הוותמ"ל אישרה תוכנית התחדשות לבניית יותר מ-3,600 דירות בדרום לוד

התוכנית, על שטח כולל של 235 דונם, כוללת גם 175 אלף מ"ר שטחי ציבור, 12 אלף מ"ר שטחי מסחר ו-59 דונם שטחים פתוחים. במתחם ייהרסו 1,000 יחידות דיור קיימות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בלוד (HQ אדריכלים, משרד ארז אלה)הדמיה של התוכנית בלוד (HQ אדריכלים, משרד ארז אלה)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה בשבוע שעבר למתן תוקף, את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בדרום לוד. התוכנית כוללת הקמת 3,653 יחידות דיור, כ-175 אלף מ"ר שטחי ציבור, כ-12.3 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-59 דונם שטחים פתוחים. כיום מצויות במתחם 982 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד, 11 בתי סוכנות דו קומתיים ושישה צמודי קרקע, שיפונו לטובת התחדשות המתחם. התוכנית נערכה על ידי HQ אדריכלים, משרד ארז אלה. 

התוכנית היא על שטח כולל של 235 דונם בשכונת בנית, וממוקמת בגבול הדרומי של לוד, מצפון לרמלה, מערבית לכביש 40 ושדרות בן גוריון, מזרחית לרחוב יוספטל ומדרום לשדרות דוד המלך. יחידות הדיור יבנו במגדלים של עד 25 קומות, לצד בנייה נמוכה יותר של עד 10 קומות. 730 מכלל יחידות הדיור יוקצו לדירות קטנות.

התוכנית היא חלק מרצף תוכניות להגברת הבינוי לאורך הרחובות הראשיים של העיר. המתווה להתחדשות השכונה כולל בינוי אינטנסיבי לאורך רחוב שלמה המלך ושדרות ירושלים - הראשון הוא ציר מאסף והשני ציר מרכזי בלוד, שלאורכו מגוון אמצעי תחבורה ציבורית (הקו החום, מהיר לעיר ותכנון לקו המטרו העתידי), בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ומוסדות חינוך בקומת הקרקע.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת ציר עורקי חדש, בכיוון מזרח-מערב, לטובת שיפור הקישוריות העירונית, מערכת שבילי אופניים בשכונה המתחברים למערכת העירונית ברחובות הראשיים, מדרכות רחבות ומוצלות שלאורכן חזיתות פעילות, ומערכת שבילים להולכי רגל.

הדמיה של התוכנית בלוד (HQ אדריכלים, משרד ארז אלה)הדמיה של התוכנית בלוד (HQ אדריכלים, משרד ארז אלה)


מתכננת הוותמ"ל, אדר' סיגי בארי, אמרה כי "התוכנית היא חלק מתנופת התכנון והפיתוח בלוד בשנים האחרונות, וזאת גם באמצעות תוכניות פינוי בינוי למתחמים רבים, וכן תוכניות רחבות היקף המקודמות בוותמ"ל".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, הוסיף כי "המתחם תוכנן תוך חשיבה עמוקה על צורכי התושבים ועתידה של לוד. היא משמשת דוגמה לעיר שמתכננת באופן מושכל את עתידה, ומבטיחה אופק לחידושה באמצעות תכנון מקיף של התחדשות עירונית בכל שטח העיר, לצד בניית שכונות חדשות". 
 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"ללודאלעזר במברגרסיגי באריהתחדשות עירוניתפינוי בינוי שכונת בנית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...