקדת התוכנית ללב העיר בחדרה הוא ציון דרך משמעותי בהתפתחות העיר. התוכנית תאפשר תוספת של אלפי יחידות דיור בהיתרי בנייה וקידום מתחמים לפינוי בינוי״.

לדברי יו"ר הוועדה המחוזית חיפה ומתכנן המחוז, רונן סגל, "מדובר בתוכנית חשובה ביותר, לעיר ולמחוז, המתמודדת עם סוגיות תכנוניות מורכבות ויוצרת בסיס להתחדשות עירונית נרחבת וחסרת תקדים במרכז חדרה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית חדרהגורי נדלרהוועדה המחוזית חיפהרונן סגלחדרהניר בן חייםתוכנית לב חדרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...